{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Luft filter?
  • #1   22. jul 2023 Eller skal den sidde sådan her er meget forvirret fordi det her virker heller ik rigtigt

    profilbillede
  • #2   22. jul 2023 hvordan sad det originale

  • #3   22. jul 2023 Som på billede 2.
    Plastikkanten klemmer skummets kant hele vejen rundt så skummet blir siddende når du skubber låget på, og skruerne ka lige akkurat komme forbi skummet og holde tryk på låget så den plastikkant lukker tæt om skummet


  • #4   22. jul 2023 Læg mærke til rillen der er trykket rundt i kanten af skummet, fra lågets plastickant der presser det på plads så det slutter tæt

  • #5   22. jul 2023

    profilbillede
  • #6   22. jul 2023

    profilbillede
  • #7   22. jul 2023 Den der var i før var bare presset i og den var ihvertfald heller ik orginal

    L: den går ud over kanten på billed 2 ligesom du kan se her


  • #8   22. jul 2023 ja oki men som på billede 2 er den korrekte måde

  • #9   22. jul 2023

    profilbillede
  • #11   22. jul 2023 Syntes bare det virker lidt mærkeligt

    profilbillede
  • #12   22. jul 2023 L har fundet nogle gode billedere hvor du kan se hvordan den skal sidde og selvfølge er element ikke buget den er jo lavet af en stor plade

  • #13   22. jul 2023 Nu spørger jeg nok dumt igen men skal den bare sidder sådan her så ?

    profilbillede
  • #14   22. jul 2023 jeg montere altid i låget først når det er ny filter det er nemmer

  • #15   22. jul 2023 Så den sad rigtigt eller hva? Men er det ligemeget den buler op her?

    profilbillede
  • #16   22. jul 2023 ja det retter sig jo

  • #17   22. jul 2023 Skide godt Tak for hjælpen er ik så klog på det her heller ik klog generelt:)

  • #18   22. jul 2023 Det er ikke raketvidenskab, men det er virkelig heller ikke logik for bur høns smiley
    Al begyndelse er svær.

    Jeg plejer at sætte det ind i som i dit billede i #13, så skrue tapperne holder det på plads. Så er det bare at sætte låget på og spænde det ned.

    Skummet kan ikke sidde forkert når skruetapperne holder det og man ka se at det sidder rigtigt og dækker over det det ska

    Husk at spænde meget forsigtigt. Når skruen går i bund så er det stramt nok.
    Det er stål skruer mod plastik, så hvis du spænder hårdt så ødelægger skruen plastikken og så blir skruen løsere og løsere jo mere du prøver at spænde smiley

    Har selv måtte finde 2 skruer der er lige en anelse tykkere og bruge i min nrg, efter at ha overspændt dem.


  • #19   22. jul 2023 K men har stadig det problem at den ik kan accelerere ellers er jeg bare lidt småfed idag fik jeg den op på ,40 efter at jeg skiftede luft filter men efter 5 min fik jeg den ik over 30 igen den har fjernet begrænsningerne så den normalt rammer 60 har ogs renset karb så hvad kan det ellers være? Fordi når jeg smider den op på støttefoden rammer den 8000 rpm uden problemer det når den er nede kan jeg ik få den højere end 5-6k rpm

  • #20   22. jul 2023 For tunge ruller?

    De skal afstemmes til afdrosling. Der ska lettere i. Ca 6,5-7 grams normalt. Google/forum/gallerier ka svare dig på hvarullerne ska være til en given opsætning


  • #21   22. jul 2023 Er det noget der kan ændre efter tid fordi det ik mere end et par uger siden den kørte fint

  • #22   22. jul 2023 Ikke som sådan. Medmindre du har ændret noget der ku gøre at du sku ha lettere ruller i også.

    Pas


  • #24   22. jul 2023 Har ik ændret noget overhovedet

  • #25   22. jul 2023 Måske er trykfjederen død. Men det er sjældent.
    Måske er katalysatoren i udstødningen tilstoppet så den kvæler motor når den blir varm. Men så ska den være gammel.
    Måske funker autochokeren ikke ordentligt. Så vil den sprutte ved kvart gas fra 0-10 kmt når motor er blevet varm.

    Bare de ting jeg ville tjekke til at starte med.
    Når du laver alle de ting på den så er det lidt synd den "ska sælges snart" haha. Næsten værd at beholde når nu den har fået den opmærksomhed de ska ha


  • #26   23. jul 2023 Skal jeg være ærlig tror jeg sgu ikke en engang jeg kan sælge den den skal nok bare skrottes og sælges i dele

    skal man have udstødning af for at rense den? Fordi det er ik muligt

    Den er cirka 8-10 år gammel aldrig renset vil jeg tro

    Hvis jeg skal åbne kickstarter skjoldet skal man så ik have købt universal fedt?

    men kan det være forkert dyse den er standard ud over den har fjernet begrænsnings ringe

    Er der noget af det her man kan fixe uden at skulle bruge desideret penge på?


  • #27   23. jul 2023 Hvis ja med det universal fedt kan man godt bare bruge sådan. En her?


    Ogs det med autochokeren kan godt være det fordi den måde du beskriver det på gør den når jeg kun giver lidt gas


    profilbillede
  • #28   23. jul 2023 Ingen brug for fedt.

    Gem pengene.
    Og den ka sagtens sælges uanset stand.


  • #30   23. jul 2023 Hvad med forkert dyse?

    Og autochokeren hvordan checkker jeg den


  • #31   23. jul 2023 Hvad er din dyse størrelsr og hvad har du på for udstødning og cylinder og hvilke begrænsninger?

    Autochokeren, google eller søg i forum, så kommer der svar på hvor langt den ska gå ud, og om man bare ska dreje nøglen eller starte maskinen når man har den afmonteret, for at kontrollere det.
    Den er sort og sidder på din karburator. Den er rinelig nem at afmontere men forsigtig at der ikke ryger snask ned i karbu når du tjekker den.
    Ideen er dens stang bevæger sig lidt frem når den blir varm og så lukker den af for dysehullet. Evt rens den og vrik den lidt ind og ud og tjek den ikke bare har sat sig lidt fast pga snavs eller ha stået længe


  • #34   23. jul 2023 Ved ik lige hvad dyse det er og har lige samlet lortet igen for at se om den kunne accelerere.

    Standard på alt andet end pillet skive
    50cc
    Gammel rusten standard udstødning



    Skal jeg være ærlig at jeg sgu tæt på at give op tror bare jeg sælger lortet den er for rusten og snavset til at det noget jeg kan overskue


  • #35   23. jul 2023 Hvor langt har den kørt.

    Men vil tro din udstødning er årsagen så.
    Det e.r godt nok sjældent folk stadig har den originale udsrødning på.
    Katalysatoren tilstopper og de koster en bondegård.

    Kendte en med en typhoon engang der havde samme problem. Afmonterede hans org udstødning og satte en gammel gg på og så kørte den uden problemer


  • #36   23. jul 2023 Så skal jeg nok have en vinkel sliber ud for at få udstødning af er det muligt at rense den mens den sidder på eller?

  • #37   23. jul 2023 Er den rustet fast til cylinderen eller hva. Den burde være til at afmontere. Er den så rusten sååå ja sælg.

    Den ka ikke renses. Den ska skiftes.
    Hvis katalysatoren er "faldet sammen" som man siger, og skaber blokade når den blir varm


  • #39   23. jul 2023 Jaer ok så må den jo sælges men syntes det virker som om det så snart der kommer vægt på den ik kan accelerere altså syntes bare mere det som om når den er på Jorden hjulet ik kommer ordenligt rundt men kan det stadig være udstødning? Eller kan der være noget ved remmen der sidder forkert? Vil helst bare lige vente til imorgen med at åbne den fordi det regner af helvedes til pt

  • #40   23. jul 2023 Uden at have set eller hørt den kan det være mange ting.

    Du ska selv bruge udelukkelsesmetoden for at få succes med at lave en maskine der virker som den ska.
    Virker det så virker det. Virker det ikke så ska det diagnosticeres og udbedres.

    Hvis det er din første knallert så har du ingen anelse om hvordan tingene ska virke.
    Og så blir det svært

    Du lærer med tiden at beskrive problemer klart, holde ting adskilt, stille de rigtige spørgsmål, ku fortælle dig selv de ting man ka sige sig selv, vurdere egne behov og evner og får styr på økonomi.

    Men starter du med en rustbunke sååå.

    Evt optag video af den og del link hvis du vil ha hjælp til øøøøh ja ka ike engang huske tydeligt hva du sagde den gør.
    Jeg tvivler også på du ka beskrive det med ord hvis du aldrig har kørt en de rkører som den skal.


  • #41   23. jul 2023 Jaa nok ik det smarteste at starte med men tideligt næste år burde jeg cirka have sparret nok penge sammen til en lækker lille hot skrot en af mine venner har en og de virker en del mindre kompliceret at skille ad

    tror bare jeg må sælge den hvad tror du så er bedst skal jeg sælge den i dele eller den hele?


    Du burde kunne høre den nu
    ved ik om det er nok

    https://drive.google.com/file/d/1FEQSmYcBcvtiNDHeLlVkWYkcHldlDjwX/view?usp=drivesdk


  • #42   23. jul 2023 Ahaa det er en technigas silent pro du har på.
    Ikke original udstødningen.

    Den lyder ikke til at 4takte.

    Den står lidt for lavt i tomgang.

    Hot er nemmere at skrue på ja. Man får også mere brug for det. Piaggio er lidt indviklet men hvis man ka finde ud af google så er der masser af info om dem.

    Ville sælge den hel. Burde ku indbringe 1500-2000 hvis den ka køre bare nogenlunde. Selvom den er grim og rusten.

    Det er en piaggio. Held og lykke med at finde en anden piaggio for 2000kr som ka køre...

    Jeg har kun hørt den i tomgang uden problemer. Ska videoen forklare problemet er problemet lidt nødt til at være med i videoen hehe. Ellers ku jeg ligeså godt se en video med nisser hehe.

    Den lyder som en normal maskine i tomgang, som står lidt for lavt.
    Det er bare at stille på tomgangsskruen så står den lidt højere.

    Var den kold i videoen så ka det være derfor den ikke sprutter. De kører fint med choker når de er kolde.
    Det er når de blir varm og chokeren ikke lukker af som den ska, at de begynder at sprutte med kvart gas. Når det er autochokeren der er problemet.


  • #43   23. jul 2023 Fair nok det regner bare pisse meget lige nu så gad ik lige at have den ud og køre

    tomgangskruen tror jeg nogenlunde godt jeg ved hvor er hvordan var det man indstiller den er det bare noget man skal prøve sig frem med eller?

    Nogenlunde ved jeg ik lige altså den har pillet skive men kommer stadig ik over 30 begge dæk er beskadiget/lappet extrem beskidt i hele motoren muligvis ødelagt udstødning ødelagt kickstarter der skal nyt batteri i så altså jov det kunne være dejligt at sælge den for 2k men skal jeg ærlig tror jeg mindst den er 500-1000 værd


  • #44   23. jul 2023 For 1000 får du normalt en rusten skrot der ikke ka starte, uden ejeren ved hvorfor.

    Ka den køre så er vi over 1500kr.
    Tjek selv på dba.
    Prøv at finde noget som helst der ka starte og køre til under 1500kr. Som ikke er vga kina skrald


  • #45   23. jul 2023 Har selv lige tjekket dba, og nu vil jeg sige at jeg tog fejl...

    1500 kroner er alt for lidt.........

    Du ka nemt få 2000 for den der hvis den ka starte og køre, selvom den ikke kører ordentligt.
    Du ka godt sælge den billigere men vil sige hvis du smider den til skrot så ka du ligeså godt bruge pengesedler som toiletpapir


  • #46   23. jul 2023 Når okay troede sgu ik selv den var mere end en pakke cigaretter og et stykke brugt tyggegummi værd smiley

    Og ja F det bøs Vga Kina pis


Kommentér på:
Luft filter?

Annonce