{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

Døder efter fuld gas {{forumTopicSubject}}

Hej SG jeg er begyndt at opleve at når man har haft håndtaget i bund i ca 1 min måske mindre hvor man blæser der ud af så døder den ud.jeg har haft renset kaboen sad nyt luftfilter på og nyt tændrør for om dette kunne afhjælpe men ingen held der. Det skal siges det er noget den er begyndt på også før der blev koldt. Min ide går på svømmen ikke lukker og åbner godt nok for det virker som om den tømmer bundkaret. Når det sker kan jeg få den i gang igen lege med gassen så går der 5-6sec så kommer den igen og den køre fint indtil man giver den fuld gas igen over noget tid nogle ider?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Døder efter fuld gas
  • #1   6. dec 2023 Jeg tror måske det kan være det her… (-:
    Prøv at fyld din benzintank helt op og så prøver du igen fordi noget kan tyde på at hvis du holder gassen i bund , at så bliver enten bundkar tømt for benzin og ellers så sker det, det at optrækket for benzinen i din tank bliver skubbet tilbage og væk fra benzinhanen..husk lige at selv om benzintanken er halvfuld så kan problemet jeg tror det er stadig godt skabe dette her du oplever …..
    Derfor prøv lige at fyld din Banzin tank “ helt op “ før du gør andet og så prøver du igen hvis det sker igen efter du har fået tanken fyldt op
    Så prøv at slip gassen igen så snart den bengynder at død ud , hvis den så igen kan køre normal og den ligesom lever helt normal op igen efter du slipper gassen , så jeg tror jeg du har det problem at din svømmer står forkert og at den lige skal indstilles så den lukker lidt mere benzin ned i bundkaret så din motor ikke kan nå at tømme bundkaret når du køre med fuld gas ……

    Har du på et tidspunkt evt lavet noget ved din scooter så den er blevet hurtiger i farten og evt bedre optræk , eller måske skiftet dyse eller har du pillet ved karburatoren eller måske skiftet den til en anden , eller er problemet opstået ud af det blå ,


  • #2   7. dec 2023 Det er bare kommet ud af den blå luft men skal nok prøve det for som sagt den har gjort det før og enste jeg har gjort var at dyse den ned fra 100 til en 92 og det har den kørt med længe før dette problem kom derfor forstår jeg ikke hvorfor den gøre det

  • #3   7. dec 2023 Jammen hvis du dyser ned dengang og stoppede så passer det meget godt at fordi dysen blev mindre og derfor tømmes bundkaret heller ikk så hurtig igen som hvis det var sad en
    100 dyse i …. Men ja prøv lige at gør det jeg siger ,


  • #4   7. dec 2023 Jeg har kørt med den 92 dyse de sidste 4 måneder men det er først kommet her før vinteren kom hvor der stadig var okay vejer. Det er en polini cp 21mm jeg køre med. Der sidder en ring nede i bundkaret kunne den ha flyttet sig måske og kan den ha noget med det at gøre måske?

  • #5   7. dec 2023 Forresten din scooter er sådan en jeg gerne vil ha men får aldrig råd til en de koster vildt mange penge syntes jeg

  • #6   7. dec 2023 Ar okey …. Polini CP 21 modellen ..

    Så har du godt set den der sorte cap som er rundt om dysen , den bliver brugt så der ikke kommer falsk luft , men rigtig rigtig mange har eller vil få problemer med den så hvis den er i stadigvæk , så for sjov så prøv at tage den af og sæt bundkaret på igen . Så prøver du at køre ,
    Dunskal ikke være bange for det sker noget , jeg selv taget min af da jeg havde cp21 mm kaburator på ….


  • #7   7. dec 2023 Thomas .
    Ja det koster meget , selv om jeg ikke helt forstår det, fordi vi alle ramt af store regningerne i denne tid , og alligevel sætter folk prisen så højt at ingen gider købe det , hvorfor så ikke sætte prisen lidt ned så alle kan være med og ikke mindst så er lille smule mindre kroner en del mere værd end slet ingen kroner …
    Dem der sætter de her enorm høje priser tænker ikke det mindste over at det ikke Allene kun er dem som er ramt af store regninger og mindre kroner på lommen , det skam også dem som vil købe noget, her hentyder jeg mest til Scooter på det brugte marked.
    Men jeg forstår dig 100% kan du tro sådan en Yamaha Aerox køre virkelig bare super , jeg glemmer aldrig første gang jeg fik en brugt Aerox købt hjem , jeg var vant til siden 90erne at køre og Tune de her Hot50 - Jog FS - Jog space - Jog R starte set alle de luft kølede scooter . Og de kørte skam super super fint selv om de blev tunet en del … men da jeg kom over på en Yamaha Aerox der kunne man direkte føle måden og den type kvalitet som den var opbygget af, den bremser helt helt anerledes , man sætter meget bedre - føelsen af man har mere kontrol over scooteren fik jeg også , det nok mest fordi dens affjedring er bedre opbygget fordi den er støre i vægten osv.
    Så jeg forstår jeg super super godt du gerne ville eje sådan Aerox. Jeg har 2 Aerox den i profilen og den jeg er ved at bygge op nu , er igang med skjolde til den , som det sidste jeg mangler før jeg begynder at samle den for alvor , jeg har heldigvis købt alt hjem til motoren fra ny af, som Stage6 R/T opside Down - polini evolution 3 - polini evolution 3 udstøsning - Polini 28mm PWK kaburator - Malossi MHR team 2 tændning - osv osv osv osv


  • #8   7. dec 2023 Der fåes også så meget mere og Beder og mere vild tun til dem end min speedfight må jeg bare indse så jeg kikker lidt rundt for om ma. Kan finde en som man kan gå og fixe op her i vinter og hvor længe det nu tager for den skal være top før den skal id at så når jeg er færdig med den så ingen tids ramme på

  • #9   8. dec 2023 Jeg syndes faktisk en Speedfight er fed nok , og jeg syndes bestemt også dens komfort er i stil eller hvis ikke bedre end Yamaha Aerox’s komfort … jeg ved så ikke hvor meget der kan fåes til de modeller , men jeg har nu set nogen som ser monter fede ud.
    Hvad er det vildeste der kan fåes til de her Peugeot speedfighter scooter igrunden


  • #10   8. dec 2023 Meget af alt det der er på min er fra Speedline af har meget marloci det er ikke stavet rigtigt sorry men min er vandkølet jeg mangler gearing og tændning så kan jeg næsten ikke skifte mere ud og så hedder det tilpasning og indstillinger hvor der skal findes nogle hk

  • #11   8. dec 2023 Ja mange af mine dele og tunings dele kommer også fra speedline af , også har jeg fundet de lidt mere specielle skjolde i udlandet

  • #12   15. dec 2023 Fik du igrunden klaret det problem som din Scooter havde smiley

  • #13   15. dec 2023 Nop har lige fyldt tanken med oktan 100 som jeg altid køre med men har nu fået et problem mere vandpumpen er utæt og tror den smider lidt kølervæske ind i tændning så skal ha den skildt af her i weenkenten

  • #14   15. dec 2023 Så prøver du lige at pille den lille sorte hætte af som sidder i dit CP’s bundkar omkring dysen ….
    Det med kølervæsken burde ikke ligefrem gøre det problem du har med at den går ud osv


  • #15   15. dec 2023 Ok det vil jeg prøve skal lige ha en ny vandpumpe på ellers skal jeg tit hælde kølervæske på jo

  • #16   15. dec 2023 Er du sikker på det det din vandpumpe som ligefrem er defekt, er det ikke bare en simmerring i dækslet som skal skiftes , eller hvor kommer vandet fra

  • #17   15. dec 2023 Har snakket med min onkel som også kørt speedfight han siger de pumper kan ikke reppes ud til Højer og ny på så har købt ny der er på vej får den i næste uge håber jeg

  • #18   16. dec 2023 Altså kan du vandpumpe dæksel ikke laves normalt , kan men slet ikke sætte nye lejer i dækslet og nyt vandhul osv … jeg kender ikke Peugeot så godt , derfor jeg spørger lidt dumt til det med vandpumpedækslet

  • #19   16. dec 2023 Jeg var lige inde og kikke på speedlines hjemmeside og se hvordan sådan en vandpumpe dæksel er opbygget.
    Det er satme en underlig opbygning som de lavet på …


  • #20   16. dec 2023 He he ja det er Fransk eller det div ting pånær motoren den er i fam med piago har jeg fundet ud af

  • #21   17. dec 2023 Altså det lidt som at sige det er PGO’s svar på Minarelli .. he hehe
    Bortset fra dit nok er noget bedre end de tidligere PGO maskiner


  • #22   17. dec 2023 Tror jeg har fundet ud af hvad der skyldes dette problem. Der sidder to udtag til slanger på min stus og der er den ene brugt vakumdåssen til benzin hanen og den anden havde jeg blindet af men det jeg havde brugt er faldet af .

Kommentér på:
Døder efter fuld gas

Annonce