616 visninger
|
Oprettet:
Derbi senda cdi duer ikke {{forumTopicSubject}}
Goddav, jeg har lige købt mig en ubegrænset cdi til min derbi senda euro 4 fra 2020
Og har puttet en ubegrænset cdi på og den duer ik rigtigt, den kør mindre på toppen end før osv
Hvad jeg har lavet på den
Skøret begrænsningen ud af forør, taget kabu begrænsningen, og luft filter begrænsningen
90 dyse
Og 15 t fortandhjul
Video af det
https://files.fm/f/xybbsj7f4
Link til cdi
https://speedline.dk/taending/cdiecu-ubegraenset?gclid=EAIaIQobChMI--i8s8Of_gIVhqiyCh3Kpw3aEAQYAiABEgJQlvD_BwE
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Hvad er luftfilter begrænsningen? Har selv sådan en euro4 derbi motor og har ikke fjernet noget i luftilteret. Så tænker det er der fejlen ligger.
Kan sende dig et link til alle de dele der skal til for at afdrosle den korrekt.?
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Ellers får den for lidt benz.
Tomgangsdysen bør absolut også skiftes, så ikke den kører magert med kvart gas.
Snablen under sædet på luftfilterkassen med 2 næsebor er ikke en begrænsning.
Den styrer lutflowet og sørger for sand støv og vand ikke vælter direkte ned i filteret og bliver suget ind.
Den skal sidde på, ellers har du en defekt. Den er rigelig stor til 17,5mm karbu og std motor. Den skal ikke fjernes
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Så plopper dyserøret ud nede hvor dysen sidder, og så stikker du det nye dyserør op og sætter 90dysen i igen og så bare skift tomgangsdysen.
Det er total hul i hovedet at bruge 20'000 på en knallert og bruge tid på at tune den og så spare 50 kr væk på en dyse og så dør hele lortet og bliver et helvede
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
En anden jeg ved satte radical sport udstødningen på sin e4 sx, han sku vist op i 100 hoveddyse ca.
Så du ska også ha et dysesæt for at skifte udstødningen.
Der er ikke ret meget plads til at rode med karbu på de maskiner.
Det kræver man lige finder ud af hvordan det er meningen man ska gøre det
Sådan er det næsten altid med italienske maskiner.
Scootergalleri er nok det bedste sted at spørge mig mht knallert relaterede ting
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det lyder også som om den stiger i omdrejninger, mens den sprutter eller hva det er den gør.
Det lyder underligt.
Her er lidt video af min med 80cc der begrænser ved 12000 så du ka høre hvordan dét lyder https://youtu.be/li6BbyGAaME
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Men så bare løsne luftfilterslangen, løsne i studsen og få den ud, tage slangerne og ledninger af og gaskabel så er den fri.
Der er en drænskrue i karburatoren så du ka tømme den ud af den slange der hænger ned fra karbu, istedet for at få benzin ud over hænderne og tøjet
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Når du får dysen ind og den får fat i gevindet, så presser dysen selv dyserøret helt op på plads så det sidder fast ligesom det gamle
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
jun 2022
Følger: 3 Følgere: 143 Emner: 29 Svar: 116
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
luftskruen ska stå 1½ gang ude o.s.v.
generel guide til karbu indstilling her
https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Men jeg tjekkede kataloget og kan se derbi senda ikke er blevet lavet siden 2019.
2020 modellerne er 2019 modeller der bare er solgt i 2020. Det er stadig euro4, ikke euro5 som de nye skal være.
Fandt så din derbi senda præcis med samme farver osv og ku se i kataloget over originaldele at der er et ga209 dyserør i karbuen, så det ská skiftes til et 208
Speedline må ha været forvirret over noget andet og kommet til at sige noget forkert dengang
Om det så løser dit problem med den sprutter ved fuld gas er jeg ikke 100% sikker på
Men det er smartest at bruge udelukkelsesmetoden når man ska finde en fejl. Så hvis man ved der er noget der ikke er som det ska være, så plejer jeg at starte med at få ordnet det og så ka man lede videre til sidst hvis det ik bare var det der sku til
Derbi senda cdi duer ikke