{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
231 visninger | Oprettet:

køre bedst med choker når den er varm? {{forumTopicSubject}}

Hej SG.

jeg har en rally som har fået pillet alle begrænsninger undtagen luftfilteret. min rally starter skide godt når den er kold og enda uden choker. men så snart den er varmet op så kan den finde på at gå ud under kørsel men til gengæld er der liv i den når der choker til. jeg husker at det plejer at være for lille dyse under dette problem men synes en dyse 80 lyder passende som der sidder på men er os en menneske der kan tage fejl. jeg har renset karburator så hvis der nogle der har et forslag ser jeg gerne frem til at prøve det.

på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køre bedst med choker når den er varm?
  • #1   19. sep 2022 sådan ser mit tændrør ud. det er helt nyt og synes det lidt for sort?

    profilbillede
  • #2   19. sep 2022 Er det billede efter du har kørt med choker til?

    Ka ik huske om det er mina på rallyen, men mina har det med at blive utæt i simmeringen bag vario.

    Det ka nogen gange ses ved at der er olie og benz snask inde bag varioen ved simmeringen.

    Dog vil den (når den er varm) typisk ikke kunne holde lave omdrejninger i tomgang.
    Den vil prøve at tage omdrejninger fordi den tager falsk luft ind af den simmering bag varioen

    Simmeringen skal sidde 11mm inde fra den kant der er omkring den. For at sidde rigtigt.
    De popper ud på minarelli af og til, så de sidder for langt ude og ikke holder tæt

    Nemt at fikse hvis det er derfor


  • #3   19. sep 2022 det er ikke simmerringen for tænkte os på utæthed der fra eller måske blokken men der intet at kigge. når men fandt en gammel dyse 87 der passede og vupti svinet køre bedre nu! men synes bare dysen lyder for højt når man tænker på det er std med pillet begrænsning. til gengæld har jeg svært ved at indstille luft og tomgang. kan slet ikke huske de gamle regle med hvordan man gjorde og de fleste forum her inde har slettet bruger så kommentarer giver ingen mening.

  • #4   19. sep 2022 og ja det er mina motor samme som neos sr50 jog r osv. og jeg har tjekket alt til om bagved simmerringe der ingen utæthed

  • #5   19. sep 2022 jeg ville gå op i en 85

  • #6   19. sep 2022 det der så sker nu det er at jeg har luftskrue ca 2 omgange ude og har forsøgt at indstille tomgangskruen hvor den holder sig fint nu. men når jeg køre og standser så går der lidt tid før den falder i omdrejninger. ellers køre den godt

  • #7   19. sep 2022 Så er den sku nok utæt.
    Det plejer at være derfor.

    Jeg kørte med dyse 90 i std karburatoren på min yamaha med 70cc sport og gg på.
    Sååå 87 standard aaaah det nok ik meningen.

    Vil tro det er simmeringen stadig smiley eller evt studsen er lavet af gummi og mørnet, så en af revnerne i den er nået indersiden af den og lukker luft ind.

    Har sjældent, hvis overhoved nogensinde, hørt om at simmeringen i tændingssiden blir utæt.
    Især ikke med std setup. Der ska gerne være lidt højere tryk i krumtapshuset før de begynder at poppe ud de simmeringe. Og så plejer det atvære i variosiden.

    Men ja mmmm utæt motor. Der er næsten ikke noget jeg hellere vil undgå.
    Så sku det lige være el problemer smiley hader el problemer. Fordi jeg fatter bjælde af el smiley


  • #8   19. sep 2022 Hahaha der har jeg det sku helt omvendt. el på en scooter er det mest simpleste i verden (synes jeg) ??

    hhhmm jeg har haft vario ude og der knas tørt om bag starter tandhjulet. det sad ik nogen spænde bånd på studs da jeg fik den så monteret en for nyligt. jeg har kigget efter revnet der men bare fordi jeg har kigget kan man stadig være blind. så jeg tjekker lige efter igen.


  • #9   19. sep 2022 hvis jeg starter den og holder bremsen inde og give den bund gas så stiger den ik i omdrejninger men når jeg triller en tur så kan den finde på det.

  • #10   19. sep 2022 På min yamaha blev det værre og værre og værre til jeg fandt fejlen.

    Til sidst måtte jeg sænke omdrejningerne med chokeren når jeg stoppede for rødt. Og sidde og holde den nede hver gang den prøvede at stikke af i tomgangen, ved at gi den choker, men ikke for meget for så gik den ud.

    Til at starte med var det småting. Men blev hurtigt værre og det var så simmeringen der sad 1-2mm for langt ude.
    Ku se det på snasket derinde og havde tjekket for utætheder andre steder. Den var så billig så jeg skiftede bare simmeringen og det løste problemet.

    Men det lyder som en utæthed. Hvor den er utæt det er så spørgsmålet til en million dollars


  • #11   19. sep 2022 men den skal ikke ha mere choke efter jeg skiftede dyse eller jo når den var kold sku den ha lidt og slukkede jeg chokeren og gav den gas så pruttede den som den skal når den er kold og man slukker chokeren for tidligt. vælger jeg at tænde choker under kørsel bliver den ikke glad og køre bedre uden. tænker den måske skal ha en længere tur for lige at forstå jeg behandler den godt ,??

  • #12   19. sep 2022 Original dysen er vist 68?
    Så med 87 dyse i er det som om du konstant kører med choker (enricher) slået til.

    Hvis den fortsætter med at blive mere og mere utæt så vil du nok opleve at chokeren skal bruges i tide og utide på et senere tidspunkt, når selv dyse 87 er gået hen og blevetfor lille til al det luft den tager ind.

    Din tomgangs og luftskrue indstilling vil også gå skæv igen hvis den bliver endnu mere utæt end den er nu


  • #13   19. sep 2022 ja mener os det 68 eller 70 hvad jeg har googlet og læst på forum her inde. helt enig med dyse 87 er højt (hvad jeg synes) os derfor jeg ik kan forstå det. men det hele startede med min udstødning var utæt og efter den blev tæt skulle jeg dyse op.
    jeg tror os det derfor den tidligere ejer ik kunne komme videre med den. smiley

    men er helt enig med dig i der burde være en utæthed for alt lyder som falsk luft, men det må tiden vise sig nu mine øjne ser alt er tæt for nu.

    og tak for dine kommentarer så er jeg helt klart mere opmærksom på det med tiden


  • #14   20. sep 2022 var ude på en længere testtur idag. og der stadig tidspunkter hvor den pludselig skal ha choker. men efter jeg skruede luftskrue ind og derefterud til 1 og en kvart omgang har den kørt meget bedre. men efter 10 min igen det med choker bare mindre denne gang. nogen kloge hoveder der kan hjælpe?

  • #15   20. sep 2022 når det sker så dør den med gashåndtaget og giver man den kvart gas så kan den uden choker. kan det være nålen der skal justeres og evt hvordan?

  • #16   20. sep 2022 der sidder 12.5 mm Kabu på.

  • #17   20. sep 2022 kan os se på andre de køre med dyse 90 på 12.5 mm Kabu så vil prøve med det. til gengæld så dør den ikke mere når den vil gå ud den kan godt holde i tomgang. og det er for lille dyse hvad jeg husker?

Kommentér på:
køre bedst med choker når den er varm?

Annonce