{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Piaggion remskiver på hot? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, har fået fat på en masse remskiver og koblinger. Da jeg fik pillet min remskiver af min hot(skulle skifte koblingsskål og trykfjeder) prøvede jeg og putte et sæt piaggion remskiver på for at se om de passer på. De kan godt komme på og der er ingen slør i det. Den rammer lidt mod noget, men den sidder på og drejer frit rundt. Kan de faktisk bruges på en hot? De er større i diameter så det ville måske give mere optræk sammen med en længere rem.

Er der nogle som har prøvet det før? Altså at bruge piaggion remskiver på hot?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piaggion remskiver på hot?
  • #1   23. aug 2022 Hva er vinkel på remskiver, og hva er str i forhold til mhr overrange? Følge lige her da hot 50 har en dårlig cvt og selv har ledt lidt efter alternativer

  • #2   23. aug 2022 Vinklen ser ud til at være det samme. Måske lidt mere stejl. De er bare ca 2 cm længere i diameter nemlig. Den passer også med højde osv. ville gerne prøve og smide dem på, men har brug for knallerten

  • #3   23. aug 2022 Ja okai hvis den kører rundt og in går mod det vilde og du har en ekstra rem så ville jeg prøve, jeg er mere på udkig efter større vario "or" da jeg i mit hoved mener større remskiver bag ik hjælper medmindre de er samme str for ca også, tænker remmen kan køre længere ud bagpå men foran er det stadig det samme

  • #4   23. aug 2022 Det kommer an på vinklen. Jeg ville mene at med de remskiver og en thansen rem(750mm i længte) ville den få bedre optræk

  • #5   23. aug 2022 Der skal også en bredere rem i for man ike mister topfart.
    Procentvist ligeså meget bredere somden bliver længere.

    Så engang for længe siden nogen der sloges med hiper remskiver på minarelli.
    Ka ikke huskehvorfor det ikke fungerede. Men ka huske det gik ikke.

    Prøv sig evt frem..
    Men...
    Vil umiddelbart sige tiden og pngene er bedre brugt på at købe dig en piaggio/gilera/aprilia
    Pil begrænsningerne og sæt 70 sport på, og en udstødning.

    Kæmpe gevinst.
    Billgt i anskaffelse.
    Ingen tidsspilde.

    Men ka ikke huske hvorfor det ikke virkede.
    Så hvis du bare er nysgerrig og ikie kan lide at informationssøge på internettet, sågod fornøjelse. Erspændtpå hvor ringe detgår smiley


  • #6   23. aug 2022 Sælger ikke min hot og har ikke penge til ednu en knallert. Men så må jeg vel kigge på det

  • #7   23. aug 2022 https://youtu.be/d3cQKYT0ojg

    Her er lidt af det jeg har set


  • #8   23. aug 2022 I del 2 tester han hiper remskiver og viser meget godt problemer han havde.

    Det må forresten være et sæt før-2003 hiper remskiver du har fat i.
    De er kun 128mm og sku ku gå på uden at ramme variohuset.

    Men dybden på dem er vist den samme.

    En piaggio nrg power kan typisk købes for det sammes om en pgo hot halvtreds kan sælges for.
    Og benzin økonomien på skrot taget i betragtning vil jeg nærmere sige. Du faktisk ikke har råd til at lade være smiley

    Før du får skrottet til at køre nogenlunde ok af en scooter at være, har du tabt så mange penge på den at det havde været billigere for længst at sætte den til salg. Og få købt en kvali scooter istedet er kører 70% længere pr liter. Pr reservedel og pr liter olie.
    Penge + penge + penge = mange bække små gør en stor å.

    Jeg kører kvali maskiner fordi det erbilligst.

    Piaggio aprilia gilera beta peugeot yamaha honda osv.
    Ikke noget skrot. Det er penge lige ud af vinduet


  • #9   23. aug 2022 Jeg spørger ik efter en ny knallert. Spørger om man godt kan putte de remskiver på

  • #10   23. aug 2022 I know.
    Fordi du ville ønske din knallert kørte bedre.

    Men det her prøven at få mere ud afen hot end man kan få ud afen hot, det vil fortsætte indtil den dag du har noget bedre end en hot.
    Hvilket er stortset hvadsomhelst.
    En 30 år gammel suzuki med morini motor kører bedre.

    Man kan ikke forbedre noget uforbederligt.


  • #11   23. aug 2022 Alt kan gøres bedre, det kræver bare arbejde. Jeg prøver mit bedste til at gøre den hurtiger. Ved lige nu at den driller ved cvten. Så er det også den jeg fokuserer på lige nu. Ved faktisk at det er ved varioen den driller. Hvis den ikke får nok omdrejninger åbner den ikke helt op. Så ville løsningen for mig være at smide cylinder der yder vedre ved højere omdrejninger. Men det har jeg bare ikke råd til lige nu.

    Udover det ville jeg ikke købe en ny knallert. Det meste af de knallerter der er til salg er bare en forskruet bunke lort. De flotte maskiner koster også rigtig meget. Jeg prøver mig frem med at få min hot til at køre hurtiger


  • #12   23. aug 2022 Hot 50 har problemer med cvt og mange incl gt tuning har prøvet og opgivet, men fedt hvis en knækker koden en dag, der er maks blevet lavet 13-14hk på en hot motor

  • #13   23. aug 2022 #12 har fundet ud af følgende ting ind til videre.
    1: den originale pgo rem er den eneste som passer ordenligt. Andre "tun" remme plejer og være for lange eller for tynde
    2: hot kører bedst med mega tunge ruller og en stram trykfjeder. Har oplevet at hvis man putter sindsyg tunge ruller i rænder den hurtiger(højere topfart). Optrækket bliver dog helt smadret.
    3: der skal bare en polini blæserhjul på. Ved ikke om det er det samme med std vario, men med multivar, der hjælper polini blæserhjulet med at få remmen højere oppe.

    4: man skal fræse et stykke metal væk under kickstarterskjoldet. Lige imellem vario og kobling (og så i bunden) er der 2 metal stykker som skal væk. Remmen kører konstant oppe i det. Den har enda begyndt at slibe den metal ned på min. Skal lige få fat i en dremmel for at fjærne den.

    Nu har jeg lige bestilt en zoot torque drive remskive. Lad os se hvad den kan


  • #14   23. aug 2022 Bare en or rem fra lang mina og det passer fint, måske skal remskiven spaces ud så den ikke går imod blokken.

  • #15   23. aug 2022 #12 arr jeg har så sent som sidste måned rullet 22hk på en org hot blok jeg har lavet til en god ven, dog har jeg os haft den i fræseren og lavet alt om til og køre med mina dele som krumtap og hele variosiden smiley

  • #16   23. aug 2022 Er det noget du har prøvet før det med or rem fra mina og piaggio remskiver?

  • #17   23. aug 2022 Nej, men de gamle hiper 128mm remskiver er jo samme størrelse som mina or skiver som passer i hot fra jog r jo, remmen passer os smiley

  • #18   23. aug 2022 På den måde ok

  • #19   24. aug 2022 Vil vove at påstå du kan få mere værd for din hot end det her
    https://www.dba.dk/piaggio-nrg-power-dt-2007/id-1093595304/
    Men samtidig er den piaggio mere værd, selvom den er billigere.

    Det er en udbredt misforståelse at alt kval til salg enten er dyrt eller forskruet.

    Den her lader til at være første eller anden ejer der sælger den

    https://www.dba.dk/piaggio-typhoon-2016-7500/id-1093518984/

    Her er en 17 år gammel skrot med 3egers fælge og 27000km,
    Som så koster 6200kr smiley
    https://www.dba.dk/pgo-hot-50-2005-17000-km/id-1093421411/

    Men du har råd til at bestille remskiver til en hot smiley smiley smiley
    What smiley smiley smiley smiley

    Det er helt sort.
    Men ok nogen kan godt bare lide at skrue i projekter der aldrig bliver færdige.

    Nogen gange fordi garagen er eneste tilflugtssted fra en sindssyg kone.
    Der er mange gode grunde til at losse penge penge og flere penge i en overvurderet skrotbunke.
    Det er også meget normalt i motorcykelverdenen.

    Folk køber en veteran mc og bruger i løbet af et par år 25000 i reparationer, forbedringer og styling, og ender med at stå med en mc der stadig er mindre værd end den langt nyere og kun lidt dyrere mc de ikke mente de havde råd til.

    Det er nok også meget fordi grådige forhandlere skal have råd til et ekstra sommerhus i frankrig.
    Så de prøver at bondefange folk så meget som muligt med gamle r6 til 55000 kr med over 100000 på tælleren, når man kan få en fabriksny mt07 for 65000 på tilbud.
    Med 0km på tælleren og fabriksgaranti og i valgfri farve.

    Jeg siger det ikke for at være irriterende det her.
    Selvom jeg godt ved det kan være irriterende at høre man har investeret sine penge i et sort hul smiley

    Den gode nyhed er at de fleste stadig tror hot er the shit og derfor hellere end gerne gir alt alt for mange penge for din hot.

    Jeg har haft over 30 maskiner gennem 15-17 år nu.
    De billigste og bedste at eje har været hondaerne husqvarnaen og piaggio/gilera

    Jeg siger det bare.
    Jo længere tid du bruger på en hot, jo mere af dit liv har du spildt.
    For ikke at nævne pengene


  • #20   24. aug 2022 nu er der jo også forskel mellem at købe et remskive til 400 kr og en knallert til 5-6 tusind(+ forsikring oven i). det har jeg ikke pengene til. ville heller ikke sælge min hot, der jeg er tilfræds med hvordan den kører. men derfor kan man stadig prøve og få den til at køre bedre. jeg kan godt lige at skrue i knallerter. det mit hobby udover gaming. det er noget jeg nyder og gøre. nu er min hot så flot jo, så der er ikke så sindsyg meget at fikse på den. så jeg prøver og få lavet et par opgaver så jeg har noget og lave. den her med remskiverne var en af de ting.

    jeg ved ikke hvad der kommer til at ske i fremtiden. måske sælger jeg min hot og køber et andet knallert. jeg skal snart ha bil. tror stadig ikke at jeg ville sælge min knallert, medmindre jeg har desparat brug for penge.


  • #21   24. aug 2022 Hvis det er for at skrue, så er pgoen jo perfekt.
    Dens serviceintervaller er super korte, alting bør forbedres, og det er så godt som umuligt at forbedre noget på den.

    Perfekt hvis man bare vil skrue i en skrue uden ende smiley

    Tilfreds jaaa smiley
    Jeg vil gerne have den til at køre bedre, og jeg er tilfreds med hvordan den kører smiley

    Piaggioerne er slået op til 5000kr.
    Ikke mere.
    Kun mindre.

    Hotten er slået op til over 6000.
    Men du har ikke råd til en anden knallert smiley

    Du ku ha sparet de 400kr.
    Solgt din hot for 6500-7000kr.
    Beholdt 2000kr til din kommende bil.

    Og så kører du pludselig 90 kmt på standard hiper krumtap med gg på.
    Mindre larm.
    Længere holdbarhed.
    Længere på literen.
    1500-2000 kr lige ned i lommen.

    Plus de penge du sparer på remskiver og al den ekstra benzin osv de næste par måneder smiley

    Ka godt se du ikke har råd til andet end at smide endnu flere penge i hotten for at få den til at køre værre end en billigere maskine, der kostede det dobbelte fra ny, er langt nyere design og produktionsår, og som er billigere at holde kørende.

    Men så igen hvis det bare er for at skrue.
    Så er skruen uden ende jo perfekt.
    Uanset at det er langt dyrere for meget mindre
    smiley
    Je ne comprends pas


  • #22   24. aug 2022 #15 har du billeder af attest og evt billeder af det der er lavet på motor? Har kun hørt om maks 13-14 på hot blok, så der også ændret noget kun på blokken, jeg tænker uden og ændre i blokken

  • #23   25. aug 2022 #22


    https://www.youtube.com/watch?v=UOp1oeaMxkE

    Her er film som vel er bedre da en rulletest jo bare kan tages fra en anden maskine nemt smiley

    Der er fræst så kittet passer i, det er jo ikke og ændre blokken meget, pgo har faktisk et fint nok flow std hehe smiley


  • #24   25. aug 2022 Den lyder lækker, vandkølet osv, så langt tror jeg sku ik jeg gider gå haha holder mig de de 10-13hk på luft

  • #25   25. aug 2022 Hva cvt kører du med

  • #26   25. aug 2022 #25 Der sidder komplet polini or side i nu med ceramic remskiver alt passer fra jog r, det er en god vens pgo jeg hjalp med og lave motor og indstillede den smiley

  • #27   25. aug 2022 Den går sku fornuftigt må jeg sige smiley nok heller ik været billigt, når jeg tænker på hva mit malossi ac har kostet og få på

  • #28   25. aug 2022 Ku ik la vær at lægge mærke til testen på rullefelt er under 100 km/t smiley

    Med så mange omdrejninger kommer den vel lige over 100 km/t, inden cvt begynder at skabe sig som de gør på hot blok?

    Tænker umiddelbart den er kørt så langt ud som den holder effekten oppe.
    Til de 95 kmt?

    Det er allerede der godt gået på en pgo blok.
    Men gad godt vide om den også spasser helt ud i vario ved 80% af topfart eller om du har fået helt kål på det problem.

    Den sku jo ku køre over 125 hvis det var en mina med roost på.
    Så tænker stadig problemet er der? Fra 100-120


  • #29   25. aug 2022 #28 Du ser da os alt smiley haha

    Men som du måske os kan se sidst i video´en sidder der mina malossi or side i der, og der er kommet polini varioside i den nu med evo vario og ceramic alu skiver, så nu holder den hk til 120kmt og jeg har kørt 123 på 8,5 sek @200m så den kører næsten samme tid som min sonic haha
    https://www.youtube.com/shorts/UerdSPbVx2I her kan du se filmen

    Den er os gearet mere end en hot normalt da vi tog primær fra lang mina og smed i smiley


  • #30   25. aug 2022 Sygt nok det er sku kvalitetsstempel på mekanikeren! smiley

    Den ekstra høje gearing ka så være grund til effekten måske er lige 4-5% lavere end tilsvarende setup havde ydet på en mina blok måske.
    Men nu har du jo en hot med pgo blok der kører næsten ligeså fint som en mina maskine jo. Det er sku imponerende.
    Nu ved jeg ikke hvad det er der gør pgo så svær at arbejde med normalt. Det ka være det er en simpel ting eller to når først nogen finder ud af det, men ud fra hvor mange mennesker der har prøvet jeg ved ikke hvad med pgo uden at løse problemet så kan det ikke være helt nemt.

    Eller den gør det måske stadig over 120?
    Hvis den bare er så højt gearet at et 25-26hk setup er blevet til 22-23hk på hjulet, og den potentielle topfart er blevet 150 istedet for de 130 mina normalt ka køre med sådan setup men lidt lavere gearing?

    Hvis du har fået varioen til at køre ordentlig helt ud uden den laver det nummer med at vibrere, så har du jo fundet løsningen på jeg ved ikke hvor mange hotejeres største problem smiley
    Det ville være for nice.
    Polini-or vario og malossi or remskiver? eller er det noget med at få kileremmen til at køre lige, helt ud i højeste udveksling?

    Måske det originale setup har en anden vinkel på remmen, der gør at vario bevæger sig for meget ud og begynder at trække skævt ift bagerste remskiver.
    Så vidt jeg ved kører nogen o.r. kits med andre vinkler på rem/remskiver


  • #31   25. aug 2022 #30
    Det er en ven der ejer den, jeg har bare hjulpet med og bygge den og sagt hvad dele han burde få hjem dertil, den laver samme hk som roost normalt gør, så hot blokken er ikke flaskehalsen når den bliver fyldt ud med mina dele smiley
    Der er skiftet alt i blokken til mina dele pånær sekundær gearaksel og geardækslet, så den kører jo som en mina ville have gjort i variosiden nærmest, og 123kmt på 200m er fint jo da den er bygget til sprint og topfart som sådant er lidt ligemeget bare tiden er lav og 8,5 er en fin tid på 200m jo smiley


  • #32   25. aug 2022 Mener jeg har set roost 70 på jogr lave over 24 hk, men ka selvfølgelig være udstødning karburator gearing hva ved jeg.
    Forstår ikke hvad .... Måske er det primær gearaksel der er noget med. Jeg ka heldigvis være ligeglad da jeg ikke ska ha hot og dem der har problemet og spørger herinde ikke har råd til at modificere den så meget som i har smiley Så det er jo et non-issue.

    Men stadig det har jeg sku ikke set før.
    Håber den blir oprettet herinde en dag så man ka se mere info om den.
    Det er sku noget af en enhjørning smiley
    Elsker enhjørninger


  • #33   25. aug 2022 #32 På mit eget rullefelt er der kun min egen med 70cc roost der har været over 24hk, så 22hk er skam meget fint.

    Tror ikke den bliver oprettet herinde hehe


  • #34   25. aug 2022 #32 tror faktisk jeg har set den på fb smiley

Kommentér på:
Piaggion remskiver på hot?

Annonce