{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Derbi senda cdi duer ikke {{forumTopicSubject}}

Goddav, jeg har lige købt mig en ubegrænset cdi til min derbi senda euro 4 fra 2020
Og har puttet en ubegrænset cdi på og den duer ik rigtigt, den kør mindre på toppen end før osv

Hvad jeg har lavet på den
Skøret begrænsningen ud af forør, taget kabu begrænsningen, og luft filter begrænsningen
90 dyse
Og 15 t fortandhjul

Video af det
https://files.fm/f/xybbsj7f4

Link til cdi
https://speedline.dk/taending/cdiecu-ubegraenset?gclid=EAIaIQobChMI--i8s8Of_gIVhqiyCh3Kpw3aEAQYAiABEgJQlvD_BwE

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derbi senda cdi duer ikke
  • #1   12. apr 2023 Har du skiftet dyserøre og tomgangsdysen?
    Hvad er luftfilter begrænsningen? Har selv sådan en euro4 derbi motor og har ikke fjernet noget i luftilteret. Så tænker det er der fejlen ligger.

Kan sende dig et link til alle de dele der skal til for at afdrosle den korrekt.?

• #2   12. apr 2023 Hey, jeg snakkede med speedline, og de sagde fra et styk tid siden at de her fra 2020 er født uden det der begrænset dyserør, og den der den dut under sædet ved luftkassen og har ik skiftet tomgangsdyse

• #3   12. apr 2023 dyserøret skal skiftes.
    Ellers får den for lidt benz.

Tomgangsdysen bør absolut også skiftes, så ikke den kører magert med kvart gas.

Snablen under sædet på luftfilterkassen med 2 næsebor er ikke en begrænsning.
    Den styrer lutflowet og sørger for sand støv og vand ikke vælter direkte ned i filteret og bliver suget ind.
    Den skal sidde på, ellers har du en defekt. Den er rigelig stor til 17,5mm karbu og std motor. Den skal ikke fjernes

• #4   12. apr 2023 Du skifter dyserøret ved at tage karbu af. tage bundkar og gasspjæld ud og dysen ud, og så presse oppe fra gassspjældet ned på den lille bronze spids der stikker op i venturien på karbuen.
    Så plopper dyserøret ud nede hvor dysen sidder, og så stikker du det nye dyserør op og sætter 90dysen i igen og så bare skift tomgangsdysen.

Det er total hul i hovedet at bruge 20'000 på en knallert og bruge tid på at tune den og så spare 50 kr væk på en dyse og så dør hele lortet og bliver et helvede smiley

• #5   12. apr 2023 Okay, jeg har sat den i igen, den der til luft filteret. Og har sættet en 90 dyse i igen, det er dog bare noget besvær at få kaburatoren af. Sidst jeg gjorde det fik jeg taget gasranken af og alt mulig. Men jeg ville få mig bestilt et dyse rør og en tomgangs dyse og hvis det ikke fikser det, må den være defekt. Mange tak for hjælpen, har du noget socialt medie jeg ka tilføje dig på, ift til hjælp med det hele??

• #6   13. apr 2023 har bestilt 208ga dyserør hjem, 35 tomgangs dyse, og et radical racing sport udstødning, tænker det blir godt

• #7   13. apr 2023 Uuuh. Radical smiley

En anden jeg ved satte radical sport udstødningen på sin e4 sx, han sku vist op i 100 hoveddyse ca.
    Så du ska også ha et dysesæt for at skifte udstødningen.

Der er ikke ret meget plads til at rode med karbu på de maskiner.
    Det kræver man lige finder ud af hvordan det er meningen man ska gøre det smiley fra hvad side og i hvad rækkefølge.
    Sådan er det næsten altid med italienske maskiner.

Scootergalleri er nok det bedste sted at spørge mig mht knallert relaterede ting

• #8   13. apr 2023 Okay, har allerede dyser af en ven, så det ska nok blive gejl!

• #9   13. apr 2023 L jeg tror måske jeg har sporet mig ind på en af grundene, jeg har undersøgt det meget, og den jeg har fået hjem er fra 101_OCTANE og den begrænser ved 10,000. hvor på afdroslings kittet begrænser den først ved 12,000. det virker satme underligt. men speedline sender mig en med justerbar omdrejnigs ting. og så håber jeg satme den ka skrues om til 12000! smiley

• #10   13. apr 2023 Det lyder tidligere end 10'000 din begrænser.
    Det lyder også som om den stiger i omdrejninger, mens den sprutter eller hva det er den gør.
    Det lyder underligt.
    Her er lidt video af min med 80cc der begrænser ved 12000 så du ka høre hvordan dét lyder https://youtu.be/li6BbyGAaME

• #11   14. apr 2023 Hey, hvordan tager man nemmest Karbu af, og er der noget jeg skal huske / gøre før jeg bare tar den af..?

• #12   14. apr 2023 Ka ikke huske om man ska ha udstødningen af eller kan komme til selvom den sidder på.

Men så bare løsne luftfilterslangen, løsne i studsen og få den ud, tage slangerne og ledninger af og gaskabel så er den fri.

Der er en drænskrue i karburatoren så du ka tømme den ud af den slange der hænger ned fra karbu, istedet for at få benzin ud over hænderne og tøjet smiley

• #13   15. apr 2023 Tak for det!

• #14   15. apr 2023 Har puttet nye dyserør i , men ka ikke få dysen tilbage i

profilbillede
  • #15   15. apr 2023 Det skal presses lidt op i forsigtigt først.
    Når du får dysen ind og den får fat i gevindet, så presser dysen selv dyserøret helt op på plads så det sidder fast ligesom det gamle

• #16   15. apr 2023 https://youtu.be/MkjhmKIFLXw

• #17   15. apr 2023 Fandt ud af det, sku bar vold til..

• #18   15. apr 2023 Hvilket hak skal den side i

profilbillede
  • #19   15. apr 2023 Det midterste hak smiley

luftskruen ska stå 1½ gang ude o.s.v.

generel guide til karbu indstilling her
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

• #20   15. apr 2023 Lagde lige mærke til du skrev i #2 at speedline sku ha sagt engang at 2020 sendaerne ikke har dyserør begrænsning.

Men jeg tjekkede kataloget og kan se derbi senda ikke er blevet lavet siden 2019.
    2020 modellerne er 2019 modeller der bare er solgt i 2020. Det er stadig euro4, ikke euro5 som de nye skal være.
    Fandt så din derbi senda præcis med samme farver osv og ku se i kataloget over originaldele at der er et ga209 dyserør i karbuen, så det ská skiftes til et 208

Speedline må ha været forvirret over noget andet og kommet til at sige noget forkert dengang

Om det så løser dit problem med den sprutter ved fuld gas er jeg ikke 100% sikker på smiley
    Men det er smartest at bruge udelukkelsesmetoden når man ska finde en fejl. Så hvis man ved der er noget der ikke er som det ska være, så plejer jeg at starte med at få ordnet det og så ka man lede videre til sidst hvis det ik bare var det der sku til

Kommentér på:
Derbi senda cdi duer ikke

Annonce