{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Steen D
Steen D
Emner: 4 Svar: 10

VGA Explora E-2 død {{forumTopicSubject}}

Hej

Pludselig begyndte min VGA Explora Euro-2 at køre alt for hurtigt. Efter et stykke tid gik den ud og det er ikke muligt at starte den.

Min mistanke er at ECU'en ikke virker.

Nogen som har gode råd til fejlfinding?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VGA Explora E-2 død
  • #1   26. dec 2023 skyder indsprøjtnings dysse og gnister den så virker ecu

har du pillet i motor skiftet luftfilter eller andet

• #2   26. dec 2023 De gamle explora har ikke ecu men har cdi istedet.

Kan se på kgi der er 30km og 45km cdi og ubegrænset cdi.

Normalt kan man jo frakoble pickuppen det sidder ved koblingsklokken og måler ens fart, og så svarer det til at køre ubegrænset?

Ved ikke om den har omdrejningsbegrænser de lovlige cdi eller om de bare styrer max farten. Når pickup ellers er tilsluttet.

Nu kender jeg ikke ret meget til vga motoren. Men jeg tænker at der måske ikke er en direkte sammenhæng mellem hvorfor den begyndte at køre hurtigere og hvorfor den er død nu.
    Men det er kun en strø tanke. Det ka også meget vel være at ledningen fra pickup bare var den første til at gå løs, og nu er flere ledninger gået løs.

Jeg vil tro der er en ok chance for du ka se hvad der er gået galt bare ved at kigge på sagerne. Måske finder du nogen flossede ledninger eller lignende

• Steen D
    Steen D Tilmeldt:
    jan 2022

#3   26. dec 2023 EURO-4

Tak for de hurtige og gode svar.
    Må indrømme at jeg har lavet en fejl i beskrivelsen. Kan ikke se hvordan jeg retter det.

Det er en VGA Explora EURO-4 og derfor jeg mistænker ECU'en.

• #4   2. jan 2024 Jeg kender kun til de begrænsninger der beskrives i den her video
    https://youtu.be/P6BLjF9S9DU
    Hvorfor den sku køre hurtigere kan jeg kun gætte på er ringen i varioen der er gået i stykker, eller som du antog ecu'en.
    Tænker dog begge dele er megrt usandsynlige. Men ok kineserne har ikke det bedste kvalitets ry så måske...
    Ville få kigget til de ting man ka se med der blotte øje om er i orden først.
    Og hvis alt ser ok ud så evt købt en ny ecu i thansen og prøve med.
    Hvis den stadig ikke virker så pakke den pænt ind igen og returnere den..
    Jeg har så godt som ingen erfaring med vga explora e4 og fatter intet af elektronik så for mig virker det som noget jeg havde solgt og byttet til noget jeg ka finde ud af. Men ikke før jeg havde gennemgået den og prøvet at finde fejlen. Det lyder bare forvirrende for mig at den begynder at rende stærkere og så ikke vil starte. Der må være nogen der har prøvet det samme før og fundet fejlen.
    Spørg evt i speedline scooterforum på facebook eller google på engelsk.

• Steen D
    Steen D Tilmeldt:
    jan 2022

#5   16. jan 2024 Den har faktisk kørt 15.000 km uden synderlige problemer udover olieskift osv.
    Jeg har endnu ikke fundet fejlen, så jeg søger stadig rundt om andre har oplevet det samme.
    Tak for jeres hjælp og forslag.

Kommentér på:
VGA Explora E-2 død

Annonce