{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Scooter dør efter 2-3 min {{forumTopicSubject}}

Pgo hot 50 dør efter 2-3 min, og gider ikke starte igen før cirka 5 min efter. Den overheder ikke nej, og den kan stadig gnist når det sker.
Det er lige meget hvor meget eller lidt gas den får når den er ved at gå ud. Nogle gange var det bare da den stod i tomgang, andre hvor jeg kørte og prøvede at give den lidt gas.
Er det indstilling i kabu, så har jeg ingen idé om hvilken dyse der skal i. Har prøvet med 105-80, og den gør det samme ved med de dyser.
Det er en dellorto phbg 21 kaburator(nålen er 1 ned fra top) og det er Athena 70cc Racing cylinder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mindre VVS opgaver 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter dør efter 2-3 min
  • #2   9. okt 2022 Karburatoren er blevet renset flere gange, ingen vand i bundkaret, starter altid med luftskruen helt inde og skruer den lidt ud og køre og lidt ud og så videre jo. Dyserne er ikke tilstoppet.

• #4   9. okt 2022 Jeps, det har jeg men jeg skruede i luftskruen når den stod i tomgang

• #5   9. okt 2022 Men tror det er svømmeren der er galt med

• #7   11. okt 2022 Kan det være membranen som er utæt, for så vil den få alt få meget benzin og drukne hurtigt, og så skal man vente på at benzinen i cyllen er fordampet, og derfor skal man vente cirka 5 min før den vil starte igen

• #9   14. okt 2022 Den gør det stadig efter jeg gik fra br6hs til br9hs, men når den går død skal jeg ikke vente i 5 min før den vil starte igen, nu vil den bare med det samme efter den er død, men når den er startet igen kan den godt stå i tomgang, men så snart jeg bare giver bare lidt gas går den ud langsomt, om jeg giver gas eller ej.
    Det er bare mærkeligt at den gør det ved bundgas, halv gas og også på ingen gas. Kan det både være tomgangsdysen og hoved dysen der er galt med.
    Lige nu sidder der 88 hoved dyse og ved ikke tomgangs dyse.
    Tror du det er dyserne, svømmeren eller benzinhanen.
    Hvis det er svømmeren eller benzinhanen, hvordan tester jeg så dem om de virker som de skal?

• #10   14. okt 2022 Og den dør langsomt hvor den går stille ned i omdrejninger og hvis jeg gas siger den bøøøh, men det siger den kun når den er ved at dø, ikke normalt.

• #12   15. okt 2022 Hvordan tester man benzinhanen?

• #14   15. okt 2022 Ja det virker

• #16   15. okt 2022 Har ikke testet svømmeren endnu, men det må være den fordi vakuum virker og benzinhanen virker, så det må være svømmeren.
    Hvis det er svømmeren, skal der så ny nåleventil til svømmeren, eller ny svømmer?

• #18   16. okt 2022 Okay smiley

• #19   6. nov 2022 Fandt du fejlen

• #20   6. nov 2022 Ja smiley
    Der hvor benzin slangen skulle sættes på var der kommet skidt ned, så den kunne slet ikke få benzin til bundkaret.
    Det kan man teste ved at tage benzinslangen af og sætte den på karburatoren igen og prøve at trække været igennem den anden side af benzinslangen.
    I mit tilfælde kunne man ikke, så jeg tog svømmeren af og holdte ved de små huller(dem ude i siden, ikke det store hul. Altså der hvor nåleventilen skal sættes i) og så tryk luft der hvor benzinslangen sættes på. Efter kunne man sagtens trække puste og suge i den, som man skal kunne.
    Det fikset problemet for mig smiley

Det skal så siges jeg kørte uden benzinfilter, det puttede jeg på efter, og det er ikke sket siden

Kommentér på:
Scooter dør efter 2-3 min

Annonce