{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

passer denne gearing i? {{forumTopicSubject}}

hej sg, tænker at jeg ville købe noget større gearing til min hot. men ind i beskrivelsen på denne gearing står der det følgende:

'Det er til typen med ligeskårne tænder på baghjulsakslen.
Kan også bruges til typen med skråtskårne tænder på baghjulsaksel, men så skal man presse den originale mellemaksel over i store primær tandhjul på r-setup gearingen.'

nu er det sådan så at jeg har en hot fra 2014. ville den her gearing passe lige på uden at skulle presse det andet tandhjul? ved ikke om jeg har ligeskåret eller skråtskåret tænder på min gearing. nogle der ved noget om det? tak for hjælpen!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  passer denne gearing i?
  • #1   11. sep 2022 Er ikke 100% men så vidt jeg ved er de med skråtskårne tænder std.
    Så du skal ha den presset alligevel.
    Er ikke 100%. Du må ku få svar på det på ssf. Speedline scooter forum. På facebook. Der er en del flere akrive brugere =større chance for nogen online med pgo erfaring.

    Ellers vil jeg sige det burde ku lade sig gøre at få den presset i for en småpenge. I lokalområdet. Det er vist bare en lille presse der skal til.


  • #2   11. sep 2022 Jeg køber den lige fordi jeg ikke kender nogle steder hvor man kan få den presset. Kan lige prøve på facebook

  • #3   11. sep 2022 Spørg ramshøj racing, han har vist brugt en anden primær eller sekundær geraing fra noget mina med godt resultat

  • #4   11. sep 2022 #3 den der gearing er lavet specielt til hot

    #1 nu har jeg været ud og kigge på det igennem olieproppen og de ser meget lige. Syntes du ikke?

    https://youtube.com/shorts/Sm3q7SWpfuY?feature=share


  • #5   12. sep 2022 Jeg synes de ser lige ud meget af videoen, men nogen gsnge synes jeg også det ser ud som om de er liiiidt skråtskårne smiley ka ikke heelt se det med sikkerhed.

  • #6   12. sep 2022 Jeg googlede lige billeder af original pgo primær og sekundlr gearing.
    Så ud til primær er skråtskåren og sekindær ligeskåren.

    Meeen så tjekkede jeg de gæve gutters how to skifte gearing på æ hot.

    Der er den umiskendeligt skråtskåren.
    Men den del du kan se fra olieproppen er ligeskåren.
    Sååå øøøøh pas https://youtu.be/OrflPCJ7ZrU


    profilbillede
  • #7   12. sep 2022 Jo sådan kendte jeg også. Skråtskåret på primær og ligeskåret på sekunder. Men så har jeg fået at vide at man kan få "gamle" gearinger som skulle være "ubegrænset". Har sådan en sæt sekunder og de er skråtskåret.

    Tror jeg lige kigger på det igen inden køb. Ville dog mene at det jeg kunne se på min var en ligeskåret tandhjul.


  • #8   12. sep 2022 Nææ vent lidt. Også på videoen, der er det sekundær osgå ligeskåret. Det billede du har lagt på der er af mellem tandhjulet. Altså den mellem akslen til koblingen og den til baghjulet

  • #9   12. sep 2022 Jeg ved ikke hvad tandhjul og aksel der hedder hvad smiley

    Ok primær er den bagerste remskiver sidder på som stikker ind i geardækslet??
    Den ser ud til at være skråtskåren.
    Sekundær er det tandhjul der sidder imellem baghjulsakslen og remskiveakslen?
    Den er også ligeskåren.

    Men der er to sæt tænder på hver af de to sidste aksler med gearhjul på
    Det ene lige ligeskåren det andet skråtskåren.

    Det ser ud til det kun er det sekundære og øøøh den det går gennem remskiven, som man skifter?

    Hvis jeg ku se et blueprint med navne på de enkelte dele....
    Nå hah nedtur. På easyparts kalder de det midterste tandhjul for primær akslen...

    Det er derfor jeg ikke har sat mig ordentligt ind i det smiley
    Tingene kaldes noget forskelligt af de fleste, og jeg har aldrig brug for at skifte gearinger ...
    Minder mig om simon lavede en video om gearing på hans 4t.projekt.
    Han plejer at være soleklar om tingene...
    Bingo
    Se foto

    Men hvis der findes ubegrænsede gearinger osv sååå.
    Held og lykke med at finde ud af hva du ska ha.
    Hvis jeg var dig ville jeg spørge på speedline scooter forum hvad folk anbefaler

    Der plejer at være nogen som har erfaring med det, er 100% sikker, ikke kalder tingene noget forkert og har undersøgt hele markedet.


    profilbillede
  • #11   12. sep 2022 #10 jo rigtig nok. Det er derfor jeg siger "ubegrænset"

    #9 jo det rigtig nok. De der 2 tandhjul imellem de 2 gearingen er primær på den ene side og sekundær på den anden. Men på den jeg skulle købe er der det samme antal tænder på akslen der går til remskiverne og 43 på den anden side(52 er std). Det var mere om det andet del af mellemtandhjulet. Om starten af den sekundære gearing passer med den originale. Ellers kommer der 14/41 på til sekundær. Så skulle jeg køre 150% hurtiger end den gøre nu. Dog med lort optræk


  • #13   12. sep 2022 Jeg siger de her "" der det ikke passer. Det er bare det en har sagt til mig

  • #14   12. sep 2022 Standard-original blir også byttet om lidt for tit smiley
    Blir et problem når man anbefaler folk oeigibal rem, og de så tænker standard =original. Men det er ikke det samme smiley

    Ka vel godt tænkes nogen pgo gearinger er anderledes. De gamle årgange måske.
    Mina har også forskellige gearinger i forskellige scootere jo.

    Jeg havde ikke sat 50% højere gearing på.
    Det ka den ikke trække uden meget større tun.
    Midrace eller racing, og så er det stadig en pænt tung gearing.
    Du skal op i 100cc 25+hk tun før det gir mening

    Selv 25% er i overkanten vil jeg mene

    Da jeg gik fra standard 50cc til 80cc alu sport på min gear maskine øgede jeg gearingen med 18%.
    Den kører 113.
    Med ok optræk.
    Før kørte den 95 ned af bakke i medvind...

    Jeg vil gerne ha lavere gearing men det blir når jeg får købt brugte supermoto hjul til den.
    Så sætter jeg høj gearing på supermoto hjulet (ca 120 kmt)
    Og lav gearing på offroad hjulene (ca 105kmt)

    Det tager under 10 minutter at skifte jo


  • #15   12. sep 2022 Jo det rigtig nok med 50% gearing.

    Det jo fordi den jeg ville sætte på er 17,5% højere gearet end std.


  • #16   12. sep 2022 Det ville jeg gøre.
    17% lyder fint til dit setup.
    Så ka du evt skifte udstødking senere og hente noget mere.
    Men det er enormt mange penge for relativ lidt ekstra, på en platform der er uegnet.

    Hva koster gearing + cylle + tænding + udstødning?
    3500?
    Inkl nye ruller og dysesæt. Udstødning brugt for 7-800....
    De penge forsvinder basically.

    Hvis du køber f.eks. en NRG til 5000. Så får du forholdvis nye dæk, ny 70cc, ny 21mm, en ny gg du ka sælge for 500. Så du du er nede i 4500.
    Uds forgaffel og langr bedre ergonomi.
    En brugt udstødning til 7-800 på den og så kører den 105+
    Med godt optræk.
    Og det bedste af det hele er pengene er ikke væk.
    Om 1-2-3 år kan du stadig sælge f.eks. en nrg for 5000+
    Især hvis du gir den en kærlig hånd med shampoo polerklud vinylopfrisker og wd40.
    Så har du basically fået en super fed hurtig og komfortabel maskine gratis.
    Du sparer de 3000 på tænding udstødning cylinder gearing remskiver osv på pgoen, og ka beholde den som den er nu.
    Helt gratis.
    Værdien på pgoen forbliver ca den samme uanset om du køber for 2000 eller for 4000kr nye tundele til den.
    De gamle tundele ka du så sælge for en en sjat men...
    Det gir ingen mening at lægge yderligere 2000+kr i hotten for at få 15-20 kmt mere, uden at få optræk.
    Penge du aldrig får at se igen
    Mens du må leve videre med skodlys 80-er affjedring, skod benz økokomi. Dårlig komfort osv.

    Jeg havde afgjort beholdt hotten som den er hvis du var mig.
    Max et par små ændringer
    Tun ka foregå på et mere egner køretøj man lægger lidt penge i som man jo beholder da det kan sælges igen en dag for flere penge end man selv gav for det.
    Det ville jeg gøre istedet. Holde op med at brænde pengene af så de er væk forever.

    Men 17% gir mere mening.
    Langt mere mening end 50%...

    Eller ... det giver lindre umening.
    Vil sige det er hovedløst...
    Komplet doubling down mania...
    At smide hvor mange penge efter gearing, cylinder, dyser ruller evt trimfjedre evt udstødning evt tænding?? 4000+?
    Som er penge der bare er faaarvel?
    For at få en scooter der er designet i start 1990erne til at køre som en 5000kr scooter med langt bedre ergonomi bremser affjedring lys osv kører for 500kr i opgraderinger?

    Jeg kommer ikke til at vænne mig til tanken foreløbigt.
    Det virker for mig absurd at lægge så meget i en gammel pgo.
    Det må være fordi du ikke har erfaring med andet, udover en kort tur på den mindste gilera man få smiley
    Hvis jeg kørte en tur til sydsjælland ku jeg spare dig for meget mere besvær end det ville være for mig at køre derned en dag på nrgen. Så du ku prøve den med std tænding og krumtap men sport pro og yasuni r.

    Den kører jo bedre end en 125cc scooter 4t scootee.
    Ca 20% mere power. Og bedre ergonomi end de fleste 125cc scootere. Så det ville en rimelig overskuelig omvej hjem fra arbejde.

    Det burde gøre et indtryk at få set og prøvet en Stor sport touring scooter fra europa der kører over 100 og få et indblik i økonomien i det.
    Måske det ku afholde dig fra at poste endnu flere penge i det sorte hul en pgo hot halvtreds er.
    Der giver vitterlig ingen mening i mit hoved.
    Det er udelukkende mangel på bedre


  • #17   4. dec 2022 Fik du nogensinde købt gearing og fik det testet?
    Sidder og overvejer at købe den nemlig og sætte sammen med min 14/41 gearing, men vil gerne vide hvor mange tænder der er på det lille tandhjul som sidder på mellemtandhjulet har på r setup gearing, 13 eller 14 tænder? smiley


  • #18   4. dec 2022 Jeg fik solgt den til en ven og den skulle virke fint. Den lille tandhjul er bare en std så fen kunne passe med den gamle baghjulsaksel

  • #19   4. dec 2022 Så hvis jeg ska' ha 14/41 Ska' det pressen sammen med r setup ik?

  • #20   4. dec 2022 Jo

  • #21   4. dec 2022 helt sikkert
    hva gav det?


  • #22   4. dec 2022 Uha så meget ved jeg ikke. Min ven har haft problemer med hans tændning så har jeg ikke hørt mere. Hørte dog den kørte over 110(han har stage 6 sport pro)

  • #23   4. dec 2022 vildt nok

Kommentér på:
passer denne gearing i?

Annonce