{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
277 visninger | Oprettet:

PGO Variomatik {{forumTopicSubject}}

YO Sg!

Er der nogen der har knækket koden ang fuld udnyttelse af vario på pgo?
Har prøvet multivar, andre ruller, anden trykfjeder (standard er i igen)
og kan ikke få den til det, der mangler lige 1-1.5 cm før den er helt ude på vario.
Den køre med 8-8500 omdrejninger smiley

Opsætning
47Mm stylepro 70cc støbejern
Gianelli GO udstødning
17.5mm stylepro karburator dyse 105 Std filterkasse uden tragt
Malossi multivar 6.5G
Std Kobling
std Trykfjeder
resten std


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO Variomatik
  • #1   20. nov 2022 Remmen har ikke den optimale størrelse, og der er vidst heller ikke rigtigt nogen andre remme, der passer optimalt.

  • #2   20. nov 2022 Den bagerste remskive har også et bøj, som giver et ujævnt optræk.

  • #3   20. nov 2022 længere rem eller ?
    ved godt det med remskive smiley

    Men er der ik nogen der ved hva for en rem? har hørt noget om speedfight remme, nogen som ka bekræfte?


  • #4   20. nov 2022 Der er en rem som passer bedre end andre.
    Nogle af gutterne herinde ved det.
    Der findes en rem som de kalder for "optimal".


  • #5   20. nov 2022 #4
    Det forstår jeg ik helt smiley


  • #6   20. nov 2022 Der laves ikke rigtig tun til de 50cc pgo motorer.

    Alle remmene i butikkerne er minarelli remme, som er for lange.
    Der findes en enkelt polini som er 738 lang ligesom originalen, men en anelse bredere.

    Når du kigger på remme til yamaha og piaggio motor, som der faktisk laves tun remme til, så er de som regel kortere end orginal.
    Alligevel får man fuld udnyttelse af vario.

    På pgo er der minarelli klon vario i en anden blok, så der er bare overskydende vario.
    Det var billigere at producere end at udvikle en passende vario smiley
    bare i med billige kinesiske minarelliklon stumper. Uanset om de passer helt sammen.
    Bare det er billigt og kører 60.

    Det er jo made in taiwan, som er det ikke-komunistiske kina.
    Der tuner man ikke 50cc.
    De må køre 125cc fra de er helt unge så det svarer til at lave tun til børnecrossere eller kørestole.
    Meget lille marked for det. Derfor det ikke laves. Samme med pgo. Ingen andre end danskere og svenskere vil tune en pgo. Alt for lille marked til nogen gider lave noget til pgo andet end original

    Der er nogen der får fyuld udnyttelse af vario, men glemmer om den kommer helt ned mellem bagerste remskiver.
    2mm dybere mellem bagerste remskiver betyder mere end 10mm yderst på varioen, fordi den procentvise forskel i gear ændring er større pr mm når det er 2/25 mm istedet for på vario hvor det er 10/125 mm.

    Original rem eller den polini der er samme længde men lidt bredere, det ville jeg køre med.
    Og så ville jeg bare ignorere vario udnyttelsen og se at få mig en anden maskine at tune smiley


  • #7   21. nov 2022 Jeg har lejet meget med pgo variomatik systemet. For mig virkede multivar med polini blæserhjul(ikke testet med std) og den helt originale pgo rem. Ikke "std" fra fx thansen. Den der polini rem som bliver nævnt bliver ikke solgt på speedline eller kgi. Du skal købe den fra udlandet.

    Bøjen i remskiverne betyder ikke så meget. Tun remskiver giver ikke rigtig noget, bare varioen er indstillet ordenligt.

    Med den setup som jeg nævnte kunne jeg udnytte hele varioen og manglede ca 2-3 mm om bag ved på remskiverne. Men så skal der en lidt kortere rem på(man mister dog meget optræk i starten hvis der kommer en kortere rem på).

    Skal dog siges at jeg kørte med 7-8 gra i rullevægt på std tryk(malossi gul tryk hjalp på optrækket med spiste noget topfart for mig)

    Har vedhæftet en billede af min vario. Man kan lige se hvor stregen var.


    profilbillede
  • #8   21. nov 2022 Remskiverne. Bemærk at der også er tegnet på midten af remskiverne hvor remmen ikke kommer ned og røre. Den manglede de 2-3 mm indtil den ramte det punkt

    profilbillede
  • #9   21. nov 2022 så polini+malossi it is!??

  • #10   21. nov 2022 Ja bare husk det med remmen. Det vigtigt

  • #11   21. nov 2022 enten er det for tidlig eller også er jeg idiot xD
    men forstod ik helt det med remmen, vil du skære det ud i pap?


  • #12   21. nov 2022 Det er fordi "std rem" fra thansen osv har mål der lyder lidt som 750x17 eller 750x18. Den rem er for lang. Den originale pgo rem har målene 738x18. Det betyder, at remmen kan komme dybere ned på remskiverne og det giver så topfart. Men start med lidt tungere ruller og den der polini blæserhjul. Jeg har nemlig oplevet at hvis rullerne er for lette, så kommer remmen ikke lige så højt op på varioen som hvis man havde tungere ruller på. Som sagt jeg brugte 7-8 gram på min hot med multivar. Og den træk rent hele vejen op

Kommentér på:
PGO Variomatik

Annonce