{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Skal jeg vælge knallert 45 eller lille mc? {{forumTopicSubject}}

Hej scooter-eksperter
Jeg står og vil købe en vespa, men men jeg er meget i tvivl om jeg skal købe en med en 50cc motor eller en med 125cc motor. Hvis jeg køber en 50cc så slipper jeg for at betale parkering og for at tage mc-kørekort. Til gengæld kører man ikke så hurtigt og kan kun køre på små veje eller i byen og man kan ikke køre to på. Jeg ejer hverken mc eller knallert så jeg håber på at kunne få nogle meninger udefra da jeg har meget svært ved at vælge:)
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg vælge knallert 45 eller lille mc?
  • #1   3. jan 2023 Hvis du bor i Kbh, så passer det ikke.
    Knallerter må ikke parkeres på fortorvet.
    Og da den har en nummerplade, så skal du betale for parkering i Københavns offentlige gader.

    Hvis du har planer om andet end bare lokal bykørsel, så helt klart en 125 ccm.
    Men men...
    Nu kan jeg se at du er 24 år, så drop tanken om en langsom 125 ccm, som på ingen måde egner sig til til motorvej og gå efter en 250 ccm eller 300 ccm.
    Så er du omkring 20 HK og det kan du godt køre på motorvejen med.

    En 125 ccm har for det meste omkring 8-10 HK.
    Det dur ikke til en skid og du vil føle dig presset af lastbilerne, når de overhaler dig.
    En topfart på 95 med gassen i bund er bare ikke fedt.
    Og når det er en to-takter, så bruger den rigeligt med benzin.


  • #2   3. jan 2023 https://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/92373-sym_gts_evo_300i

    Dette er min gamle Maxi-scooter.
    Den kørte virkelig godt. Jeg solgte den alt for billigt, men sådan var tiden bare.
    16.000 kr.
    Den stod mig i 11.000 kr, fordi jeg købte den totalskadet for 3.000 kr.

    Hvis du påtænker at tune en 125 ccm, så ryger du ind i nogle store problemer med ny afgift, hvis du kommer 25 % flere HK og politiet er blevet meget opmærksomme på larmende udstødninger, fra især motorcykler.


  • #3   3. jan 2023 Skal du køre meget på veje med 60-80 kmt fartgrænse så gå efter mc.

    Kører du næsten kun på veje med 50-60 kmt trafik så er en 45er fin.
    Medmindre du vil ha passager indimellem eller synes det er sørgeligt at køre langsomt


  • henning
    henning Tilmeldt:
    jan 2022

    Følgere: 63 Emner: 22 Svar: 78
    #4   3. jan 2023 hvad har du tænkt dig at bruge den til. bykørsel eller landevej?
    uanset hvad synes jeg det er alt for lidt kræft du har i en 125cc. Som sagt køre du en lidt akavet hastighed.

    personligt havde jeg købt en 45 scooter og sparet penge sammen til et mellem stort motercykle kørekort så har du lidt flere krafter og ha at gøre med. dog skal du jo vente til du er 20 vis du tager din værnepligt eller er mekaniker. tror vidst det er noget med det ellers er det jo 21 eller 22 kan ikke helt huske det


  • #5   3. jan 2023 #4
    I hans profil står der 24 år, så han ryger direkte på det store kørekort.


  • #6   3. jan 2023 skal du aldrig ud af byen så 45 men skal du det en gang imellem så mc og du skal endelig også betale for parkering for 45

  • #7   3. jan 2023 Man parkerer GRATIS på 45

    Og fortorv er LOVLIGT
    smiley

    Man er sidestillet med almindelig cykel når det gælder parkering.
    Både ift færdselsloven og p billet og så videre.
    https://www.parkeringsinfo.dk/parkering-kobenhavn/parkeringsregler.asp

    Det er en fordel. Både økonomisk og praktisk at man altid bare ka parkere ved døren.
    Har selv nydt det enormt meget.
    Parkerer gerne lige foran døren til netto så folk skal gå uden om knallerten for at komme ind eller ud smiley
    Elsker det.

    Har kørt ekstremt meget tunet knallert med hvid plade på i storkøbenhavn.

    90% af tiden ville jeg hellere have kørt 125cc.
    Men prisen og parkeringen har gjort det mere ok, og så det at jeg kører tunet når jeg kører knallert så de yder som 125cc.

    Lovlig 45 knallert har jeg prøvet et par gange.
    Personlig ikke noget jeg gider, og er ret sikker på du bliver træt af den er så langsom ret hurtigt , hvos du kæber en 45.
    selvom du aldrig har kørt knallert før.

    Jeg giver det max 1 år, selv hvis du kun kører bykørsel, før du er på grænsen til at enten tune den 45 knallert, eller sælge den og tage mc kortet, eller bare køre 125cc vespa kun med bilkørekort og betale de 3000 kr det koster i bøde hver syvende år når man blir taget med kørekort, men uden ret til at føre mc på kørekortet.
    Eller også er 45 så dræbende kedeligt at det helt ødelægger oplevelsen at du helt holder op med at køre 2hjul med motor efter 1 år.

    Ligesom tøser der bliver lebber fordi deres første kæreste var en ork smiley


  • #8   3. jan 2023 oki de er ellers side stillet med mc og bil alle andre måde med loven

  • #9   4. jan 2023 https://www.dba.dk/yamaha-yamaha-125-ccm-2-hk/id-1095364658/

    Stærk pris, til bykørsel.


Kommentér på:
Skal jeg vælge knallert 45 eller lille mc?

Annonce