{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Batteri problemer Piaggio Zip 2t {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige sat nyt batteri på min zip 2t, og den virker ikke.
Den virker på min vens 4takt MotoCR, men til gengæld når jeg køre el starten rundt med batteri tændt og giver lidt gas så køre den rundt, det gør den ikke uden batteri.

Elektronikken Den virkede for 1 måned siden, men batteriet blev ved med at aflade og lade op mens jeg kørte.

Sikring er ikke ødelagt, tænker jeg skal enten oplade batteriet til 100%, tjekke stator ledninger eller skifte spændingsregulator. Har i nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri problemer Piaggio Zip 2t
  • #1   24. sep 2022 jeg kan ikke forstå dit spørgsmål. det er formuleret ret dårlig.

    du har et batteri der virker ja..
    el start virker ja?
    el start virker ikke uden batteri ja det har du ret i?
    lader den batteri eller ej?

    hvad er dit hovedsagelige problem her. kan din scooter køre? for mig er det noget vulapyt der er skrevet. formuler det lige en gang til hvad dit problem er... på ordenligt dansk. hvis du vil have hjælp til noget.


  • #2   24. sep 2022 Problemet er at knallerten virker fint. Dog virker batteriet meget dårligt, og lidt spøjst. Når jeg har tilsluttet batteriet virker intet el når den er slukket med nøglen slået til, men når den er tændt gennem kickstart, så virker alt, og el starten kører rundt når jeg trykket på knappet, men kun når den er tændt og jeg giver lidt gas (el starten kan ikke køre rundt, heller ikke når den er tændt, uden batteri.)

    Så spørgsmålet er, hvorfor virker mit batteri en bitte smule, men ikke nok

    I øvrigt var jeg lige ude og køre for 30 min siden, hvor batteriet lige pludseligt virkede i omkring 10 sekunder, og då igen stoppede den med at virke.


  • #3   24. sep 2022 Lyder som et problem med nogle ledninger...?

  • #4   24. sep 2022 nu giver det mere mening. jeg har prøvet før at det har været tændings låsen som kan drille hvis der er lidt ir eller skidt i. så jeg vil pille alle skjolde af så du kan skille tændingslåsen af. og have en dåse kontakt rens klar. og sprøjt det ned i den elektroniske del af låsen. og give en en god gang massage højre til venstre. det er hvad jeg vil prøve først. har du prøvet at dreje nøglen meget langsom og se om det gør en forskel.? for så er det problemet med låsen. hvis ikke det er det. så er det nok noget stel forbindelse eller ledninger eller dårlig forbindelse i stik den er galt med.

  • #5   24. sep 2022 Har du på noget som helst tidspunkt mål volt på dit batteri, både når den er slukket, i tomgang og ved lidt ekstra gas så den er lidt højere end tomgang?

  • #6   25. sep 2022 Har ikke rodet med ledninger, men den har for 6 måneder siden cirka været til "mekaniner" hvor jeg ikke er sikker på hvad han har gjordt.

    Men den virkede perfekt for 1 måned siden i 10 minuttee, så døde den, og så
    opladede jeg batteriet, og så virkede den on and off, jeg tjekker med nogle af jeres forslag


Kommentér på:
Batteri problemer Piaggio Zip 2t

Annonce