{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Hjælp til Derbi Bullet (Piaggio motor) {{forumTopicSubject}}

Yo SG

Står i et lille problem jeg ikke helt kan hitte ud af med min Derbi Bullet, Den tænder på første hug og hænger ikke i omdrejninger
luftskrue er 1,5 omgang ude og dyse 72 er i, Tændrør har fin gylden farve, men når man fra fuld stop gir bundgas så tar den relativt mange omdrejninger de første 20 meter, også dykker den i omdrejninger og går næsten helt ud til man slipper gassen og gir bundgas igen så flyver den de 60/70, den dør også ud ved bundgas på vej op af bakke, men køre fint ved halv gas
Den har pillede begrænsninger og en Top Performance GG lignende udstødning
nogen der ved hvad der kan være galt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Derbi Bullet (Piaggio motor)
  • #1   7. jan 2023 Tænker umiddelbart trykfjeder eller noget dernede omkring har brug for en lille service

• #2   7. jan 2023 Ja selvfølgelig!
    Har slet ik tænk på den del, ku ik se skov for bare træer haha xD

• #3   7. jan 2023 Hah fedt næsten ligesom at ha tjekket tændrør og så vil den ikke starte hmmm tænke tænke tænke nå ja for fan tændrørshætten ska helst på igen også smiley
    Shit happens. Selv når man er ædru smiley

• #4   7. jan 2023 lavede den der igår efter jeg skiftede stator, Alle andre skruer end de 3 der holdte statoren skulle bores ud og lave nyt gevind, brugte selvfølgelig kørneprik og søjlebofemaskine, efter 2 timers bøvlen glemte jeg hætten xD

• #5   7. jan 2023 XP

• #6   7. jan 2023 At den går ud lyder mere som et tegn på dårlige ruller, sammen med lidt for lille dyse, sammen med en træt cylinder.

At den trækker max fra 0-20 kmt og så dør ud, kan være trætte ruller eller en slidt kobling sammen med for tunge ruller/slidte ruller.
    En slidt kobling vil lyd/fungere som en kobling med stramme trimfjedre.

Måske kan du redde det hele med nye ruller, som vejer 0,5 gram mindre end dem der sidder i den nu.
    Måske 1,0 gram mindre.

• #7   10. jan 2023 der sad 7.8g ruiller i den, Har også funndet ud af det er en stage6 sport pro vario der sidder i den..

Har sat 7g ruller i, men kommer op på en 30/40 km/t også dør den ud, Prøvede at køre ned af bakke og holde bundgas, den gik ned i omdrejninger men holdte gassen for at se hvad der ville ske, Den skød så slap jeg gassen
    jeg kan ikke hitte ud af hvad der er galt, kan det være afstand mellem stator og pickup?
    den kan godt holde sig på 30/40 km/t med halv gas uden at dø ud, men får den en snært for meget gas dør den ud med en dyb brummen. Tændrør stadig fint gylden brun / cocio farvet

• #8   10. jan 2023 En dyb brummen passer med enten for lille dyse eller af gnisten fejler.
    Hvis den skyder fra udstødningen, så er det nok manglende gnist, da den ikke kan skyde hvis dysen er for lav.
    Den skyder når der er benzin som ikke bliver brændt af i cylinderen og som så bliver brændt af i udstødningen.

Afstanden mellem pickuppen og svinghjul er en fejl som PGO har udsendt data omkring, da de har haft nogle årgange med dette problem.
    Du bør nok starte ud med at tjekke stelledningen.
    Træk en ny mellem minus på batteriet og en bolt på motorblokken.
    Hvis du ikke har en lille bagskærm over baghjulet, så kan det være vand der bliver sprøjtet ind på ledningerne og så har du også ballade den vej.

• #9   10. jan 2023 Har nemlig mistænkt afstanden mellem pickup og svinghjul, Så skal i tsvansen imorgen efter søgeblade smiley

Er det ikke mellem 0,20 og 0,30mm der max må være mellem stator og pickkup på en piaggio motor?

Der er ikke batteri på den, kan det være her fejlen er?

Det skal siges det er en HEL NY Original stator+svinghjul sæt der er kommet på smiley

• #10   10. jan 2023 #9
    Nogle scootere har problemer uden et batteri.
    Ikke at jeg helt forstår hvorfor, medmindre at det er 4 takt.
    Men træk ledningen mellem motor og minus stikket og se hvad der sker.

Nogle oplever også at deres scooter pludselig trækker bedre hvis de trækker lidt i bagbremsen.

Det er fordi at der så opstår en stelforbindelse i bremsekablet.

• #11   10. jan 2023 Det vil faktisk give ret god mening det med batteriet, For både olie og benzin lampen blinker som en gal ligeså snart knallerten er tændt, Jeg prøver at købe et batteri imorgen og fyre på, opdatering følger smiley

• #12   10. jan 2023 https://www.harald-nyborg.dk/scooter-atv-batteri-4ah-12v-hoejre

Det sidste batteri jeg fik har HN, det var med løs syrebeholder.

som er klar til brug efter påfyldning af medfølgende syrevæske
    https://www.jemogfix.dk/batteri-scooter-12-v-5-ah-h/2630/9052272/

Vildt nok. Det har været ulovligt med løs syre, i nogle år nu, i hele EU.

• #13   10. jan 2023 Tror jeg snupper den uden løs syre smiley

• #14   11. jan 2023 nyt batteri og stel ledning virkede ikke
    pickup er 0,25 fra stator
    måske fejlen er i karburator?

• #15   11. jan 2023 Har du prøvet et nyt tændrør. 3 gange har jeg haft problemer med døde tændrør der opfører sig mærkeligt.
    Og hvis det ikke er det alligevel så har man fået sig et friskt ekstratændrør til at have liggende. Ikke dårligt at have, og ikke dyrt.

• #16   11. jan 2023 Har jeg ikke nej smiley
    det da vær at prøve smiley

• #17   11. jan 2023 Hæv nålen et enkelt hak og lidt op i dyse.
    Ret også gerne på rullernes vægt.

• #18   11. jan 2023 Der sidder et NGK BR6ES tændrør i
    Nogen der ved hvad den har i fra fabrikken?
    Ifølge thansen skal den have NGK BR8HS
    Men syns det er den til alle knallerter i thansen smiley

• #19   11. jan 2023 Tændrøret er helt sort tommy
    tror jeg skal et nr ned i dyse smiley

Men tror også det har noget at gøre med tændrøret, Det er et NGK BR6ES der sidder i, Og af hvad jeg kan læse mig frem til i manualen jeg fandt online skal den bruge et Champion RN2C, Og ifølge en "Oversætter" fra Champion til NGK skal den have et NGK BR9ES i, så mon ikke det også er der fejlen måske er smiley

• #20   11. jan 2023 Det ku godt lyde som om du ska ha et andet tændrør uanset hvad.
    Jeg kører br8es til std og br9es til sporttun på hiper.

• #21   11. jan 2023 Jeg bestiller et BR8ES smiley
    planen er den skal forblive std med pillede begrænsninger også vil jeg elektronisk begrænse den til 40 km/t smiley

• #22   11. jan 2023 Så der bestilt tændrør, luftfilter indsats og dysesæt
    opdatering følger smiley

• #23   13. jan 2023 Den har fået ny luftfilterkasse, Luftfilter indsats, et BR8ES tændrør, og nu vil den ikke køre den firtakter derudaf, Har så sat dyse #52 i og den tar ikke omdrejninger og starter kun ved bundgas, jeg er satme forvirret nu xD
    svømmer osv fungere som det skal. Dog er jeg ogs mega forvirret over den kun har en 12mm karburator på smiley

• #24   13. jan 2023 Tjek lige farven og styrken på gnisten.

• #25   13. jan 2023 Jeg mener standard er 56 med guldplade for karbuindtaget.
    Folk går vist op i nogen og 60 med std udstødning men uden de øvrige af begrænsningerne.

Er den et ladefund så ville ejg måske lige blæse karbu igennem engang.
    Men måske har den det lidt hårdt efter at ha kørt med for varmt tændrør og måske dårligt indstillet, det ka gi lidt koldstartbesvær hvis f.eks. kompressionen er reduceret lidt

• #26   13. jan 2023 https://www.easyparts.nl/explodedview/Originele-onderdelen-Derbi-Atlantis-50-2T-City-1%C2%AA-ED-E1-2003-(EMEA)-Carburateur-automatische-start-m11651-d104680

Yes 56 er standard på helt stranguleret std motor.
    Så 52 er med garanti for lille

• #27   13. jan 2023 Jeg kan ikke tjekke farven på tændrøret, det er som da den kom ud af æsken
    Jeg har bestilt en ny 17,5mm Dell'orto til den, har prøvet at rense karb 3 gange, både med luft og benzin

Hvad mener du med stranguleret motor ?

gnisten på tændrøret er lilla og gnisten springer ca 0,5mm (Skildøje øjemål)

afstanden mellem svinghjul og pickup er 0,25mm målt med søgeblad

Har overvejet bare at skifte cylinderen også, men kan ikke finde nogle tegn på problemet skulle være der

kan det være membran?

• #28   13. jan 2023 Membranen burde være skudtæt hvis den kun har kørt standard motor.

Har engang sat en membran i uden at spænde skruerne, så den var piv utæt og raslet helt fra hinanden.
    Alligevel stod den glædeligt i tomgang og tog en lille smule omdrejninger før den pludrede død når man hev den i øret.
    Sååå vil ikke gætte på membran. Men den burde være nem at tjekke for at være 100%.

Den for lave dyse burde give problemer.
    Vil sige ha the basics i orden inden man prøver at fejldiagnosticere smiley

• #29   13. jan 2023 må bestille et dysesæt, Det en 12mm uden guldplade

Men ifølge manual er det en 17,5

Så må få den 17,5 hjem, den kommer med en dyse 65
    også fyre en dyse 56 i?

• #30   13. jan 2023
    Måske er det en motor fra en typhoon eller gad vide hvordan den har fået 12mm karb.
    Efter den opdagelse ville jeg nok lige gå maskinen igennem fra ende til ande og se om der er noget der helt out of place.
    Måske er cdi stripset fast... måske sidder der et br6 tændrør i smiley den slags.

• #31   13. jan 2023 Har selv skiftet hele tændningen, Stator, svinghjul, pickup, CDI/Tændspole, tændkabel+Hætte
    vario er en stage6 sport pro med 7g ruller i

Men du har ret, går sku hele motoren igennem her i weekenden smiley
    så kommer der også en ny 17,5mm Dell'orto

koblingen ser fin og std ud og der er en gul trykfjeder i ka dog ikke se hvad mærke det er
    Har dog ikke taget cylinder af og kigget på det endnu, men der lyder til at være fint kompression på, simmeringe ser også fine ud
    ved du om der er begrænsning i blokken på sådan en satan?
    Det sku både godt og ondt de ladefund her xD

• #32   13. jan 2023 Jeg har endnu ikke hørt om en eneste hiper motor med begrænsning i blokken i danmark.
    En gang ska jo være den første. Men jeg sku se den før jeg ville tænke den er der.... og i så fald sku det stadig være et rimelig easy fix smiley så deeet

• #33   16. jan 2023 opdatering
    med en 17,5mm og en dyse 62 sammen med polini dual layer i std kasse
    den springer lige igang og æder omdrejninger fint
    men den kan stadig ikke holde i tomgang:/

• #34   16. jan 2023 Går ud fra du allerede har stillet tomgangsskrue og luftskrue som i den her guide
    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/14376-saadan_indstiller_du_din_karburator_

I så fald vil jeg skyde på der er en lige lovlig stor tomgangsdyse i. Mener de er 32 standard på hiper, og 35 afdroslet. Ved ikke hvad der sidder i hvis man køber en 17,5mm dellorto smiley

Måske er karburatoren slet ikke engang problemet længere smiley
    Ka være der er dårlig kompression eller hvad ved jeg. Gammel maskine med suspekte dele monteret hehe maaaybe something else.

• #35   16. jan 2023 Karb er sat til grundinstilling, har så skruenb tomgangen lidt ind uden virkning, den skal også ha en smule gas for at starte, men starter på første hug smiley
    Den skal have en smule gas for at holde i tomgang, ved ikke hvad str tomgangsdysen er, men det den som sidder i fra fabrik xD

Jeg mistænkte studsen, men den er også ny.

jeg ku som sådan ikke se noget forkert da jeg gik motoren igennem i weekenden
    og undre mig over hvorfor den larmer og kan tage rimelig mange omdrejninger, men det jo også en GG lignende udstødning xD
    men jeg må ud og køre en tur imorgen også se hvordan den opføre sig også tjekke tændrøret smiley

• #36   17. jan 2023 Når grundindstilling ikke virker, så rykker man videre til "indstilling"

Og så diagnosticerer man den ud fra det der skal til for at den kan holde tomgangen.

• #37   17. jan 2023 bare lige så vi er enige så er det vel denne del jeg skal "studere" og indstille? smiley

profilbillede
  • #38   17. jan 2023 #37
    Helt rigtigt, nu hvor at det er en 17,5mm.

Bare skru luftskruen helt i bund og se hvad der sker ved det.
    Det kan aldrig gå galt med at propfodre end motor med rigeligt med benzin.
    Begrænser man benzinen, så kan det have katastrofale virkninger for motoren.

• #39   17. jan 2023 Har hele dagen tænkt på at skrue den i bund, Men skal lige hjem fra job haha

• #40   17. jan 2023 Fyrede luftskruen i bund, så kunne den intet, skruede den så 1.5 omgang ud igen og nu har den intet problem med at stå i tomgang og den æder gassen helt fint
    dog køre jeg ikke mere end 40/50 km/t på speedometeret og det er som om den dykker i omdrejninger når jeg kommer derop
    jeg ville jo mene den burde køre mere, der er jo hverken begrænsning i udstødning eller vario smiley

er det en træt cylle vi er ude i?

• #41   17. jan 2023 Umiddelbart er dyk i omdrejningerne ved 40-50 kmt oftest liiidt for tunge ruller. 5% ca.

Hvis det kun er et lille dyk i omdrejninger og den kommer op i omdrejninger igen ved 60 kmt cirka.

Evt kan andre mekaniske svagheder være et problem, men mer end 90% af de gange jeg har hørt om det spcifikke problem har detværet ruller der har været lidt for tunge.

Dog vil je gsige hiper og mina har standard et bananbøj i remskiverne bagi, netop for at få den til at dykkei omdrejninger mellem 40 og 60.
    Ideen med det er at man ska bruge acceleration op til 40 kmt. Og ved 50-60 ska man bare cruise med god benzinøkonomi.

Video af bananbøjet
    https://youtu.be/FjVhtKaOH04

• #42   17. jan 2023 Det er ikke bananbøjet det gør det, kan mærke det som om den sætter ud, men den trækker heller ikke voldsomt
    Men det er 7g ruller der er i
    Den stiger heller ikke i fart, den bliver på 40/50 km/t
    Jeg bestiller hvertfald et sæt stempelringe og en ny bund og toppakning, det hvertfald aldrig en dum idé:)

• #43   17. jan 2023 På hiper motor havde jeg 7,2 grams ruller i til hvid malossi tryk.
    På min nrg med dr sport 70 og gg.

Så hut jeg visker havde jeg 7,0 grams i til std tryk
    på min gilera storm
    med std motor, men afdroslet, og afdroslet.
    Selvfølgelig fjernet guldplade og dyse 72.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at blande 7,2 og 6,5 grams ruller.
    Måske skal den helt ned i 6,5 grams ruller.
    Så vidt jeg huker var 7,0 grams i min gilera storm liiiiidt til den tunge side

• #44   17. jan 2023 Så hut jeg visker havde jeg 7,0 grams i til std tryk
    på min gilera storm
    med std motor, men afdroslet, og afdroslet
    Gianelli Go
    Selvfølgelig fjernet guldplade og dyse 72.

Jeg kom lige til at slette gianellig go" i ovenstående kommentar smiley ups

Egentlig burde man vel have sådan et sæt prøveruller fra polini eller stage6, til hver enkelt motortype man har. Så man kan indstille ordentligt hver gang man skal.
    Men de fleste har kun 1 knallert, så den mest gængse metode er nok at prøve at finde ud af hvad andre har kørt med af rullevægt til lignende opsætning og så bare købe 3 sæt med 1 grams forskel og blande, købe et sæt mere og være cirka i mål og så følger der lidt ekstra ruller med til scooteren når den skal sælges videre smiley smiley

• #45   18. jan 2023 må prøve at kigge noget mere i vario, ved du hva std tryk er på en atlantis?

• #46   18. jan 2023 umiddelbart ligner det bare en std piaggio trykfjeder der er standard i atlantisen smiley smiley tis haha hehe elsker det navn smiley

• #47   18. jan 2023 #42
    Det dur ikke med stempelringe, hvis cylinderen er træt.
    Men hvis den er træt, så vil den starte utroligt dårligt når den er varm, da den så har mistet kompressionen.

Du skal hellere bruge tid på at teste remskiver, vario og blæserhjulet for dybe riller.
    Tjek også om tændrøret har det rigtige varmetal.

• #48   18. jan 2023 tændrøret er rigtige varmetal

Jeg går maskinen igennem i weekenden smiley

• #49   22. jan 2023 cylinderen var færdig
    Og det nye kom idag
    den virker til at fungere, har dog ikke været ude og prøvekøre den da kl er lårt men den står rigtig fint i tomgang nu smiley

Kommentér på:
Hjælp til Derbi Bullet (Piaggio motor)

Annonce