{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

hakker under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej sg

som skrevet har jeg et problem med den hakker under kørsel. jeg har sat dyse 92 med alt std undtagen pillet begrænsninger.

først var der dyse 80 og der skulle den konstant ha choker kort efter den er blevet varm. jeg dyssede op til 87 det hjalp lidt nu fik jeg smidt en 90 igår og det fungerede udmærket bortset fra den ville ha choker efter et kvarter. nu har jeg sat en dyse 92 og sat nålen i midten af de fem riller der er. tidligere ejer havde den på den anden øverste.

nu køre den faktisk okay men skal stadig ha en smule choker i ny og næ til gengæld hvis jeg nægter den choker og giver fuld gas jamen så hakker den hvor den tager gassen slipper og tager sådan. kan sagtens køre ca 30 i timen på den måde.

håber i kan hjælpe for synes det lyder vanvittigt med en dyse 96 eller 94 og tragten er stadig i luftfilteret


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hakker under kørsel
  • #1   21. sep 2022 Rens dit tændrør eller skift det.

    Og dig til at skrive mærke og model på scooteren og om det er 2 takt eller 4 takt.


  • #2   21. sep 2022 det er nyt tændrør der kommet på.

    tænkte nok folk kunne regne ud med det var med min rally nu jeg har lavet næsten tre opslag på 24 timer.


  • #3   21. sep 2022 der er kommet karburator sprit i motoren

  • #4   21. sep 2022 sådan ser tændrøret ud. det er ikke blevet renset.

    profilbillede
  • #5   21. sep 2022 Hmmm har du nogen ide om hvor langt det cylle kit har kørt.
    Tænker kompression... måske den er utæt i bund eller top pakning derfor du har måtte helt op i 92 dyse på std setup.
    Det ka være svært at finde utætheden hvis det er bundpakningen og man har køleskjoldet på cyllen som jo ska være der.

    Jeg tænker stadig den er utæt og det er roden til alle dine problemer


  • #6   21. sep 2022 Speedo siger 7122 men den ene krog op til speedometer Knak den anden dag så den virker ik mere så mere 7150 km. jeg ved ærligt ikke om der er skiftet i mellemtiden. kompression har den rigeligt af når den starter med et kvart kick hver morgen eller når den har stået. det samme med el-start skal nærmest bare røre kontakten så den igang så mistænker ikke kompression os af tidligere erfaring. det med bund eller toppakning har jeg ikke tjekket men det vil jeg gøre. alt dette opstod efter udstødning blev tæt og er skide træt af den efterhånden ??

  • #7   21. sep 2022 billedet med tændrøret er fra idag.

  • #8   21. sep 2022 den er godt sort nede i bunden af cylinderen. syntes ii jeg ku mærke utæthed men har aldrig set sod samle sig om en cylinder så tænker det pakningen? overvejet at købe nyt cylinder da den os er gammel

  • #10   21. sep 2022 Det ku godt tyde på du har fundet utæthedens sladrehank, det malplacerede snask smiley

    Har den kørt med utæt udstødning men standard dyse, så kan den have kørt for magert og derfor have kørt for varm, så den har slidt stempelringe lige lovlig hurtigt.

    Måskeeee.

    Altså den gang jeg kørte over en kantsten med 2 passagerer og 2 kasser øl, og flækkede forrøret på udstødningen, der passede nyt forrør ikke på fordi den havde ramt kantstenen så kraftigt med forrøret at udstødningsflancen på cylinderen var trykket skæv, så skulle ha ny cylinder også.

    Egentlig imponerende det ikke ødelagde mere...

    Men det ka være der er en naturlig forklaring på dine problemer,.som tidligere ejere bare ikke lige har set nogen grund til at fortælle om smiley

    Ved styrt på siden kan udstødningen blive rykket i på en måde, der belaster samlingerne helt tilbage til pindboltene i blokken og rykke ting løs


  • #11   21. sep 2022 hvad siger du til den cylinder.

    profilbillede
  • #12   21. sep 2022 var ude og købe et nyt cylinder til den. synes det ser godt bollet ud. men alligevel starter svinet på første hug og med det samme.

    profilbillede
  • #13   21. sep 2022 den tidligere ejer har netop været styrtet hvor han efter havde skilt den ad så det faktisk vildt du skriver dette. når men den dyse der sad i var en dyse 80 så tænker ikke det skal være den.

  • #15   21. sep 2022 og din kommentar er relevant på hvilken måde? du kommer med intet input på det jeg spørger ind til og der oplyst lige så fint hvilken scooter det er under kommentar.

  • #17   21. sep 2022 Det ligner mest af alt en træt oliepumpe, manglende olie i beholderen eller elendigt luftfilter.

  • #18   21. sep 2022 der mangler ikke olie i beholderen. den er lige under halv,. om pumpen virker rigtigt eller ej må jeg melde pas, men den har brugt lidt olie. fra da jeg fik.

    er mest overrasket over de ridser der er for den starter med det samme og det har jeg bare ik prøvet før. har smidt nyt cylinder med stempel samt pakninger. mit næste spørgsmål er om man os køre en std cylinder til? for husker både og fra de gamle dage.

    #16 der ingen negative her. det bare trættende med folk der gentager sig lidt ligesom og høre den samme sang i radioen. det gider man ik smiley og bare rolig du slipper ik for en update når den er færdig smiley


  • #20   21. sep 2022 tror du ik bare du er blevet for gammel til scooter galleri eller har. behov for andet hvis det sker gang på gang? læste os en forum for noget tid siden hvor du kaldte Vlad for en halvhjerne? synes du selv din tone er pæn? jeg har ik skrevet et eneste nedladende ord men du skriver bæst og halvhjerne? Amigo få dig noget fisse eller lær at logge af der ingen der tvinger dig til at skrive her udover dig selv. og det sku godt nok dumt smiley

  • #22   21. sep 2022 Min zip har også været væltet og er liidt skæv i fronten og har lidt most styrstop til den ene side pga knægten har ligget og kørt baghjul på den og er røget på bagenden smiley

    Os der har været måske en smule for længe på scootergalleri får nogen gange lidt spat af at slås med de samme forhindringer igen og igen smiley
    Jeg har det virkelig svært med pgo problemer f.eks.

    Men så igen der ikke nogen der har sagt det sku være nemt at finde lykken smiley

    Har personlig haft nord for 30 forskellige maskiner nu genmem 18 øøøh faktisk 20 sæsoner nu såååå tænker intet er så skidt det ikke er godt for noget andet


  • #23   21. sep 2022 tænker stadig du skal få dig en omgang fisse og køb nogle briller nu du er igang. der står du nok for gammel til scooter galleri og ikke scooter. kæmpe forskel men allerede der viser bare hvor dum du er. hvis du har det bedre med dig selv så det godt for dig. det eneste jeg ser er et negativt bæst. det sjovt som tingene kan vende smiley

Kommentér på:
hakker under kørsel

Annonce