{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

fjernelse af begrænsning i udstødningen (Silent Pro) {{forumTopicSubject}}

Davs SG skriver da jeg står med det problem at jeg simpelthen ik kan få begrænsningen ud af min udstødning har prøvet at slibe svejseklatterne ned og så prøve at hamrer i dem og der sker ik noget ved simpelthen ik hvad jeg ellers kan gøre nu

har siddet og prøvet at google omkring hvordan man gør og kan ik finde noget som virker for mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fjernelse af begrænsning i udstødningen (Silent Pro)
  • #1   8. sep 2023 fen er led der skal du bruge en hurtig sliber eller dremmel

• #2   8. sep 2023 nogle andre muligheder overhovedet da jeg ik har mulighed for at kunne bruge sådan nogle der? sad med et bor tideligere og sleb den ned men det virkede ik rigtigt den vil ik rigtig give slip

• #3   8. sep 2023 du kan sidde i en uge med en fil

• #4   8. sep 2023 stor hammer og en skarp flad skruetrækker, vel placeret.
    Det sku ku nakke de to små svejseklatter.
    Det noget pis når man ikke har det rigtige værktøj

Engang fjernede jeg en lignende begrænsning i en gg ved at stikke en skruetrækker nedi og bare sidde og vrikke. Der gik ikke mange minutter før den var vrikket så løs at den ene svejsning slap, og så var det bare om at vrikke den anden vej og få den anden svejsning til at sige knæk.
    Stål ka kun tåle at blive bøjet X antal gange frem og tilbage... Om så det kun er en halv mm af gangen

Men den er ret godt fæstnet den der. Der ska forstaand og teknik, eller det rigtige værktøj til.

• #5   8. sep 2023 må lige se for umiddelbart kan man få sådan en multi sliber til 150 i Biltema men man kan vel ik bare købe sådan nogle små slibe dimser ligesom dem der er på sådan en dremmel/multisliber og bare smide dem på en skruemaskine? kan ik umiddelbart selv finde hvad de hedder

ja den her er svejset godt på iforhold til de andre jeg var set

• #6   8. sep 2023 hvor bor du henne så ka du få en håndfuld af mig.. Det burde være noget alle havde adgang til, ligesom biblioteker.
    Har lige prøvet at søge på google men løb ind i samme problem hurtigt som jeg selv gjorde da jeg sku ha tingene.
    Det er pisdyrt i dk og man ska købe et kæmpe sæt. Man ka ikke få de enkelte dele i løssalg.

jeg har sådan en biltema multisliber og en masse slibehoveder ekstra fra en gammel multisliber jeg fik der ikke virkede mere... Og har bestil tungsten carbide slibehoveder fra aliexpress så jeg har et sæt af dem.. Hvad som helst fra sådan et sæt i en skruemaskine så ka du nakke de to små svejseklatter der med lethed

• #7   8. sep 2023 har skrevet privat

• #8   10. sep 2023 davs er lige kommet hjem og er lidt usikker på hvilken rækkefølge man skal bruge dem i?

profilbillede
  • #9   10. sep 2023 Nu jeg tænker efter ka de tynde skæreskiver vist ikke komme ned i udstødningen til svejseklatterne og skære dem over.
    De er nok for store i forhold til hvor tyndt udstødnings røret er.

Det gælder om ikke at ridse den glatte rundede yderside. For det er der den slutter tæt mod cylinderen.

Så jeg havde taget nummer 4 og startet med at slibe her i fotoet, med spidsen af slibestenen pegende ned i udstødningen så den ikke sliber for meget på overkanten af den rundede del der ska slutte tæt mod cylinderen smiley

profilbillede
  • #10   10. sep 2023 Hmm okay Tak Tak smiley :)

jeg prøver at få den slibet lidt ned der og så det vel bare lige at få taget en skrue trækker og få den hamret af efter smiley

• #11   10. sep 2023 Yes lige præcis smiley

Du ska nok regne med det tager 5-10 minutter slibe tid hvis ikke mere.
    For at få gjort svejseklatterne svage nok til man ka knække dem bare ved at gi et dask.
    Så ka man bruge nr 4 hvis den stadig er flad og ikke slidt skæv haha, eller nummer 6 til lige at slibe rester af svejseklatten af.

Der sker ikke noget ved lidt sliben på tætningsfladen. Bare den ikke blir meget voldtaget for så blir den småutæt hehe

• #12   10. sep 2023 https://www.youtube.com/watch?v=Vcxy80Zt02M

Den her video viser lidt af tricket med at vrikke med en skruetrækker.

Det gør seriøst meget skade på metal at blive bøjet frem og tilbage.
    Selvom det kun er en halv mm af gangen. Bare gør det 10 gange så begynder den at føles slap og ka vrikkes endnu mere.
    Det gør stålet rimelig svagt ret hurtigt.
    Det med at banke i den er kun lige til at tage det aller sidste liv ud af svejseklatterne.
    Hvis man ikke ka vrikke eller slibe den helt løs så den falder ud uden bank

• #13   10. sep 2023 fik slibet den ene svejsning ned en god sjat men den rykker sig stadig ik men det kræver nok et par stykker af de der for umiddelbart er den svejset rigtig godt på

hvor havde du købt nummer 4 og 6 henne?

• #14   10. sep 2023 man kan vel ik bare tage nummer 4 og så få spændt noget sandpapir rundt om? det burde vel være næsten samme effekt?

eller bare få købt sådan et sæt her?
    https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-slibesaet-30-dele?gclid=Cj0KCQjw0vWnBhC6ARIsAJpJM6eIruPLop_pCGQmcS6RMw35z9TnNOLSxxjRGuLNz64t-04RQj7UH6AaAjLtEALw_wcB

https://www.harald-nyborg.dk/mitsutomo-slibestensaet-11-dele?raptormodule=GetSimilarItemsName

profilbillede
  • #15   10. sep 2023 De er egentlig lavet til slibemaskiner der ikke er så stærke men kører enormt hurtig rundt.

Hvis man sætter dem i en skruemaskine der drejer langsomt og presser for hårdt så blir slibestenene og sandpapiret trykket i smadder af metallet. De er lavet til let tryk med høj hastighed, og så holder de stadig ikke for evigt.

Hvis du ka slide en af skæreskiverne så den blir mindre, evt bare skær en rille i en sten eller noget andet hårdt. men ikke lægge noget særlig tryk i, for så risikerer skiven at overophede og knække.

Evt nummer 2 kan komme ned og skære nok til resten kan vrikkes løs, evt med lidt brug på en sten først, ka den stikke ned og skære en rille i svejseklatten så den ka vrikke løs.

• #16   10. sep 2023 skære cirka sådan her

profilbillede
  • #18   10. sep 2023 prøvede med en skive da jeg kom hjem og den knak sådan set med det samme prøvede så her nu at få dem gjort lidt mindre men de knak stadig meget nemt umiddelbart tror jeg bare jeg må få købt en guldplade istedet den er svejset for godt på til det er noget jeg kan magte mere af nu har siddet den sidste time og prøve at få den slibet ned og hamret osv men den giver ik slip tror det noget jeg giver op på for nu med mindre du har andre forslag

profilbillede
  • #19   10. sep 2023 Ja det er klart nemmere.

Det kræver nok lidt øvelse på forhånd, eller nogen der ka vise en hvordan man gør i praksis for ikke at knække skiverne og hvordan man vrikker med skruetrækkeren.

Fra starten af synes jeg du sku ha haft noget der bare ku køre istedet smiley ved ik hvorfor jeg tænkte du ka fjerne udstødnings begrænsning og skifte dyse osv lige pludselig.

Ka ik huske hva status er på knallerten, om den ka starte og hvor meget der mangler på den før den er køreklar. Men det er klart fedest bare at starte med at komme ud at køre og kun lave småting, til at starte med.
    Hvis man har budget til det... Det er så problemet for der er virkelig ikke mange køreklar knallerter til under 3500 kr i danmark

• #20   10. sep 2023 den starter første hug har god tomgang dog skal skjoldene nok have en tur muligvis købe nye senere (muligvis) det eneste der er galt er jeg ik kan give den gas hvor jeg så fik at vide det lyder som om karburatoren drukner altså den får for meget benz som så var grunden til jeg skulle have købt guldpladen eller have fjernet begrænsningen og større dyse men den vil simpelthen ik give slip og forstår ik helt hvorfor ud over den er svejset for godt på til det er noget jeg kan gøre uden det rigtige værktøj (en dremmel/multisliber) aligevel dog burde det jo ik være sådan en stor opgave igen forstår ik hvorfor den ik gir sig da den er slibet helt ned

• #23   11. sep 2023 lige en update fik købt sådan et sæt her og så sliber jeg den lige stille og roligt den her gang smiley

profilbillede
  • #24   11. sep 2023 Ok der sku være rigeligt til det ka lykkes selvom du kun har skruemaskine smiley

Det gør det lidt nemmere at ha sådan en hurtig slibemaskine. Men det kræver bare mere tålmodighed så ka en skruemaskine også sagtens.

Så håber jeg det ender med scooteren virker til sidst så det ikke har været forgæves at gå og lave tingene på den smiley
    Har selv haft en to-tre maskiner jeg aldrig fik ud at køre. Min gamle aprilia sr50, min kymco super8 og min kawasaki kx125.
    Men har haft over 30 forskellige nu og resten har virket alle sammen så det ska nok la sig gøre med din storm også

Kommentér på:
fjernelse af begrænsning i udstødningen (Silent Pro)

Annonce