{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæk
  • #1   3. okt 2023 gå ud og se hvad der står på dine dæk

  • #2   3. okt 2023 ja det kunne jeg men har set flere forskellige størrelser på samme model scooter

  • #3   3. okt 2023 bare brug den størrelse dæk du har på nu

    kan ik anbefale nogen dæk mærker da jeg ik har kørt med andet en Duro og det pænt lort


  • #5   3. okt 2023 Der er så lidt sne i danmark, at jeg vil fraråde de fleste vinterdæk.
    Jeg kører ud hver gang årets første sne kommer, og elsker at køre i glatføre. Men de grove tværmønstrede dæk giver kun rigtig noget når der er dyb sne, og sneen får sjældent lov at ligge ret længe før det smelter eller bliver ryddet og saltet.
    Og selvom man har knopdæk på i sne så er det stadig suuper glat smiley

    Det man oftere oplever er kolde våde veje som er beskidte. Der virker regnvejrs orienterede sommerdæk efter min erfaring bedre, hvis det er et kvali dæk som pirelli michelin bridgestone m.v., end hvis man køber et groft dæk.
    Det værste glatføre, som er ret normalt i danmark, er is på vejen eller sne med slud på der så er frosset til hårde bumb og hårdtpakket super glat sne, med pletter af asalt og pletter af sort is.
    I de situationer er min erfaring at knopdæk er det værste man kan køre på. Der er mere greb i et slickdæk på de underlag, for knopperne/mønsteret har intet at gribe og gør kun at man har mindre gummi i kontakt med underlaget på et givent tidspunkt, og det er sværere at forudsige grebet.

    Jeg ved ikke om jeg ville foretrække metzeler roadtec
    https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek/metzeler/roadtec-scooter/90-90-10-50j-1591803
    eller pirelli angel
    https://www.daekleader.dk/motorcykeldaek/pirelli/angel-scooter/90-90-10-50j-1584115
    eller noget helt tredje.

    Men jeg ved jeg ville bruge flere dage på at finde reviews af de forskellige dæk smiley

    Hvis jeg ikke havde set en der kørte med heidenau k58, hvor mange gange han styrtede med det dæk og hvor slidt det blev på ingen tid, så havde jeg synes det så interessant ud. Men de er alt for dyre i forhold til hvor kort tid der går før de mister deres deller og mønsteret bliver slidt skævt så det rumler, og det mister sit greb og bliver værre end et sommerdæk i sne, og værre end alt andet på asfalt om så det er vådt og pletvis iset.
    Det samme med irc snc. Virkelig et skoddæk, medmindre man skifter det hver 1000km eller udelukkende kører i dyb sne og sand, så ku det måske holde lidt længere før det blev ubrugeligt.

    i sjap, altså våd sne, mener jeg også grove dæk er værre, da de vil flyde ovenpå lettere. Man skal skære igennem og ha gummi i kontakt med asfalten. Der er regnvejrsdæk også at foretrække i forhold til f.eks. duro hf903


  • #6   3. okt 2023 ville et METZELER ROADTEC 100/90-10 gå an tror du? skal have noget andet fra speedline og kan se det er den tætteste størrelse de har

  • #7   3. okt 2023 Det burde passe på og køre fint.

  • #8   3. okt 2023 100/90-10 er lidt større i breden end 90/90-10 eller er det i væg højden den er større

  • #9   3. okt 2023 Det første tal er bredden /
    Andet tal er bredden som procent af højden
    Det blir ca 5mm bredere på hver side og 9 mm højere


  • #10   3. okt 2023 hvor meget større er et 100/90-100 end et 3.50-10 dæk?

  • #11   4. okt 2023 3,50 er = 90mm
    Så samme forskel som 90 og 100


  • #12   4. okt 2023 Har lige været ude og se og et 100/90-10 vil ikke passe

  • #13   4. okt 2023 Så finder du bare dækkene i original størrelse på daekleader eller daekonline eller lignende til 50 kr billigere end de koster på speedline/kgi. Det er vist gratis forsendelse så vidt jeg husker, eller også er det bare inkluderet i prisen.

  • #14   5. okt 2023 har lige fundet nogen Michelin City Grip helårs så er spørgsmålet om man skal vælge Michelin eller Metzeler

  • #15   5. okt 2023 Det afhænger af flere detaljer.
    Har jeg ret i at roadtec er bedre på våde kolde veje end citygrip??
    Skal du køre stærkt til vinter på våd asfalt eller skal du bare klare dig gennem vinteren.
    Gemmr du dine sommerdæk og monterer igen til foråret, eller skal du ud og køre stærkt på de dæk du vælger nu her, når det blir forår, og ha så meget greb som muligt på varm tør asfalt også.
    Har jeg ret i citygrip afleder sjap og grus bedre pga de store riller.
    Kører du overhoved ud i sjap og ekstremt regnvejr, og hvis ja, skal dækket yde bedst dér, eller når du kører på normale våde veje om vinteren.
    Er min antagelse om at citygrip yder bedre i varmt vejr på tør asfalt og roadtec bedre på kolde fugtige vinterveje overhoved rigtig.

    Alt sammen noget jeg ville spørge mig selv om smiley inden jeg vælger det ene eller det andet

    Har selv kørt vinterkørsel mange år med alt fra durohf903 til bridgestone battlax, og hvad jeg vælger afhænger af mit kørselsbehov og køretøjet.

    Når jeg ska ha nye dæk på min zip tager jeg noget i stil med pirelli angel, der på dækmønster og konstruktion minder en del om citygrip. Kører 80-90% af mine km på den på tør vej. 10% på våde veje og max 5% i frost eller med decideret sne og is på vejene.
    Jeg har så også kørt meget, og elsker at vælte rundt på møg glatte veje så det er også en del af overvejelsen. Dine køre evner. Er du valentino rossi eller mere som en normal knallertpilot


Kommentér på:
dæk

Annonce