{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.032 visninger | Oprettet:

Må politiet køre en ned? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, blev dsv taget af politiet i dag, men syntes det er underligt. Var lige kørt ud af cykelskuret hvor min knallert står uden hjelm på der jeg bare lige skulle teste ned af gaden. Så møder jeg en politi bil. De tænder forblinkene og 100 meter efter kører ind i siden på mig og velter mig af knallerten? Må de enlig gøre det? Kunne ikke engang havde nået og stoppe der det skete så hurtigt og havde ikke hjelm på eller andet beskyttende udstyr.

Tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må politiet køre en ned?
  • #1   25. sep 2022 ja politi må gøre hvad de vil hvis du vil klage kan du skrive til politiklagenævnet ligesom alle andre politi er den værste bande i landet de skider på alle fordi de ved der er ikke nogen som kan røre dem du kunne jo gøre som du skal tænde blinklys og køre så hurtigt ind til højere som det er dig sikkert muligt eller stikke af hvis du er sikker på du kan komme væk fra dem fordi de bliver sku lidt sure når de fanger en efter en jagt

  • #2   25. sep 2022 Jeg kunne ikke havde stoppet selvom jeg havde lyst. De tænder blinkene og 2-3 sekunder senere kører de ind i mig.
    Men ja skulle bare lige høre om de måtte gøre det nemlig. Har læst at de ikke må hvis man ikke har hjelm på medmindre de har set dig stjæle eller lign


  • #3   25. sep 2022 ahhe de burde da lige have ventet 30 sek og uden hjelm jo jeg har hørt om mange som har oplevet det samme også blevet presset i en 2 meter grøft af de tosser

  • #4   25. sep 2022 Jamen det sgu ik i orden. Jeg tager det vider. De skal i det mindste betale for mine sikkerhedssko der de flækkede dem

  • #5   25. sep 2022 nop du har brudt loven ved at køre uden hjelm og det giver dem ret til at gøre hvad de mener er det bedste at gøre tro mig jeg har haft mine samtaler med de tosser det er først for 3 år siden at jeg kunne køre forbi en patrulje bil med nummerplade scanner uden de går amok hehe smiley

  • #6   25. sep 2022 Du tager den ikke videre, du har ikke råd til de advokat udgifter det medfølger, når du taber i retten.

  • #7   25. sep 2022 Nej ik i retten. Har jeg sgu ik råd til

  • #8   25. sep 2022 fordi du bryder loven er ik ens betydning med de må. jeg havde helt klart sendt en klage til Politiklagemyndigheden og forklaret min situation. jeg har prøvet hvor de har taget mine plader pga de var afmeldte på min bil men fordi de var sat fast med popnitter havde de brugt vinkel sliber bag på nummerpladen, de resulterede i ridsede kofanger og efter en klage jamen så tog de den på sig da man ik må beskadige andres ejendele. sendte kofangeren til en maler hvor de fik sendt fakturaen til Vestegnens Politi.

  • #9   25. sep 2022 Det var også planen og lave en klage. De fik ødelagt kølerskjoldet og min knæk udstødning. De fik også smadret min sko. Så kører de mig ned altså for fanden. Alt jeg gjorde var køre lidt for hurtigt på min knallert(kørte sådan 30-40 der de kørte i mig. Var enda på cykelstigen)

  • #10   25. sep 2022 Jeg synes da du skal prøve og give det et skud med en klage, det værste der kan ske er vel den bliver afvist.

  • #11   25. sep 2022 Ja det gør jeg også. Det jo fair nok at de ville stoppe mig. Det er jo deres job. Men jeg gjorde intet ulovligt lige der jeg blev stoppet. Kørte ca 30-40 på cykelstigen. Gav den bundgas efter svinget men det var jo bare det

  • #12   26. sep 2022 "Intet ulovligt" så det var ikke en konstruktiv ændret scooter, du kørte på, på offentlig vej? smiley

  • #13   26. sep 2022 Det skal du klage over.
    De må ikke udsætte dig for unødvendig farer.
    Det er overdreven brug af magt.
    Du kan forlange at få udleveret den video de har i forruden.

    Men mon ikke at de har holdt og ventet på dig, fordi at en nabo har ringet efter dem.


  • #14   26. sep 2022 Naboet kunne umuligt havde ringet efter dem, der jeg ikke har naboer og det var først gang jeg kørte den aften

  • #15   26. sep 2022 #14
    Surt.
    Men så er du vel tilbage på at køre lovligt?

    Hvis du skal det, så kan jeg anbefale en Sym Orbit II
    Den trækker meget bedre end en lovlig Hot 50 og den kører længere på literen samt forlyset er meget bedre.
    Sæderummet er også større.

    Jeg har både en Sym Orbit II 2015 og en Hot 50 2017.
    Begge 100 % lovlige.


  • #16   26. sep 2022 De tog knallerten til undersøgelse så "de kan se hvor hurtigt den kan køre". Siger så til dem at den kører omkring 90. Men nej de ville tjække det aligevel så man kan få en præcis tal.

    Men er bøden så ikke det samme ligemeget om den kører 50 eller 120? Det ved de kraftedmed ikke.

    Udover det sagde jeg til dem at min fod gør pisse ondt med det var de ligeglade over der den ikke var brakket.

    Men tommy køber en derbi atlantis bullet race af en ven. Den har hiper motor og behøver ikke plader, så mon ikke den er god nok? Den kører med en meget lille dyse som std. Mener den er 54 eller sådan noget


  • #17   26. sep 2022 håber du tog på skadestuen med din fod så det bekræfter kun din historie med påkørsel. håber os du har taget billeder af scooteren inden de tog den så du har din dokumentation for deres skrammer.

    det ik en betjents pligt at fortælle hvad og hvor meget du får i bøde. det er deres jurister som står for dette. i gamle dage havde de en gul brochure du fik så kunne man med betjenten se hvad ens forseelse koster i både scooter og bil.


  • #18   26. sep 2022 men kan se på din alder du har mulighed for at opgradere til 4 hjul? så der ik nogen grund til at smide flere penge ud af vinduet på den scooter hvis du spørger mig.

  • #19   26. sep 2022 Nej det heller ikke planen. Jo kan godt køre bil, men kortet koster en del og så skal man ogs ha penge til forsikring osv. det har jeg ikke.

    Kunne ikke tage billeder, det de tog min telefon. Fik den tilbage lige der den skulle oppe på bilen, men der måtte jeg ikke komme tæt på.

    Kunne se at de tog billeder dog.

    Tog heller ikke på skadestuen der den nærmeste er rimelig langt væk og skulle selv finde vej hjem efter. Klokken var allerede 20 og skulle på arbejde dagen efter


  • #20   26. sep 2022 hvis du lod din scooter være standard med pillet begrænsninger så havde du ikke brugt penge på tun og gøjl, de penge ku være med til at investere i kørekort det er det jeg mener med at smide penge ud af vinduet. og hvis du tæller din bøde med og du ik får dit tun tilbage ja så det lige før du os ku købe en bil til at lære og køre i. jeg droppede selv tuning da jeg blev 16 pga alle de bøder bare ik kunne betale sig efterhånden og min far sagde skal du alligevel ik snart ha bil.

    det lyder fandme surt det med telefonen har selv prøvet det engang hvor jeg ville filme mens de var voldsomme mod min kammerat. Send den klage hurtigst muligt og besøg en skadestue hurtigst muligt så du har din dokumentation


  • #21   26. sep 2022 Ok det gør jeg

  • #22   26. sep 2022 Så skadestuen tæt på mig er overhovedet ikke en skadestue længere. Eneste man kan gøre er covid test og blødprøve. Så skadestuen er en nogo

  • #23   26. sep 2022 Derbi Atlantis kører da med Morini motor?

    Drop de 2 taktere og nap en god nyere 4 takter, som er elektronisk begrænset.
    Slut med larm og støj fra høje omdrejninger og du slipper for en motor der er droslet ned, så den intet optræk har.
    Og du kører 30 km/l.


  • #24   26. sep 2022 Det lyder ikke helt i tråd med proportionalitetsprincippet.

    Jeg havde søgt erstatning. Sikr al den dokumentstion du kan, for iflg min erfaring lyver betjente oftere end ikke, for at dække over dem selv når de har gjort noget galt over for nogen der faktisk har brudt loven også.

    Så det er hårdt mod hårdt.
    Tag billeder. Optag dem i skjul. Lok dem i fælder. Lyv. Lad vær at være ærlig om dine egne fejl og anklag dem for mere end de faktisk har gjort.
    Det kommer du længst med desværre.

    Dog vil jeg sige det lyder også som noget de nemt kan lyve sig ud af de små skidepsrællere.
    Jeg blev engang kørt ned og var næsten ikke engang heldg at jeg havde video af det.
    Så 50-50 om jeg vil sige gør noget ud af det. Skal kende til flere specifikkke detaljer før jeg kan sige om det er en vinder eller salt i såret


  • #25   26. sep 2022 Tommy den der derbi atlantis bruger samme dele som andre knallerter med hiper motor(fx gilera stalker.

    L har også anklaget dem for at lyve. De postod at min lys ikke virkede, men min baglygte virkede før jeg kørte(de så mig max 1 minut efter). Laver en forklaringsvideo. Så kan jeg dele linket herind


  • #27   26. sep 2022 #27 jeg syntes bare ik at det er i orden at køre en på knallert ned. Især når han ikke har hjelm på og især hvis personen ikke har gjort criminalitet. Jeg kørte bare lidt for hurtigt på en knallert uden hjelm

  • #29   26. sep 2022 #26

    Det lyder på mig som om det er den der fisen lugte kan der faktisk piver, og dét over at der er konsekvenser når reglerne overtrædes, inklusiv for betjente.

    Hvis det var rigtig kriminalitet ku jeg se værdi i at være lidt mere end almindelig retfærdighedsserverende.
    Men når det er offerløs kriminalitet så er det klokke klart at gøre ondt værre, når betjente går over stregen.
    Desværre er der mange betjente der er ligeså meget i sine følelsers vold, og ofte tilsidesætter fakta fordi følelser.

    Mit indtryk er at du har helt ret i at din tid er forbi på scootergalleri.
    Der var engang hvor typer som dig, tastaturkrigere med ømme følelser, dominerede gallerierne. For mig at se blev der sat punktum for den æra på scootergalleri da hjælpeadministratoren Claus fik sparket efter at være gået lidt for langt over stregen, hvilket igen var pga. følelser.

    ka anbefale at tage en m.b.t.i. test og læse lidt tutorials fra andre med samme personlighedstype.
    Jeg hører personlig til en af de mest sjældne typer og havde meget gavn af at læse om afgørende forskelle, fælder mange går i og løsningsforslag på typiske udfordringer ved at være f.eks. isfp... som jeg næsten ville gætte på du får som resultat hvis du tager testen


  • #30   27. sep 2022 #29
    Jeg har været igennem et længerevarende kursusforløb med ham her.
    https://www.michaelgroser.dk/
    Det satte nogle ting på plads som jeg godt vidste, men som jeg fik sat i perspektiv med andre typer personer.


  • #31   4. okt 2022 Ved ikke om det er skrevet havde ikke tid til at læse alle beskederne. Men de må ikke vælte/køre dig ned når du ikke har hjelm på.

  • #32   24. okt 2022 Lyver politiet så her eller hvordan?

    https://twitter.com/Lynge80/status/1582030600021901312?s=20&t=maH09y-xeV5SokoKRb2Ptg

    Prøv og læs de svar politiet giver.


  • #33   24. okt 2022 Haha de modsiger sig selv. Kæft nogle idioter

  • #34   24. okt 2022 #33

    jep, sådan er det jo med de mongoler


Kommentér på:
Må politiet køre en ned?

Annonce