{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Yamaha yb1
  • #1   21. sep Af hva jeg ved af så er de lovlige, jeg ha set et par stykker herhjemme før, hvor folk sagde at de var helt lovlige.

    Kvaliteten aner jeg intet om, men mon ikke den er okay.

    Mht om den er pengene værd, så aner jeg det ikke. De er ikke ret dyre jo.

    En Yamaha 2 gears er kun noget værd for samlere, det er en tarvelig knallert for en ung bølle.


  • #2   22. sep Den er ikke lovlig og kan ikke blive det.
    Hvis den er meget gammel, så mangler den et TUM nummer.
    Hvis den er ny, så mangler den et CoC dokument, som beskriver motorens forbrug samt miljøbelastning.

    Hvis du køber en og forsikre den og får den under 30 kmt med en ydelse lige omkring 1,2 HK, så kan et forsikringsselskab ikke komme efter dig, da det ikke kan være pga konstruktive ændringer, at du er kørt galt.
    At den ikke er dansk og de så undersøger det bagefter, det må være deres eget problem. Det skulle de ha undersøgt før de forsikrede den.

    Husk at du skal have en kvittering på dig, ALTID når du kører på den, som beviser at forsikringen er betalt og stelnummer skal fremgå på forsikringen.


  • #3   22. sep Hej

    Mange tak for jeres svar smiley

    så man kan godt forsikre den hvis man neddrosler den?

    hvad er det så der gør den ulovlig og hvad betyder det helt nøjagtig når den er ulovlig men stadig forsikret lovligt?

    Mange tak på forhånd smiley


  • #4   22. sep #3
    Den er ikke lovligt til forsikring og den kan i teorien blive konfiskeret, hvis du bliver stoppet på den og de finder ud af den ikke er dansk.


  • Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    okt 2019

    Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #5   22. sep Den kan ikke typegodkendes til at kunne køre i Danmark, idet den jo højst sandsynligt kan køre væsentligt over 30 km/t i Japan. Men man kan skifte stellet til et dansk Yamaha 4 gears stel og ikke mindst få den ned på 30 km/t, så er der ingen problemer, vil jeg mene. Og for dem der ikke kender modellen så er her et billede.

    profilbillede
  • #6   22. sep #3

    Nu havde de gamle nisser der fortale mig at de var lovlige, nok alligevel ikk helt styr på tingene, men skal jeg tro dem, så var de både forsikrede og fuldt lovlige.. Enten løj de bare, ellers er de da blevet taget i røven smiley

    Hold dig fra den og køb noget der ikke bliver problemer med! smiley


  • #7   23. sep #5
    Det ligner en Yamaha FS1 K1 fra før de skiftede sideskjoldene.
    Tanken ser lidt anderledes ud og styret måske lidt højere.


  • Johnnie P
    Johnnie P Tilmeldt:
    okt 2019

    Scootere: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #8   23. sep #7

    Ja og en skam at man ændrede vilkårene for en 30'r herhjemme i sluthalvfjerdserne/starten af 80erne, så det var max 60 kg i vægt og max 2gear. men man kunne frem til ca. 1994 købe Yamaha 4 gear i Sverige, og importerer den til Danmark. Men der skulle så skiftes til dansk stel, før den var lovlig at køre på. Jeg havde selv 2 Yamaha'er i 90'erne. smiley


Kommentér på:
Yamaha yb1

x