776 visninger
|
Oprettet:
passer denne gearing i? {{forumTopicSubject}}
hej sg, tænker at jeg ville købe noget større gearing til min hot. men ind i beskrivelsen på denne gearing står der det følgende:
'Det er til typen med ligeskårne tænder på baghjulsakslen.
Kan også bruges til typen med skråtskårne tænder på baghjulsaksel, men så skal man presse den originale mellemaksel over i store primær tandhjul på r-setup gearingen.'
nu er det sådan så at jeg har en hot fra 2014. ville den her gearing passe lige på uden at skulle presse det andet tandhjul? ved ikke om jeg har ligeskåret eller skråtskåret tænder på min gearing. nogle der ved noget om det? tak for hjælpen!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Så du skal ha den presset alligevel.
Er ikke 100%. Du må ku få svar på det på ssf. Speedline scooter forum. På facebook. Der er en del flere akrive brugere =større chance for nogen online med pgo erfaring.
Ellers vil jeg sige det burde ku lade sig gøre at få den presset i for en småpenge. I lokalområdet. Det er vist bare en lille presse der skal til.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
jul 2022
Følger: 15 Følgere: 127 Scootere: 1 Emner: 9 Svar: 54
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
#1 nu har jeg været ud og kigge på det igennem olieproppen og de ser meget lige. Syntes du ikke?
https://youtube.com/shorts/Sm3q7SWpfuY?feature=share
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Så ud til primær er skråtskåren og sekindær ligeskåren.
Meeen så tjekkede jeg de gæve gutters how to skifte gearing på æ hot.
Der er den umiskendeligt skråtskåren.
Men den del du kan se fra olieproppen er ligeskåren.
Sååå øøøøh pas https://youtu.be/OrflPCJ7ZrU
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
Tror jeg lige kigger på det igen inden køb. Ville dog mene at det jeg kunne se på min var en ligeskåret tandhjul.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Ok primær er den bagerste remskiver sidder på som stikker ind i geardækslet??
Den ser ud til at være skråtskåren.
Sekundær er det tandhjul der sidder imellem baghjulsakslen og remskiveakslen?
Den er også ligeskåren.
Men der er to sæt tænder på hver af de to sidste aksler med gearhjul på
Det ene lige ligeskåren det andet skråtskåren.
Det ser ud til det kun er det sekundære og øøøh den det går gennem remskiven, som man skifter?
Hvis jeg ku se et blueprint med navne på de enkelte dele....
Nå hah nedtur. På easyparts kalder de det midterste tandhjul for primær akslen...
Det er derfor jeg ikke har sat mig ordentligt ind i det
Tingene kaldes noget forskelligt af de fleste, og jeg har aldrig brug for at skifte gearinger ...
Minder mig om simon lavede en video om gearing på hans 4t.projekt.
Han plejer at være soleklar om tingene...
Bingo
Se foto
Men hvis der findes ubegrænsede gearinger osv sååå.
Held og lykke med at finde ud af hva du ska ha.
Hvis jeg var dig ville jeg spørge på speedline scooter forum hvad folk anbefaler
Der plejer at være nogen som har erfaring med det, er 100% sikker, ikke kalder tingene noget forkert og har undersøgt hele markedet.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
#9 jo det rigtig nok. De der 2 tandhjul imellem de 2 gearingen er primær på den ene side og sekundær på den anden. Men på den jeg skulle købe er der det samme antal tænder på akslen der går til remskiverne og 43 på den anden side(52 er std). Det var mere om det andet del af mellemtandhjulet. Om starten af den sekundære gearing passer med den originale. Ellers kommer der 14/41 på til sekundær. Så skulle jeg køre 150% hurtiger end den gøre nu. Dog med lort optræk
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Blir et problem når man anbefaler folk oeigibal rem, og de så tænker standard =original. Men det er ikke det samme
Ka vel godt tænkes nogen pgo gearinger er anderledes. De gamle årgange måske.
Mina har også forskellige gearinger i forskellige scootere jo.
Jeg havde ikke sat 50% højere gearing på.
Det ka den ikke trække uden meget større tun.
Midrace eller racing, og så er det stadig en pænt tung gearing.
Du skal op i 100cc 25+hk tun før det gir mening
Selv 25% er i overkanten vil jeg mene
Da jeg gik fra standard 50cc til 80cc alu sport på min gear maskine øgede jeg gearingen med 18%.
Den kører 113.
Med ok optræk.
Før kørte den 95 ned af bakke i medvind...
Jeg vil gerne ha lavere gearing men det blir når jeg får købt brugte supermoto hjul til den.
Så sætter jeg høj gearing på supermoto hjulet (ca 120 kmt)
Og lav gearing på offroad hjulene (ca 105kmt)
Det tager under 10 minutter at skifte jo
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
Det jo fordi den jeg ville sætte på er 17,5% højere gearet end std.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
17% lyder fint til dit setup.
Så ka du evt skifte udstødking senere og hente noget mere.
Men det er enormt mange penge for relativ lidt ekstra, på en platform der er uegnet.
Hva koster gearing + cylle + tænding + udstødning?
3500?
Inkl nye ruller og dysesæt. Udstødning brugt for 7-800....
De penge forsvinder basically.
Hvis du køber f.eks. en NRG til 5000. Så får du forholdvis nye dæk, ny 70cc, ny 21mm, en ny gg du ka sælge for 500. Så du du er nede i 4500.
Uds forgaffel og langr bedre ergonomi.
En brugt udstødning til 7-800 på den og så kører den 105+
Med godt optræk.
Og det bedste af det hele er pengene er ikke væk.
Om 1-2-3 år kan du stadig sælge f.eks. en nrg for 5000+
Især hvis du gir den en kærlig hånd med shampoo polerklud vinylopfrisker og wd40.
Så har du basically fået en super fed hurtig og komfortabel maskine gratis.
Du sparer de 3000 på tænding udstødning cylinder gearing remskiver osv på pgoen, og ka beholde den som den er nu.
Helt gratis.
Værdien på pgoen forbliver ca den samme uanset om du køber for 2000 eller for 4000kr nye tundele til den.
De gamle tundele ka du så sælge for en en sjat men...
Det gir ingen mening at lægge yderligere 2000+kr i hotten for at få 15-20 kmt mere, uden at få optræk.
Penge du aldrig får at se igen
Mens du må leve videre med skodlys 80-er affjedring, skod benz økokomi. Dårlig komfort osv.
Jeg havde afgjort beholdt hotten som den er hvis du var mig.
Max et par små ændringer
Tun ka foregå på et mere egner køretøj man lægger lidt penge i som man jo beholder da det kan sælges igen en dag for flere penge end man selv gav for det.
Det ville jeg gøre istedet. Holde op med at brænde pengene af så de er væk forever.
Men 17% gir mere mening.
Langt mere mening end 50%...
Eller ... det giver lindre umening.
Vil sige det er hovedløst...
Komplet doubling down mania...
At smide hvor mange penge efter gearing, cylinder, dyser ruller evt trimfjedre evt udstødning evt tænding?? 4000+?
Som er penge der bare er faaarvel?
For at få en scooter der er designet i start 1990erne til at køre som en 5000kr scooter med langt bedre ergonomi bremser affjedring lys osv kører for 500kr i opgraderinger?
Jeg kommer ikke til at vænne mig til tanken foreløbigt.
Det virker for mig absurd at lægge så meget i en gammel pgo.
Det må være fordi du ikke har erfaring med andet, udover en kort tur på den mindste gilera man få
Hvis jeg kørte en tur til sydsjælland ku jeg spare dig for meget mere besvær end det ville være for mig at køre derned en dag på nrgen. Så du ku prøve den med std tænding og krumtap men sport pro og yasuni r.
Den kører jo bedre end en 125cc scooter 4t scootee.
Ca 20% mere power. Og bedre ergonomi end de fleste 125cc scootere. Så det ville en rimelig overskuelig omvej hjem fra arbejde.
Det burde gøre et indtryk at få set og prøvet en Stor sport touring scooter fra europa der kører over 100 og få et indblik i økonomien i det.
Måske det ku afholde dig fra at poste endnu flere penge i det sorte hul en pgo hot halvtreds er.
Der giver vitterlig ingen mening i mit hoved.
Det er udelukkende mangel på bedre
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 207 Scootere: 2 Emner: 47 Svar: 577
Sidder og overvejer at købe den nemlig og sætte sammen med min 14/41 gearing, men vil gerne vide hvor mange tænder der er på det lille tandhjul som sidder på mellemtandhjulet har på r setup gearing, 13 eller 14 tænder?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 207 Scootere: 2 Emner: 47 Svar: 577
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 207 Scootere: 2 Emner: 47 Svar: 577
hva gav det?
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 783 Scootere: 1 Emner: 136 Svar: 5.518
okt 2020
Følger: 35 Følgere: 207 Scootere: 2 Emner: 47 Svar: 577
passer denne gearing i?