{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Svær at starte 4t scooter.. {{forumTopicSubject}}

Dav jeg har en VGA Versus 4t og den har førhen altid startet lige med det samme efter el-start eller kickstart men fornyligt er den begyndt at være møj svær at starte. Nu for at starte den holder jeg elstarten inde indtil at batteriet er ved at løbe tør for strøm og så jogger jeg i kickstarteren 2-3 gange og så starter den. Hvis jeg ikke bruger elstart til at starte med for at 'varme den op' så tager det sådan 5 minutter med ren kickstart for den at starte... Kan det være slidte stempelringe? Den har kørt 8300 kilometer med samme stempel og stempelringe. Eller hvad kunne det ellers være? Ventiler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svær at starte 4t scooter..
  • #1   20. feb 2023 hvornår har den sidst fået service

  • #2   20. feb 2023 Er ikke helt sikker hvornår den sidst fik service... Ikke imens jeg har haft den, og jeg havde den siden den kørte 5000.

  • #3   20. feb 2023 så ville jeg starte med det fordi det kan være ventiler som er blevet slappe eller tændrør som er blevet træt og et olie skift er altid godt også en ctek lader på batteri natten over så kan den også lidt igen

  • #4   20. feb 2023 Så er det for sent.
    Du har ødelagt din motor ved ikke at give den service.

    Tag det som en billig lærestreg til når du skal have bil.

    Min søster købte en sprit ny bil i slut 90erne.
    Hun kørte den heller ikke til service.
    Så døde motoren på den til sidst.
    Utroligt at man kan være så dum.


  • #5   20. feb 2023 Stil ventilerne. Det ska egentlig gøres ca hver 3000. Men jeg kørte også næsten 6000km på min 4t zip med 80cc sport cylle uden at stille ventiler, før den så slet ikke ville starte i koldt vejr.

    Så var jeg ligesom tvunget til det smiley

    Kører stadig fint.

    I teorien ka man godt brænde ventilsædet lidt så den ikke blir helt tæt igen før man skifter topstykke men... der skal en del til, og det er jo bare en knallert sååå frem med søgebladene smiley


  • #6   20. feb 2023 jeg tror ikke der er sket det store endnu, men det lyder som om du skal have stillet ventiler som de andre også skriver

  • #7   20. feb 2023 Man kan være heldig.
    Han får svaret når han har indstillet ventilerne eller hvis han måler kompressionen.


    Og se da lige at få skiftet olien.
    Det koster max 100 kr, alt ialt.


  • #8   21. feb 2023 Haha, jeg har skiftet olie 4 gange på den. Bare rolig, og nyt luftfilter og tændrør. Og også gearolie. Men ventiler har jeg ikke stillet, det må jeg have fået gjort smiley

  • #9   21. feb 2023 det er da altid noget

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #10   21. feb 2023 sæt en 33 tomgangsdyse i den og sæt en skruge i slangen ved magnetvintilen der sidder et lille filter. Det fejlen ved vga. Det gælder alle vga

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #11   21. feb 2023 en opsætning på VGA er 33 tomgangsdyse og en 92 dyse og en skruge i magnetvintilen hvor det lille filter sider og fjern pakningen ved studsen så den har samme størlse som holdet i studsen. så går den 33km men den viser sikker på speedometer 43 som ikke passer. Det er også en fejl på VGA. At den viser 10km for meget. Vis du så fjerner Begrænsningsskive i Variator og sætter trykfjeder naraku-1000RPM eller 1500RPM i kobling så køre den 70km.

Kommentér på:
Svær at starte 4t scooter..

Annonce