{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
226 visninger | Oprettet:

Arthur B
Arthur B
Tilmeldt:
23. jul 2023
Emner: 3 Svar: 4

Første gearmaskine hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har fundet en brugt generic trigger fra 2013, som jeg skal ud og kigge på. Hvad bør jeg være opmærksom på, når jeg undersøger den? Det er min første knallert.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gearmaskine hjælp
  • #1   23. okt 2023 Bare tjæk om alt er i orden. Om motoren lyder sund, om den er nem og starte kold. Om den kan gå igennem alle gear.
    Tjæk om alt el er i orden.
    Tjæk efter rust og stelnummmer.
    Generalt tjæk om den er passet på.


  • #2   23. okt 2023 https://www.youtube.com/watch?v=VKGZdsIkLog

    Hvis du ikke er så god til engelsk endnu eller det han siger går lidt for stærkt, så sig til så ka jeg måske uddybe lidt.
    Ellers er der flere gode guides på youtube og google osv.

    Man blir aldrig perfekt til at tjekke brugte maskiner man vil købe. Men øvelse gør mester. Og god forberedelse. At du overhoved spørger herinde, inden du ska ud og kigge på den, siger mig at du har talentet til at være en god kritisk forbruger og kigge tingene efter i sømmene.

    Er den varm når du kommer. Er dækkene nogen lortedæk. Er den møg beskidt og misligholdt. Virker ejeren ærlig. osv osv.

    Som regel er det et godt tegn hvis ejeren selv gør opmærksom på småfejl som små ridser og en lidt løs kæde og andre problemer der kun kommer af og til.

    Omvendt er en sælger der ikke fortæller nogen af de fejl du finder enten en lowkey svindler, eller en ubegavet huleboer der har behandlet maskinen som et toilet og ikke engang tørret sig selv i enden efter brug af maskinen.

    Lækker forgaflen olie, mangler der skruer osv osv. Det er lidt et svært regnestykke at stille op hvad en maskine skal koste ud fra hvad fejl den har, hvor langt den har kørt, hvor pænt den står og hvor talentløs eller decideret uærlig sælgeren virker.
    Men bare du er nogenlunde i omegnen af en god vurdering så kommer man sjældent hjem med katten i sækken til alt for mange penge for en skrotbunke


Kommentér på:
Første gearmaskine hjælp

Annonce