{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Choker
  • #1   1. dec 2023 Den skal have den der halv cirkel jern beslag på og spændes ned med de 2 skruer


  • #2   1. dec 2023 Jaja det ved jeg godt der var mere om den skulle et hak længere ned i karburatoren i forhold til de 2 hak beslaget kan sidde i?

  • #3   1. dec 2023 .

    profilbillede
  • #4   1. dec 2023 Tænker nej.
    Men hvis ja så kommer den ned når du spænder den ned.
    Ka huske jeg har været i tvivl selv når jeg sku sammle mine men har bare ploppet den i og spændt den ned og testet hver gang og det har fungeret fint hver gang så bare saml den og gi gas. Går den så går den ellers siger den selv til smiley


  • #5   1. dec 2023 Ja den skal bare presses ned i til den går i bund.

  • #6   1. dec 2023 K tak ka jeg lige spørge dig om noget andet

    Tænker du siger ja så her kommer mit problem

    Her igår vil jeg have den ud og køre i sne kom dog ik langt for efter 30 meter væk fra huset døde den og kunne ik komme igang overhovedet så jeg gik hjem lod den stå i 20 min og prøvede igen det samme skete så prøvede jeg for en sidste gang efter at have skiftet tændrør og igen døde den efter 30 meter så idag afmonterede jeg og rensede Karburatoren hvis den nu skulle være tilstoppet men den var spotless så ved ik lige hvad det er problemet skulle være for der er mere end rigeligt gnist og der skulle gerne komme benzin igennem så kan ik helt finde ud af hvad der er galt hver gang jeg gav gas inden den begyndte og dø lød det som om den blev druknet så er det fordi jeg har den 72 Dyse i forhold til den 70 jeg skal få smidt i istedet?

    Dog kom den igang efter 3-4 hug hver gang


  • #7   1. dec 2023 Det eneste jeg umiddelbart ka tænke på er om auto chokeren slår fra der.
    Pas.
    ved ikke lige hvad det sku være. Ville måske tjekke om den også gnister når den er gået ud.
    Vil den starte igen lige efter den er gået ud eller ska man vente og hvor længe osv


  • #8   1. dec 2023 igår gik den ud så jeg trak den hjem og tog tændrøret ud og lavet et gnist tjek og den virkede helt fint så gnisten skulle ik være problemet det var dog 5 min efter den var gået ud men den vil stadig ik starte der

    Så den får ik nok benzin?

    Dog tror jeg ik det chockeren da jeg ik kan give gas før chokeren slår fra så jeg lod den varme op i 2 min og så kørte jeg og den accelererede og kørte som en drøm i de 25meter så døde den og vil ik igang igen



  • #10   2. dec 2023 Kunne være karburator is i den kulde vi har nu.

    Og jeg ved godt "at det bruger man ikke mere, når der er sprit i benzinen fra tankstationen"

    Men den Gilera Storm og Piaggio NRG der er her på matriklen kommer ikke langt uden en sjat karburator sprit ekstra i tanken, som kulden er nu med gennemsnit minus 5 grader


  • #11   2. dec 2023 Kan jeg godt prøve har noget stående

    Fandt dog ingen tegn på is i min Karburator igår da jeg skilte den af for at tjekke diverse ting

    Hvor meget karb sprit er det pr liter cirka?


  • #12   2. dec 2023 Isen er hurtigt væk igen. Dannes når motoren kører og den fugtige indsugningsluft er iskold. Så kommer der is ved nålen i karburatoren og den får ikke benzin.
    Hvis man kører og den går ud, men kan startes igen efter 1/2 til 2 minutter er det fordi isen er væk igen.
    Det er jo ikke is i store mængder vi snakker om, nærmest en rim-tåge

    Max påfyldning af karburatorsprit er 0.1 liter til 3 liter benzin. Jeg bruger det halve også er det fint.

    Men forskelligt fra motor til motor, prøv dig frem


  • #14   2. dec 2023 så 50-100ml sprit til 3 liter benzin? cirka

    Dog her om 20-30min får jeg lige smidt Karburatoren tilbage på og så prøver jeg og se om jeg kan få den starter og så se om den kører ordentligt igen for så må det vel bare have været is der har ligget i

    Men husker jeg rigtigt eller er det ik meningen at hakket skal sidde i midten på nålen? hvordan ændre man egentlig det hak der tager man bare en tang og tager den af og sætter den i midten eller hvordan gør man lige det? det ændre jo kun trækket når jeg ik giver fuld gas og der syntes jeg den har kørt fint så skal jeg sætte hakket i midten eller lade det være som det er?


    profilbillede
  • #15   2. dec 2023 Det skal du ikke ændre på nu, men jo! en tang/skruetrækker og du piller ringen af og flytter

  • #16   2. dec 2023 Går ud og får smidt Karburatoren på og få den startet op så må jeg se om det har hjulpet

  • #19   2. dec 2023 fik den startet op og den kørte som en drøm første gang så kom jeg hjem og smed 2.5 låg fulde(cirka nogen 6ml) af det Karburator sprit i min tank da jeg havde 3.7 liter er det for meget? er det nok eller skal der noget mere i?

    Ogs efter jeg puttede det Karburator sprit i kørte jeg en tur for det kunne mixes godt rundt før fik jeg den op på 70 uden problemer nu kunne jeg ik få den over 55 Enten er jeg da blevet 50kg federe ellers er der noget galt. ka det is der have nået og danne sig på de 20min jeg lod den stå uden sprit i?


  • #20   2. dec 2023 Nej den skal køre for at danne is

  • #21   2. dec 2023 Har du 3 liter på skal der en deciliter i efter forskriften. Jeg bruger så det halve men det er forskelligt.
    har du et sportfilter på osv spiller det ret meget ind, det er lort... især når det er koldt


  • #22   2. dec 2023 Havde omkring 3.5 liter benz på med 7ml sprit i tanken så det er alt for lavt

    så der er nok dannet is i igen må afmontere Karburatoren imorgen og lige tage den indenfor i varmen så det is der er i nu er smeltet og så fylder jeg hvad 40ml sprit i som en start da jeg kun har en halv tank i lige nu? og så nogen 90ml i til en hel tank eller hva?

    der står på dunken at 0.5 liter Karburator sprit skal holde til 40-50 liter benzin så forstår ik helt hvordan jeg skal have 1dc i per 3 liter? er det forskelligt fra dunk til dunk for har en anden en hvor det er 1liter sprit til 30-40liter benzin

    Har normal std Luftfilter kasse på som jeg tror er lidt utæt som jeg lige får fixet imorgen ogs


  • #23   2. dec 2023 nå ok, på min 1 liter dunk står der at det passer til 30 liter. Og jeg bruger det halve, 1 liter til 60 liter. Men i den her kulde ville jeg smide 0.2 liter i din tank hvis den er hel fuld med ca 6 liter.
    Så er du dækket ind, virker det fint kan du reducere lidt til næste påfyldning.


  • #25   2. dec 2023 Min tank er på 5.5L men tank måleren går ik over 5L så fylder aldrig rigtig over de 5 liter der.

    Okay Jeg har to forskellige Sprit (Se billedet) Den grå er på 0.5L sprit som skulle holde til 40-50 liter benzin

    Den gennemsigtige er på 1L sprit og skulle holde til 30-40L benzin så tænker det passer hvis jeg tager 165Ml sprit fra den gennemsigtige til 5 liter benzin og så 70ml til 3L? ville passe godt? eller burde jeg gå op til 80ml til 3L rigtigt skulle jeg jo ligge på 99ml til 3L men syntes det virkedeee lidt højt?


    profilbillede
  • #26   2. dec 2023 Hæld knap 2 deciliter i (200ml) og fyld op med benzin. om det er fra den ene eller anden af de 2 er ligemeget.
    Du kan ikke overdosere det om der så kommer 300ml i, kører den alligevel. Bare for at skære det ud i pap, det er ikke en rumraket der skal brændstof på. "bare" en scooter smiley


  • #27   2. dec 2023 så bare 200ml sprit til 5l?

    har kun 3L benz i efter min Måler som man ik kan regne med en skid så hvor meget burde jeg fylde i cirka? bare nogle 80-100ml?


  • #28   2. dec 2023 Der ska ca et shot i for hver 4 liter benz.
    Hvis et shot er 4cl smiley
    Det er ikke så vigtigt det er præcist. Bare det er nogenlunde rigtig blanding.
    Hvis 0,5 liter er til 50 liter. Så er 0,05 liter til 5 liter og 0,01 til 1.
    Så 1 centiliter i for hver liter.
    Ville hælde 3-4cl i tanken


  • #30   3. dec 2023 så kun 10ml per liter og så 50ml til 5L?

    eller har jeg læst forkert nu?


  • #31   3. dec 2023 Nææ hvis du bruger den literflaske og den kun er til 30-40 liter. Så var dit tidligere regnestykke nok rigtigt nok.

    Det ville være nemmere hvis der stod på flasken hvad % der ska blandes i.

    Hvis du bruger flasken med 1liter i som er til 30 liter.
    Så ska der 1/30.
    1/30 = 0,1 /3
    0,1 /3 = 0,03 /1

    Så 3cl eller 0,03 liter per 1 liter benzin.

    Til 3 liter benzin ska der så 9cl i.

    Det er to shots sådan i øjemåls penge smiley


  • #32   3. dec 2023 Okay så forstår jeg det nu Tak for det

    Her for nogen timer siden fik jeg afmonteret min Karburator igen og tog den indenFor og skilte den ad og der røg rent faktisk is stykker ud af dyse hullet så det var grunden til den begyndte at køre mærkeligt igår

    Når jeg går ud og får hældt de 12cl i da jeg har 4 liter så det skulle cirka passe meget godt og så får jeg monteret Karburator og får den lige kørt lidt til med det Karburator sprit så håber jeg, jeg ik skal stå med det lorte problem her igen


  • #33   3. dec 2023 Undrer mig jeg aldrig har haft behovet.
    Ok har haft varm cykelkælder at stille maskinerne i de sidste 10 år, men har da kørt vinterkørsel i frost og lod maskinerne stå udenfor og blive dybfrosne og så kørt på dem.
    Måske jeg bare har været heldig
    Har du forresten den gummikrave på karburatoren der omgiver den med varm luft fra motoren?
    Ku være det der mangler.
    Nummer 8 og 9 i den her tegning
    https://www.easyparts.nl/explodedview/Originele-onderdelen-Gilera-Storm-50-2T-E2-2007-(EMEA)-Carburateur-m15327-d73784


  • #34   3. dec 2023 Nej Den er ikke på den var helt flenset da jeg fik knallerten så smed den ud tænkte ik den gjorde andet end at holde snavs ude

    Ka se den ligger til 100kr på speedline så kan godt være jeg kommer til at bestille sådan en senere hen nu starter jeg lige med at se om det sprit der virker
    (Se linket)
    https://speedline.dk/gilera-storm/karburator-luftfilter-og-membran/gummikappe-til-karburator-original


  • #35   3. dec 2023 Den ka evt laves hjemmelavet ud af noget varmefast gummi. En gammel flaske el.lign. med en lang hals, varme op og bøje og skære til så den omslutter karb bare nogenlunde og leder lidt varm luft på karbu.
    Forestiller mig faktisk det var cirka sådan det blev opfundet smiley en eller anden i alperne der tænkte hmm ku man ikke lede lidt motorkølingsluft over på karbu hmmm fuske fuske fikse fikse satan det virker og så søgt patent haha.


  • #38   3. dec 2023 Ok Tak

    Nu står jeg så med et nyt problem Benzin slangen er åbenbart ligepludselig ik stor nok til at kunne komme på tappen jeg prøvede så at trykke den på og det resulterede i at slangen sprættet op og der så ogs røg gummi rester ind i tappen så jeg skal nu skal have afmonteret Karburatoren for 4 gang og ned og have købt ny slange det jo mega fedt kan man sige

    Vil jeg kunne få dig til at se om der er en ordentlig slange som kan passe på min fra Thansen?


  • #39   3. dec 2023 Ved ikke lige om det er 4mm eller hva størrelse det er.
    Du sku bare ku købe en stump slange. Tag evt en stump af den gamle med så du ka sammenholde dem i butikken. Eller mål den gamle med en skydelære.

    De ka godt være rigtig stramme at få på. Især når de er gamle og stive. Og tilmed kolde. Man plejer at ku varme enden op og massere den lidt og så smutter de ret nemt på.

    Shit happens. Selv om søndagen smiley


  • #40   3. dec 2023 https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/universaldele/benzinslange-og-filtre/n1686024798/

    Bare den almindelige sorte.
    Gennemsigtig holder kortere end sort. Farver er spild af penge. Ekstra kraftig er sværere at arbejde med.

    Så bare normal sort benz slange til knallert


  • #42   3. dec 2023 Kan ik helt finde ud af hvad mm slangen skal være men den fra Thansen er på 5mm så tænker bare jeg må satse på den her passer?
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/universaldele/benzinslange-og-filtre/benzinslange-sort-pr.-meter-staerk/n1686024798/pn1686024800

    Har bestilt den nu, passer den ik må jeg returnere den, bestilte jeg inden kl 4 kunne den nemlig hentes imorgen så tog chancen


Kommentér på:
Choker

Annonce