{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
271 visninger | Oprettet:

Derbi Atlantis (Hi:Per2 motor) topfart {{forumTopicSubject}}

nogen der ved hvad en ubegrænset Atlantis plejer at køre?
Har et ok optræk men topper ved en 50/60 på speedometer
skiven ved vario er væk samt en stage 6 pro sport vario er i 7g ruller 16x13
en gul trykfjeder ukendt tryk og ukendt mærke
ingen plade ved indsugning værken ved karb eller membran karb 17.5mm #80 dyse luftfilter kasse std med Polini dual layer
top performance gg lignende udstødning med et ret stort forrør
resten std


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi Atlantis (Hi:Per2 motor) topfart
  • #1   22. jan 2023 mere end 60 smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=77_kzqXXu1U

    Tæmker umiddelbart trykfjederen er for hård eller kileremmen er forkert mål


  • #2   22. jan 2023 er det 27kg der er standard eller?
    Tror nemlig også den er for hård


  • #3   22. jan 2023 Ved ikke med kg, men længden kan også være for lang eller kort.

    Ka huske jeg fik en ekstrem kort trykfjeder med da jeg købte tp remskiver til min nrg.
    Så det er ikke sikker trykfjederen er i orden selvom den burde være det.

    Ved bare malossi hvid er fin smiley fungerer meget fint.
    Og std fjederne sku også være rigtig gode i std/sport tunede hipere

    Rem er lidt et gedemarked at finde rundt i.
    Vil anbefale at gå på twostroke.se, vælg derbi atlantis. Kig under "drivlina" og vælg drivrem.

    Så kan du se hvor stor forskel der er på de forskellige remme, hvad original remme fås i af dimensioner og alt sammen på 1 side så man ka danne sig et overblik nemt

    Shim kan også være et problem.
    For meget shim kan reducere topgearet, hvis det er f.eks. en piaggio zip 4t.

    Vario osv er simpelthen perfekt sat op fra standard, så hvis man sætter en bredere rem i og shimmer, så når varioen ikke helt ud til blæserhjulet i topfart fordi vario i forvejen variede max, og så mister man f.eks. i mit tilfælde 10kmt af topfarten.


  • #4   22. jan 2023 Ja okay
    tror jeg bestiller en hvid malossi og fyre i
    Det var på 50cc den fungerede for dig ikke ?

    ville en trykfjeder fra den gamle hi:per2 (old zip) passe på?


  • #5   22. jan 2023 Har kun kørt den på 70cc sport men... den sku kun være enten et par % stærkere end std fjeder, samme som std fjeder eller et par % svagere end std fjeder i nogen modeller (typisk 125cc hvor fjederen så tilgengæld bliver tidligere hård eller hvad de nu har ændret på af trykfjederens karakteristika smiley )

    Std fjeder sku virke fint på 70 sport tun også
    Og så vidt jeg ved den hvide malossi fjeder er tiltænkt det samme. Std afdroslet til sporttun. Bare bedre kval og måske designet til at kompensere lidtfor bananbøjet ved at at blive hårdere når den når dertil...

    Den hvide malossi fjeder følger med standard i malossi multivar 2000 kits til hiper motorer, og er tiltænkt at køre med let sportstun med de ruller der er med på 7,2gram til 2003 og fremefter hiper


  • #6   23. jan 2023 med std tryk topper den stadig på 50/60

    Men lagde mærke til at man skal trykke lidt for at få vario til at udvide sig, Så tror jeg skal sætte en std vario på den


  • #7   23. jan 2023 Hmmm tænker om det er 135mm remskiver eller er den gamle model hiper der har mindre remskiver.

    Måske passer vario ikke rigtigt hvis den er til ny hiper og du har old hiper i derbien


  • #8   23. jan 2023 Det er den nye model a hvad jeg har forstået, Stator ledning går under blæseskjold og ikke igennem blokken:)
    og 135mm remskive smiley


  • #9   23. jan 2023 Så det nok ikke der den ligger.
    Måske er udstødningen så gammel den er lettere tilstoppet.
    Ka huske jeg en enkelt gang har set en honda sky få renset udstødnimg fordi den kun kørte 50, og så kørte den godt igen.

    En video ku sige mere end 1000 ord.
    Og at kigge med fingrene in real life siger mere end 1000 billeder smiley

    Menøh. Jeg ville ikke skynde mig ud og købe en org vario hvis det var mig.
    Fejlen burde ligge andetsteds så vidt jeg ved


  • #10   23. jan 2023 Jeg vil prøve at rense udstødningen, det vil gi god mening den er sodet til hvis den har kørt med forkert tændrør osv smiley

    ellers tror jeg at jeg har en begrænset gg liggende til hiper


  • #11   23. jan 2023 Øhm, Hvordan renser jeg udstødningen?
    Den der ide med benzin luft og ild er jeg ikke helt så glad ved smiley


  • #12   23. jan 2023 En masse småsten ind i og ryste. Så slår man evt sodplamager løs og ka ryste soden ud igen sammen med stenene.
    Evt en ekstra lang piberenser smiley
    Benzin ka vist hjælpe lidt med at opløse evt olieklumper inden stenturen, men det er ikke noget jeg selv har gjort så ka kun sige hvad jeg har set fungere i videoer gennem årene ifm. Restaurering af dirtbike udstødninger og den slags


  • #13   24. jan 2023 Har fyret en ubegrænset GG på, og den gør det samme
    Har så prøvet at have den på centersøttefoden, og der tar den en del flere omdrejninger ved en dél mindre gas, kan mine 7g ruller være for tunge? ved godt den ikke skal "slæbe" noget når den er på støttefod, men syntes forskellen er enorm


  • #14   24. jan 2023 Original remmen også prøvet
    stadig det samme


  • #15   24. jan 2023 Med original vario og 6.5g ruller køre den ca 60/65 på speedometer
    Kan en for høj dyse ha så meget og sige? grunden til jeg spørger er mit tænrør er lidt sort i det, så den ku nok godt tåle en 76/78 dyse


  • #16   24. jan 2023 Ok hvis den kører hurtigere med lettere ruller, så er det nok ikke fordi trykfjederen var for stram alligevel så.
    Og aha udstødning hjælper heller ikke noget hmmm ja såå.

    Ka godt ske den ska ha lettere ruller så.
    Vil mene den burde køre med ca 7500 omdr ved fuld gas op til 65-70 kmt og så stige derfra til ca 80 på speedo

    Hvis den kører med for lave omdrejninger så ska den jo ha lettere ruller.

    Dyse jaaa næææ enten kører den ellers sprutter eller bøher den.

    Jeg har kørt med 4,5 grams 5 grams, 5,5 grams og 6 grams i min zip 4t.
    Klart bedst med 5 grams og 5,5 grams blandet. Godt optræk og fuld topfaert.
    Købte den med 6,5 grams ruller i er du syg de var tunge.
    Ku høre det med det samme.
    4,5 grams lyder mega fedt og gir super optræk, men topfarten dykker 5 kmt. Og luften går lidt af ballonen over 50 kmt


  • #17   24. jan 2023 tænker at prøve og fyre nogle 5,5-6g ruller i, Tænker det passer jævnt godt til den med GG

    Den køre også vario helt ud, Men stiger ikke i omdrejninger.
    Er ret sikker på diagnosen er for tunge ruller

    Har dog brugt resten af eftermiddagen på nye dæk til den, De var jævnt nedslidte xD


  • #18   24. jan 2023 Dæk er også undervurderet.

    Jeg tilføjede lidt ekstra info om erfaring med ruller på min zip 4t i indlæg#16.

    Ruller er heldigvis forholdsvis billige smiley


  • #19   24. jan 2023 min er nemlig også født med 6,5g
    tror jeg blander 5 og 5,5 også opdater3 jeg lige:D


  • #20   24. jan 2023 Bemærk min zip er 4t og med 80cc sport på std udstødming sååå.
    Men den ska alligevel ha en del snoninger før den rigtig yder. Vil tro den ligger på 7000-7500.

    Det er formentlig lidt anderledes på din.
    Men der er ikke andet for end at prøve og så.mærke sig frem smiley


  • #21   29. jan 2023 efter den har fået ny dæk for og bag køre den 65/70 på speedo, har ik prøvet 6g ruller endnu, de kommer imorgen smiley

  • #22   30. jan 2023 70 med 6g ruller smiley

Kommentér på:
Derbi Atlantis (Hi:Per2 motor) topfart

Annonce