1.089 visninger
|
Oprettet:
Stel forbindelse {{forumTopicSubject}}
Kan en scooter lave gnist hvis der ikke er stelforbindelse?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Men faktisk kan du komme ud for at en scooter laver gnist uden stelforbindelse ? Dog skal der dertil siges at den gnist er utrolig dårlig , altså du kan sagtens se gnisten osv , men så snart du foraøger at starte din Scooter så kommer problemet , Hvis du kan starte din Scooter så vil den Hakke og hoste og opfør sig pisse træls … skal huske at sige hvis der en gnist og stelforbindelsen mangler / Dårlig så er gnisten også knap så kraftig , men et par trænede øjne kan kan se om gnisten er til den dårlige side.
Og i andre tilfælde vil gnisten slet ikke være tilstede hvis stelforbindelsen mangler …
Jeg kan ikke huske om det var Yamaha jog dem fra slut 90erne eller om var Aprilia Sonic
Der kunne lave gnist hvis stelforbindelsen blev fjerne helt fra stellet … “ jeg er dog ikke helt sikker på dette fordi jeg syndes jeg jeg har været udsat for begge dele, altså gnist uden stel og ingen gnist med stel på begge modeller.
Og PGO Hot50 - PGO Bigmax dem mindes jeg kunne lave gnist uden ledningsnet på m fordi de vist nok kunne trække noget stel gennem motoren.
Min Yamaha Aerox , den som jeg er igang med at lave om til Bane maskine , den har jeg fjernet ledningsnettet på og valgte så beholde std tænding på den indtil jeg havde lavet det helt klar i motoren . Og ville gerne kunne starte den op engang i mellem når den bare stod … og der ved jeg at , hvis jeg fjerner min Stelforbindelse helt fra stellet og motoren , så gnister den ikke.
Så For svare korekt på dit spørgmål , tror jeg faktisk det bedre at du altid går med tanken om at det er forskelligt fra model til model ….. og jeg svare mest dette fordi du spørger om
“ en Scooter “ kan lave gnist uden stelforbindelse , jeg tror du ville få bedre svar hvis du lavede et emne hvor spørgsmålet var
“ Hvilken model Scooter kan lave Gnist uden stelforbindelse”
Når du skriver kun “ Scooter “ så for du svar ud fra de enkelte hvor deres scooter model måske kan gnist og en anden model kan ikke …
apr 2023
Følger: 1 Følgere: 103 Emner: 19 Svar: 56
Ja den gnister så måske skulle jeg prøve og tjekke efter stelforbindelse
jan 2010
apr 2023
jan 2010
Ja den gnister så måske skulle jeg prøve og tjekke efter stelforbindelse
jeg skriver gnister den har jo jo stelforbindelse
kan ikke skære det mere ud i pap
apr 2023
jan 2010
apr 2023
jan 2010
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 190 Scootere: 1 Emner: 84 Svar: 1.641
Hvad er problemet igrunden … er det en kraftig blå gnist i tændrøret eller forekommer gnisten sådan engang i mellem med mindre slags gulfarve i når du forsøger at få gnisten frem og gnisten din scooter hvis du tramper langsommere på kickstarteren , eller skal du trykke relativt hårdt for at den gnister kraftig ..
apr 2023
Stel forbindelse