438 visninger
|
Oprettet:
Fart måling {{forumTopicSubject}}
Hej med jer jeg er ved at se hvad min scooter kan køre maks altså lovligt det er en 45 knallert og de først ulovlige efter 58 km i timen mit spørgsmål er at når jeg bruger 4 forskellig apps på min mobil med speedometer viser de cirka det samme og skulle have forstået de er mere til at stole på end speedometer på scooter da de viser for meget hvilket mit også gør når jeg presser min scooter på lige ud vej stopper den ved 47 km i timen og ned af en bakke som går meget ned 53 km i timen hvis jeg skulle blive stoppet af politiet og målt skal jeg stole på min fart på lige ud af vej tænker det ned af bakke kun er en hjælp
På forhånd tak
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.192
men ja stol mere på gps på din mobil ind på speedometer
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.143
Sæt en CDI på fra en 30 kmt og tilpas ringen i vario, så den slutter ved 58 kmt på speedometeret.
47 kmt på gaden er alt for langsomt.
Det dur kun til indre København.
Og selv der er det ret langsomt.
Den bør jo have 5,3 HK fra fabrikken og bør kun være begrænset af vario og CDI.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.143
Jeg kender lidt til SFX.
Måske har din lidt færre HK, hvis den er nyere.
Måske har din også en plumb i forrøret.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.023
Og jeg har kørt rigtig mange km tunet. I storkøbenhavn og indre by.
Det er de færreste betjente der overhoved kender reglerne for 45ere.
Så snart de ser en hvid nummerplade så er man nærmest fredet.
Rullefeltet har også tolerance de trækker fra, så du skal over 61 kmt på rullefelt for at få en afgift på 1000kr.
Først over 65 kmt betragter de den som tunet og så er straffen stadig lille. Så længe du ikke bliver taget 2 gange inden for 3 år.
Har personlig kørt 70 og 80 kmt sammen med politi, mange gange på 45knallert.
Så længe man følger trafikken så er det langt sikrere end at køre under 45, og giver politiet mindre grund til at bruge tid på stoppe en for rutinetjek.
Men 60 kmt på gps er også næsten 70 kmt på de fleste bilers speedometer, så en topfart omkring 60 er meget fin for de fleste.
Personlig kører jeg kun tunet, både af hensyn til min egen og andres sikkerhed.
Men vil man køre lovligt så er en 45 knallert med en topfart på 60 kmt helt klart både det sikreste og mest praktiske knallert man kan køre
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.143
Jeg har fået rullet min Runner LC DD 45 kmt.
82 kmt på rullefeltet og det var nok med begrænsning i lyddæmperen ( det er mange år siden ) og med for tynd bundpakning og ekstra toppakning, så porttiderne lå for sene.
Simonini 47,6 alu og Tecnigas Next.
Jeg passerede en lasermåling med 50 kmt, men han spottede min knæk da jeg kørte forbi dem, så han satte sig i sin bil og indhentede mig 1 km længere nede af vejen.
2.000 kr i samlet bøde og træk scooteren hjem.
Efter det der solgte jeg den og købte en HONDA NSR 125
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.023
På mc skal man have en afgift på 3000kr.
Men hvorfor skulle de stoppe en?
På 45 er det 1500 for tun, + 1000kr for at køre 50 i en 50 zone.
Meget dyrere hvis man følger trafikken i en 60 zone.
+ de konfiskerer tundelene. Eller det skulle de egentlig hvis loven skulle håndhæves.
Og bliver man nupppet 2 gange på 3 år så er der orienterende køreprøve og betinget frakendelse af kørekortet.
Kører man mc istedet bliver man næsten aldrig stoppet, det koster kun 3000kr, og bliver man taget igen så er bøden den samme hver gang.
Helt klart bedste handel på markedet. Kan jeg varmt anbefale hvis man står i dilemmaet.
45 knallerten er klart sikrest og billigst, men så snart man fylder 16 år og ligesom svenskerne er for gammel til at køre lovlig 45 knallert, så er 125cc motorcyklen det næste oplagte valg.
Dog skal man være 18 år i danmark og have kørekort før det trumfer skraldtunet 30knallert.
Smukt regelsæt... Not
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.143
Bøden for kørsel uden kørekort til MC er 5000 kr første gang.
7000 anden gang
10000 tredje gang + konfiskering af køretøjet.
Med alle de penge folk herinde bruger på tundele, til en skide scooter med 12-13 HK som slutresultatet, så kan det bedre betale sig at tage et MC kørekort, uanset kategori.
Som 18 årig må man køre med max 12 HK.
Du kan sagtens købe en Aprilia SR 125, Gillera Runner 125, Piaggio Skipper 125 og sætte større cylinder ( og beholde den originale udstødning ) og køre alt det du vil, uden at blive stoppet og målt på HK på baghjulet.
Det har de ikke udstyr til og de går ikke op i det.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.023
Der findes kun 1 kørekort. Det er lyserødt.
Bagpå har det en række felter til din bil førerret, mc førerret o.s.v.
Har du ikke noget kørekort, og kører du mc, SÅ FÅR DU bøden for at køre mc uden kørekort.
Men hvis du har et kørekort, så får du kun bøde for at køre uden førerret til det pågældende køretøj
Bøden er typisk 2500-3000 kr
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.143
Spændende.
Men ikke relevant for mig, men måske for andre.
Jeg var 22 i 2002, så jeg tog kørekortet til +34 HK motorcykler og sprang derfor den lille kategori over.
De nye kategorier er totalt til grin.
Vi bør hellere følge Tysklands regler.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.023
At man må køre bil i danmark, før man må køre 45 kmt på en knallert, siger alt.
Katastrofal lovgivning.
Alle andre lande har 45 knallert før man må køre bil.
Der er 7x så mange uheld på 30knallert pr kørte km som på 45ere, ifølge rådet for sikker trafik.
Reglerne giver absolut ingen mening.
Til gengæld er det super billigt at køre 1000cc fireblade som 18årig dreng uden at have skyggen af knallertkørekort eller mc førerret, uden hjelm....
I spanien er bøden for at køre uden hjelm 1000 €
I danmark er bøden 1000 kr....
I 2019 skovlede staten over 700 millioner kroner ind på automatiseret fart beskatning.
Fordiiiiii... færdsel-SS-ikkerhed
Men kejserens nye klæder er skrevet af en dansker, om danmark
Så hr og fru dk stiller sig hellere end gerne op og hylder vore kære ledere for de forbedringer i færdselssikkerheden som abs bremser og infrastrukturforbedringerne m.v. er den egentlige årsag til.
Ikke deres vanvids regler om alt mulig crap.
I sverige er det også lovligt at køre på baghjul på mc
Hvis det gøres forsvarligt
Fart måling