{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Emil P
Emil P
Tilmeldt:
10. dec 2022
Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85

Hvor køre min gearmaskine sådan??? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Derbi som lige har fået ny standard kaburator på og standard luftfilter, men når jeg kommer op i 3 gear og tager gashåndtaget i bund dør den som om at jeg lukker for benzinen!! Har prøvet at dyse lidt op og indstille luftskruen men det har ikke hjulpet. Hvad kan det være, skal jeg længere op i dyse eller længere ned måske?? Tror nemlig det er noget med kaburator


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor køre min gearmaskine sådan???
  • #2   25. sep 2023 Dør Moteren eller Gassen?

    når du siger indstille luftskruen Har du gjort det rigtigt?


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #3   25. sep 2023 Gassen tror er jeg ret sikker på

  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #4   25. sep 2023 Nej det er faktisk motoren der dør.

  • #5   25. sep 2023 https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/51056-indstilling

    til Karburator indstilling


    Dør gassen når du prøver at give fuld og når du så holder gassen inde dør Moteren eller dør Moteren med det samme?

    Hvilken Dyse har du i nu?

    Din opsætning?

    Starter den første hug uden Gas?

    Holder den god tomgang?


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #6   25. sep 2023 Jeg har en video af det man den kan ikke loade her inde, jeg har en dyse 75 i og gearing er 11/53 med 49,9cc og med 17,5 kaburator standard luftfilter med standard udstødning med pillet begrænsing

  • #7   25. sep 2023 du kan gå ud der hvor man ogs laver forum emner er der en der hedder Upload Video


    Starter den første hug uden Gas?

    Holder den god tomgang

    Dør gassen når du prøver at give fuld og når du så holder gassen inde dør Moteren eller dør Moteren med det samme?


    Tjek dit tændrør

    Er det sort skulle din dyse være for stor

    er det gråt skal du op i dyse


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #8   25. sep 2023 Den kan ikke oplade med video har prøvet flere gange, har du Facebook så kan jeg sende den over Messenger, men den kan godt køre når jeg ikke giver fuld gas i 3 gear men dør ud hvis jeg give Bundgas. Har ikke prøvet at holde den gassen inde og se om den går ud men kan jo lige sende video til dig?

  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #10   25. sep 2023 Har anmodet dig som ven

  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #11   25. sep 2023 Har sendt video på facebook

  • #12   25. sep 2023 Video sektionen herinde virker ikke mere. Burde blive lukket ned.

    En original lovlig karb er til lovlig kørsel. Har du fjernet begr i forrøret så ska den ha større hoveddyse.
    Ved ikke hvordan det er med 2017 sendaer men der burde være erfaringer at finde online så du ka se hva andre har brugt af indstilling til samme setup som din.
    Gearing er ligegyldig for indstilling så du ka bare finde nogen der har helt afdroslet deres 2011-2017 senda og har skrevet dysestørrelser osv

    På 2018 udgaven ska der skiftes dyserør og tomgangsdyse og en 90 hoveddyse i og guldpladen fjernes. Men som sagt det er anderledes på 2017, der skal så vidt jeg ved ikke ændres ligeså meget


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #13   25. sep 2023 Jeg har et spørgsmål til dig L jeg skal svejse en begrænsning i mit forrør så den ikke tager så mange omdrejninger, hvor skal det svejses i henne har ikke ku finde noget på Google. Det er ikke et opdelt udstødning det starter ved cylinder selvfølgelig men det ender ved lyddæmperen. Skal den i oppe ved lyddæmperen eller ved cylinderen? Jeg kan eventuel sende billeder og video til dig på Messenger hvis du gider hjælpe mig smiley Ellers er det helt okay.

  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #14   25. sep 2023 Og L angående det med dyse så havde den en alt for lille dyse i nu er der kommet en 100 i og den køre godt

  • #15   25. sep 2023 Udstødnings begrænsning er næsten altid helt oppe ved cylinderen i forrøret.
    Vil anbefale at finde eksempler på folk der viser hvordan mam fjerner begrænsninger på din knallert/udstødning, og så er det bare den omvendte proces med svejseren. Ka dog godt blive lidt svært at finde ud af præcis hva størrelse og hva form den originale begrænsning har. Men bare det er tæt på at være som den originalt er som lovlig så sku det fungere.


  • #17   25. sep 2023 Skal dog siges jeg er langt fra sikker på det er en original udstødning i video, endsige en senda af den rigtige årgang.
    På tysk hedder afdrosling entdrosseln. På engelsk deresrict. På svensk avstrypning. Ka ik lige huske spansk fransk og italiensk på stående fod men har fundet ud af detfør, når jeg sku google how to afdrosle en eller anden knallert. Der er kun 5millioner der taler dansk og ekstremt få af danskerne kører knallert. Så googler du kun dansk så finder du meget meget lidt god info


  • Emil P
    Emil P Tilmeldt:
    dec 2022

    Følgere: 138 Emner: 30 Svar: 85
    #18   25. sep 2023 Okay mange tak L ellers tager jeg op og spørger min mekaniker om hjælp

Kommentér på:
Hvor køre min gearmaskine sådan???

Annonce