{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

Thøger I
Thøger I
Tilmeldt:
23. maj 2022
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Min scooter kan starte men... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en PGO hot 50 fra 2007 den har gået ca. 23000 km.

Når jeg starter min scooter så kører den fint i 2-3 sekunder før den går ud og man kan ikke starte den igen. Jeg har prøvet at tage tændrøret ud og den er våd så jeg tror det er noget med karburatoren at gør. Hvis det er det hvordan indstiller man så den rigtigt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min scooter kan starte men...
  • #1   28. sep 2022 hvad er der sket op til at fejlen er opstået

  • Thøger I
    Thøger I Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #2   28. sep 2022 Som du skrev inde på mit tidligere opslag om den ikke kunne starte.
    "det så er 2 fejl tank hanen lukker ikke og lukke nålen lukker ikke helt tæt så den drukner motor når den holder stille"
    Jeg kiggede på tank hanen og jeg tror den virker, så jeg prøvede at tage karburatoren af kigge på den. Men mens den var taget af skruede min lille bror på den, så jeg tror at det derfor måske er det og måske også lidt det tidligere problem med lukke nålen


  • #3   28. sep 2022 #2
    Fix dine problemer, som du allerede kender, inden at du laver flere opslag med halve informatoner.

    Fjern vakumslangen fra studsen og fjern benzinslangen fra karburatoren.
    Pisser der benzin ud hele tiden, eller kun kortvarigt?
    Sug i vakumslangen.
    Pisser der så benzin ud i stride strømme?

    Fjern karburatoren fra studsen.
    Sæt benzinslangen på karburatoren og fjern bundkaret.
    Sug i vakumslangen.
    Pisser det ud med benzin gennem bunden af karburatoren?
    Løft svømmeren med fingeren, til du kan mærke at den ramme noget.
    Sug så igen.
    Pisser det ud med benzin?


    Det er altså ikke raketvidenskab at teste de ting.
    Det handler kun om at forstå hvordan at tingene virker.


  • Thøger I
    Thøger I Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   29. sep 2022 Nu har jeg prøvet at skille den ad igen og tankhanen virker som den skal, den kommer en lille smule benzin kortvarigt, men så når jeg sugede i vakumslangen kom der en hel masse. Jeg tog også lige bundkaret af kaburatoren og prøvede at suge i vakumslangen så kom der benzin ud af bunden af kaburatoren, men når jeg trykkede flyderen op kom der ikke mere. Jeg kunne dog ikke mærke at flyderen ramte noget. Her er lige et billed.

    profilbillede
  • #5   30. sep 2022 #4
    Super. Så langt så godt.
    Så skal du skrue begge dyser ud og sikre dig at der er hul igennem og blæse alle andre huller igennem med trykluft.
    Husk chokeren hul, som sidder i bundkaret.
    Inden at du blæser hullerne, så skal du demontere chokeren og teste at den virker og vente med at genmontere den til du har blæst alle hullerne.
    Til sidst slutter du af med at skrue den lille skrue på siden af karburatoren helt ind og derefter en halv omgang ud.


Kommentér på:
Min scooter kan starte men...

Annonce