{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "hvor mange gear"
hvor mange gear?
Har en derbi senda 45 km/t?
Skrevet af: flemming A - 12. apr 2011
hvor mange gear
har en honda cr 125 fra 2005 ?
Skrevet af: Mikkel Madsen . - 24. sep 2008

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange gear am6?
  • #2   14. aug 2023 Der findes am6 motorer med 4gears gearkasse.
    Om det kun er 30erne ved jeg ikke. Men ved de findes med både 4gears gearkasser og 6gears


  • #4   14. aug 2023 Rieju mrt bl.a.
    Ka ik lige huske de andre på stående fod. Men synes jeg husker flere. Var det betaerne?
    Og nogen af de ældre apriliaer vist også.
    Men ved jeg har kigget på rieju mrt da jeg sku ha ny gearmaskine og de kom med 4gears gearkasse. Og har set en del efterhånden spørge online om div. maskiner var begrænset i gearvælgeren når de havde 3, eller 4 gear som lovlige.
    Husker ikke nogen maskiner der er begrænset til 4 gear men har 6 gears gearkasse. Ikke lige nu og her men ingen regel uden undtagelser smiley
    De er så godt som alle sammen med 4gears gearkasse når de har 4gear som lovlige


  • #6   14. aug 2023 Har ikke prøvet en, kun undersøgt tunings muligheder og fundet frem til der skal skiftes til 6gears gearkasse i nogen am6 maskiner og det koster en del.
    Brugte internettet til at finde ud af det og hvad det ville koste.
    Har læst forum indlæg på div sider også udenlandske hvor rieju mrt og andre am6 maskiner findes i 25km udgave.
    Piaggio groups tilgang med deres D50b0 motorer har været at begrænse dem til 3 gear i skiftehjulet og begrænse deres 17,5mm dellorto karburator med dyserør og guldpladen.
    Minarelli group med deres am6 motorer har valgt en lidt anden tilgang, med 16mm dellorto og 4gears gearkasse for at få godkendt deres motorer til 25/30km markedet.


    Kan godt være jeg har overset en eller anden der har haft held med at finde 2 gear mere i sin 4gears am6 maskine, men alle jeg har læst og hørt om som havde en am6 med 4 gear har enten betalt for gearkasse eller fundet ud af at man ikke kan låse op for 2 gear mere på dem.

    Generic bruger en speciel variant af am6 motoren og er de eneste jeg har set hvor man seriøst kan ændre antallet af gear i vejkanten ved at sætte en skrue i eller skrue den ud. På under 5 minutter.
    Det er den fedeste løsning jeg har set.
    Dog har generics gearkasser et ekstremt højt 6. gear som gør dem lidt spøjse at ha med at gøre.
    Men i kombbination med deres gigantiske tankvolumen gir det usædvanligt høje 6. gear god mening.
    Deres underlige gearkasse er også en grund til de testes på rullefelt i 5. gear istedet for 6./4. gear som alle andre gearmaskiner. Det er noget med at få gearingen så tæt på 1:1 som muligt for at få et akkurat resultat, da motoren vil ha mere moment og lavere topeffekt i forskellige gear på et rullefelt.

    Long story short = jeg ved ikke hvad jeg snakker om, ligesom chatgpt smiley


  • #8   14. aug 2023 Du ska være velkommen til at bruge et kvarter eller mer og finde kilderne, jeg siger bare hvad jeg fandt ud af sidst jeg trawlede internettet efter folks erfaringer med at tune 4gears minarelli motor gearknallerter.
    Ka huske det var svært at finde frem til sidst og agter ikke at bruge tid på det igen, men nu er det ikke dig der skal overbevises, det bare trådstarter deer spørger om der er 2 gear mere der ka afdrosles eller ej i specifikt en rieju mrt smiley
    og så ka jeg sige hva jeg ved uden at bruge tid på at finde frem til informationerne igen

    Du skal være mere end velkommen til at bruge de 2 minutter max
    det burde tage at vise et eksempel på hvordan man låser op for 5.6. gear i en rieju mrt, hvis det er som du siger

    Især hvis du forventer at jeg skal bruge 10 gange så lang tid på at finde eksemplerne på det modsatte for dig før du ikke kan bruge mit ord til noget smiley
    Jeg siger bare hvad jeg ved så er du velkommen til at fact checke eller bevise det modsatte.


  • #10   14. aug 2023 Verden hænger sådan sammen at videnskab fungerer ved falsifikation, ikke med verifikation.

    Vil du anfægte noget skal du falsificere det. Bevis at jorden ikke er flad. Meget nemt.

    Bevis udover enhver tvivl at jorden er rund. Temmelig svært.

    Jeg går ud fra TS kan finde ud af at google "lås op for 6 gear rieju" eller "how to unlock 6 gears rieju" og se at der intet kommer.
    Det burde du også kunne finde ud af.

    Men som sagt du skal være velkommen til at forklare hvordan verden hænger sammen smiley
    Kom med et eksmepel på nogen der låser op for 6 gear i en 4gears rieju. Falsificer at man ikke kan finde den info ligeså nemt som hvordan man åbner for 6 gear på en d50b0 motor . Burde være nemt smiley


  • #12   15. aug 2023 Tillykke.

    Det hjælper ikke ham der spørger med noget smiley

    Du taler uden erfaring og du søger ikke den relevante viden for at dele den.

    Det har jeg brugt timer på og du skal fortsat være velkommen til at skrive det samme igen igen. At du ingen erfaring har med spørgsmålet smiley

    Hvordan åbner man for 6 gear i en 4gearet rieju.....
    Prøv du at besvare det, så skal jeg nok fortælle dig hvordan månens ost smager smiley


  • #14   15. aug 2023 I lige måde smiley du plejer jo at opføre dig som du gør her.

    Prøv at søge i forum


  • #16   15. aug 2023 For at svare på spørgsmålet så af hvad jeg ved er det en rigtig am6 motor med 6 gear men begrænset til 4 gear i geartromlen.

    Man kan få en ny geartrommel på speedline hvis man vil have 6 gear, men det er nemmere at få 6 gear ved at købe en motor fra en Rieju matrix som har præcis samme motor bare med 6 gear låst op.


  • #17   15. aug 2023 Ja det er vist sådan det er.

    Har hørt om to der har fået lavet 6 gear i en rieju med 4gears gearkasse.
    Den ene skiftede simpelthen motoren ud til en 6gearet.
    Den anden må ha haft blokken ud og skilt den helt ad, og haft gearkassen splittet ad og sat en 6 gears tromle i så den har fået 6 gear.

    En am6 motor med 4gears "gearkasse"
    Der er 6 gearhjul i men som en samlet enhed er den en 4-speed gearbox i mine øjne smiley

    Tror det der forvirrer mig er at det blir kaldt en begrænsning, når det er nemmere at sætte 80cc cylinder på end det er at ændre gearkassen til at "have" 6 speeds.

    16årige burde bare ha lov at køre 125cc som i sverige så havde vi været ligeså ligeglade med gearkasserne/antallet af tandhjul i gearkassene på riejuer som resten af verden tydeligvis er


  • #18   15. aug 2023 Her er ham der skifter til en aprilia motor i sin rieju for at få 6 gear og viser indmaden gearkassen og forklarer hvorfor han ikke "bare" "afdrosler" sin rieju motor
    https://youtu.be/h_JBk2KkkTc?t=355


  • #20   17. aug 2023 Tillykke. Du er ved at lære det.
    Så mangler du bare at lære hvad respekt betyder


Kommentér på:
hvor mange gear am6?

Annonce