{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Svejsning i blok? Er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Davs SG Kørte galt her i fredags og på en eller anden måde har noget ramt dette beslag er det vel som holder bag bremse kablet (tror jeg) den er sådan knækket i den ene sidde så den sidder stadig på nu og bagbremsen virker stadig men prøver jeg at skrue den af knækker den helt så vil høre om der er noget jeg kan gøre for at få det lavet eller om jeg skal have ny blok?

har lagt et billed så i kan se hvilket beslag jeg mener


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svejsning i blok? Er det muligt?
  • #1   21. jan du skal lave noget som skal skrues fast for du får det ikke svejset så det holder

  • #2   21. jan Så det sådan set bare ny blok?

  • #3   21. jan hvad skriver jeg først

  • #4   21. jan Ved sgu ik lige hvad du mener hvordan skulle jeg ku skrue noget fast der?

  • #5   21. jan lav noget

  • #6   21. jan hvis jeg ik kan svejse noget på kan jeg vel ik lave noget der holder

  • #7   21. jan faktisk er skruer lige så holdbare hvis ikke en mere holdbar løsning

  • #8   21. jan Jaja men jeg forstår ik helt hvor jeg kan skrue noget i hvis jeg ikke kan svejse noget på


    Er der overhovedet noget jeg kan gøre eller skal jeg købe ny blok


  • #9   21. jan Min er også knækket på motorblokken. Men jeg skifter ikke motorblok med en anden.

    Jeg får sat bremsekabel på en anden måde så det holder.


  • #10   21. jan når okay så det eneste det gør er bare at holde kablet så kan man vel altid udskifte det med en strips på en eller anden måde

    Hvordan har du din sat på?


  • #11   21. jan Undskyld længden på beskeden ….. jeg forsøger at så vidt muligt at forklar at det ikke nødvendigvis skal ny blok til i nu . smiley


    Jeg tror sagtens du kan svejse det så det holder , det skal ikke ligefrem holde noget udenvidere , pånær når du bremser , så skal det holde modtrykket på yderkablet , for at stålvejren kan trække Armen tilbage så bakkerne udviger sig ….

    Hvis det nu ikke kan svejses så det holder , kan du ikke på en måde lave en lille hul igennem hele området som knækket , faktisk bore et lille hul nede fra og op , og så evt lave tage en gevind skære , og drej noget geving op i , også Skruer du en bolt igennem alt med gevind sikring på bolten og de knækket stykke alu dele og spænder det samme ….. ved godt det lyder bøvle men det er enkelt lavet.
    Jeg har selv lavet en Jog FS på samme måde fordi hele det stykke som bremsekabel skulle igennem hang direkte på kablet og dinglede ….. og det holder stadig ved jeg , fordi jeg forleden dag igen skulle gøre den klar til lange Sommer kørsler igen .
    “ Det anden gang jeg har gjort den sommerklar “ og kikker altid netop på dette her med bagbremsen og det sted som var knækket helt af.
    Skulle du besluttet dig for at gør sådan med gevind og skrue bold i osv .
    Så HUSK at bruge en rustfri bolt . Dette gevindsikring jeg brugte er i den kategori som
    Stærkeste ……

    En lille detalje som kan lette trykket lidt på det hele når du bremse så trykket på det knækket alu stykke i blokken bliver lidt mindre.

    Hvis du bruger det gamle bremsekabel igen så sørg for at rengør det kabel udvendig og ikke mindst indvendig så selveste stålvejren glider så læt som det nu overhovedet kan og smøre det godt så det altid er beskyttet , og din bremse arm hvis du kan tag den af og rengør det sted som sætter på så den kan glide rundt uden besvær , gerne slib det lidt ned med noget fin sandpapir , så der ingen modstand er der og samme gør du der hvor bakkerne sættes på så de kan udvige sig uden besvær? Så samler du alt igen …
    Hvis du gør det så har du fjernet en lille smule modstand fra hele dit lille område der er ramt fordi alle de andre dele Arbejder sammen med så lidt modstand som det nu kan …

    Og ja dette har jeg også selv gjort … og jeg gør enda stadig dette når jeg servicer denne
    Jog FS , det eneste jeg ikke længer rør ved er det jeg har skruet og limet sammen med Gevindsikring .


  • #12   21. jan Jeg har ik sat min på endnu. jeg skal få skiftet bremse kabel. Da det nuværende kabel er rusten og dårlig.

    Jeg får boret et lille hul gennem så strips kan holde kabel oppe.


  • #13   21. jan så jeg kan bare bore 2 huller igennem fra indersiden af blokken og så bare for et hurtigt fix køre 1 strips igennem for at holde kablet oppe?

  • #14   21. jan Nej nej.

    Jeg mener det der er knækket. Hvis der er stadig et lille stykke tilbage.

    Så tager man og bore ikke et stort hul gennem det lille stykke.

    Så kabel strips kan skubbe igennem og så holder kabel oppe. Nederst motorblokken ved bag arm - baghjul

    Du må ik lave hul på motor eller andre indvendig side.


  • #15   21. jan du kan ik muligvis tage billed osv når du når dertil så jeg ik ender med at ødelægge noget da bremsen virker fint det først når jeg skal igang med renovering jeg skal have afmonteret blok osv og så tænkte jeg ogs jeg ville afmontere bremser og lige lave service på dem,

    er sgu lidt halv spasser hvis ik komplet spasmo så forstår ik helt hvad jeg skal gøre her


  • #16   21. jan Okay vent med opgaven.

    Jeg prøver at se. Det kan være, jeg ikke, skal bore. Måske finder jeg en anden måde og ide til holde bremse kabel oppe.




  • #17   21. jan Tror faktisk ikke engang en halvspasser ville kunne finde på at lave et bremse system med en strips , Eller sætte sikkerheden over styr ved at lade en plastik strips bestemme hvert eneste gang du bremser om den skal holde og gøre livet sikker for dig og andre eller om det skal springe og lade dig komme galt af sted eller andre “ gud forbyde det “ men dette er den tanke du skal have i hovedet hvergang du så meget bare tænker på at du skal køre en tur din scooter. ??

  • #18   21. jan Tja måske ik den mest sikre måde at lave det på

    Du har vel ik nogen billeder liggende om hvordan det var du lavede det på den jog der vel? Visual learner hedder det vel smiley

    Så man skal bore et lille hul igennem beslaget nede fra og så op og så en smule ind i selve blokken og så derefter lave gevind igennem det og så sætte det på med låse væske og en rustfri bolt?


  • #19   22. jan På min zip er der sådan en her man skruer fast med en af skruerne i variodækslet nederst. Og så holder den kablet lige ud for bagbremsearmen
    https://speedline.dk/bremse-dele/kabelholder-til-bagbremsekabel-original-s-cr-p2706-03000-0

    På 2t piaggio motor er det istedet sådan en tap med en lille plade på man skruer fast der holder kablet.

    Hvis det var mig ville jeg prøve at bøje noget tynd stålplade og lave sådan en holder og montere med en variocoverskrue.


  • #20   22. jan Det ogs en mulighed ved ik lige hvad jeg gør med den står nemlig stadig og døjer med om jeg kan/Vil Genopbygge den storm her



  • #21   22. jan De eneste køretøjer der er værdi i at genopbygge er samlerobjekterne.
    Ellers blir det for dyrt i dele.

    Jeg har haft over 30 og har aldrig genopbygget noget der var så medtaget som dit lig.

    Ka bedre svare sig at sælge de dele på den der er penge i og så lægge bare halvdelen af de penge en ombygning ville koste i en ny brugt maskine i bedre stand.

    Eller sælge den som donor maskine til en anden...
    Den er for medtaget til andet.

    Da jeg smadrede min storm ind i en lygtepæl med 25 kmt endte jeg med at bytte den + gav 2000 oveni for en kawasaki kx125 der kun sku ha lavet lidt småting.
    Den stod til 4000kr
    Jeg lavede så intet på kawasakien og solgte den videre for 3500 og vupti så havde jeg forvandlet min gamle storm med flækkede skjolde og bukket stel og knækket forgaffel til 1500 kr.
    Købte så en mc til 2500 der sku ha nyt styr og blink og så var jeg kørende igen.

    Regn på hvad det vil koste at få den i stand igen.

    Og sammenlign så med priserne for en der er i ok stand allerede.
    https://www.guloggratis.dk/annonce/ce3cc142-f781-4d38-a98e-bda96cf01a26
    Ka måske pruttes ned til 2500

    Og husk den zip jeg sendte link til. Til 3000.
    Det kan ikke svare sig at lave din knallert. Der er for meget galt. Det bliver dyrere end at købe en nyere maskine i bedre stand.


  • #22   22. jan Ja Det er det jeg ik helt kan finde ud af men igen Moteren kører godt der skal ik laves så meget der udover jeg skal have nyt cylinder da det jeg har nu er utæt men i princippet kan det godt vente

    Det egentlig kun udseende der mangler på den og så er der en god sjat rust på stel men det er ik noget jeg ik kan fjerne med en stålbørste eller 2 til Skruemaskine og så skal stelnummer bare genihugges til et par hundrede vel så det eneste jeg rent faktisk skal lave er

    Reparation af skjolde og så skal de males og lige rammes med noget lak

    slib stel og genihug stelnummer og så kan jeg male det hvis jeg nu har pengene,

    og så skal der laves fuldt service på men det ville jeg også gøre på en anden jeg ville have købt brugt

    og så med det lille beslag/holder til bremse kablet ville jeg bare kunne lave gevind op i og så skrue en bolt i så det ville ogs kunne laves

    Men det der kommer til at tage længst tid er skjoldene da jeg kommer til at skulle lave revner og lave nogen nye beslag selv som jeg ville gøre med noget Lego og acetone så lave en lille firkant ud på et stykke bagepapir bore hul i og så tilpasse det til det sted det rigtige beslag knækkede af skjoldet og så skal det sættes på med Glasfibernet og Lim men det er noget lorte arbejde og kommer ik til at blive nemt overhovedet så må nok ende med et stille den og så enten bruge den til dele eller sælge den hel eller i dele

    Så altså vil nok ik sige det umuligt at renovere den men det bliver ik nemt og nok ik noget jeg kommer til et gøre selv om det egentlig er pisse irriterende da jeg ærligt syntes den Hiper 2 motor der har været den bedste motor jeg nogensinde har kørt på i forhold til hot50,Jog,Sfx som jo også her kørt godt men syntes ik det på samme måde som min storm

    Men Kommer sgu nok ik til at ske dsv


  • #23   22. jan Lak og grej 400
    Nyt stel eller stelnummer 400
    Ny cylinder 500
    Lortearbejde
    Plus det løse 3-400
    Kappe over karbu x00 kr.

    Det er 16-1700 kr.

    Hvis du laver lidt småting ka du sikkert godt få en 1000-1500 for det rullende projekt med de hængepartier din har.

    Lægger du de 1500-1700 kr i at få ny cylle og stelnummer og skjolde lavet og sådan så står du med en maskine der er måske 3000kr værd.

    Men sparer du de 1500 og sælger den for måske 1200 så har du 2700 kr i lommen du ka bruge hvis der kommer en nrg power eller andet godt til salg til superpris i super stand ligesom den zip4t til 3000 der var til salg for 14 dage siden og allerede er væk fra brugtmarkedet.

    Du ska bare ha pengene klar og så tjekke beugtmarkedet 3-4 gange om ugen så ska du nok få en god maskine istedet for at hælde flere penge i den mørbankede rustbunke du har nu.

    Den typhoon jeg lige sendte link til er et dårligt eksempel på hva du ka få for 2500kr.

    Men den er et godt eksempel på hva du ka få for din storm.
    Den typhoon til 3000 har jo ingen nøgle og sædet sidder løst og ingen bremser...
    Så du kan snildt få 1000-1500 for din selvom stelnummeret skal bankes i igen.

    Og så skal der bare ligges klar på lur med pengene klar så man ka snipe en god handel når den kommer på sjælland.


  • #24   22. jan Ja det rigtig nok har dog bare kigget de sidste 9måneder vel og har ik kunne finde nogen til en ordentlig pris overhovedet ud over den ene zip der du fandt

    Og finder jeg så en er de i Jylland og kan ik rigtig tage til Jylland pt så det dræber en del muligheder


  • #25   22. jan Med kabel strip. Har jeg aldrig ment at man skal stramme kabel så den ingen funktion har.

    Meningen med kabel strip. Det er at den får kabel til holde oppe.

    Ikke nede.



Kommentér på:
Svejsning i blok? Er det muligt?

Annonce