605 visninger
|
Oprettet:
Yamaha eller suzuki {{forumTopicSubject}}
Hej jeg skal have købt mig en knallert men jeg er i tvivl om hvilken
lige pt står det mellem en Yamaha fs1 2 gear eller en Suzuki k50 3 gear eller en Suzuki dm50
Tak på forhånd:)
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2022
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 5
så en Yamaha 2 gears er bedre end Suzuki dm50?
eller har den nogle af de samme svagheder da den også kun er med 2 gear og også kun vejer 60 kg
sep 2022
hvis det ikke skulle være en af de tre er der så nogle du kan anbefale?:)
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du kan næsten være helt sten sikker på at du ikke kan få alle de nødvendige reservedele til den eller at de koster en halv arm og så er det måske endda brugte dele.
Oven i hatten, så kan du være helt sten sikker på at der er mange gevind som er revet ud eller noget kan være slidt så meget, så det ikke står til at redde.
Et hul til et leje f.eks. Hvis det er slidt for stort, så kan du lige så godt smide den del ud.
Det prøvede en af mine venner med et baghjul på en Yamaha 4 g, i 1997.
Hold dig langt væk fra Suzuki K50.
Der er solgt alt for lidt af dem, så de er totalt umulige at fremskaffe dele til.
En lovlig Yamaha FS1 4 gear har 1 HK, når den er lovlig.
Sådan en har jeg haft.
Jeg ville til en hver tid vælge noget der er nyere og som derfor ikke føles som en betonklods på hjul.
Køb noget andet.
sep 2006
Hvis du er seriøst omkring det, så prøv her.
www.veteranposten.dk
sep 2022
Dani'l p
jeg har kigget lidt på nogle puch monza'er
og har fundet frem til en rigtig lækker puch med 2 gear som også er forholdsvis til at betale.
jeg bliver dog også i tvivl om den er det værd da det også kun er en 2 gears.
ville den kunne blive tunet eller er den ligesom en suzuki dm50 som ikke kan tåle det?
sep 2006
Den har kun 2 skyllekanaler og den er bygget til kun at veje 60 kg, så den kunne blive godkendt.
Det betyder dårligere forgaffel, tromlebremse og alt er bare skod.
2 gear er skod at tune på.
Køb noget andet.
Du græder mange tårer, når du har brugt 20.000 kr på alt muligt lort til den og noget så går i stykker og du ikke kan skaffe lige netop den del.
Og det er stadig en knallert der kører elendigt, sammenlignet med f.eks. en Reiyu Matrix.
Yamaha eller suzuki