{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Joan L
Joan L
Tilmeldt:
22. aug 2022
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15

Hvilken scooter skal jeg vælge {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er en gammel kone på 55 år som gerne vil have en ny scooter 45.
Jeg havde en kymco 9 super for snart 5 år siden og elskede den, men min mand døde pludselig og så solgte jeg den, for kunne ikke overskue at jeg ikke selv kunne repererer den selv.
Nu er jeg vist klar til en ny. Helt ny og god og stabil. Nem at køre.
Gerne fra en sted hvor jeg kan sende den hen, hvis den kkke virker.
Hvilken er den bedste til mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken scooter skal jeg vælge
  • #1   22. aug 2022 Hvor bor du hennne i landet?
    Og har du et budget


  • #2   23. aug 2022 Min svigerdatter har lige købt en Motocr, godt nok en 30er men fåes også som 45er.
    Den snurrer sgu bare fint, har du ikke en forhandler i nærheden. Du kan også vælge en vga fra thansen, min mening er så at værkstedet/forretningen der sælger motocr er noget bedre end Thansen.... Og nej! Jeg siger ikke Thansen ik dur, men man er bedre stillet med den gammeldags butik.

    Min svigerdatter havde de samme overvejelser og er glad for hun valgte en butik... Det var også nemt da hun bor i Ålborg, så er der mere end 1 i nærheden.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #3   23. aug 2022 Jeg har ikke et budget.
    Jeg bor 10 km nord for Aalborg.

    Måske der en nogle scooter butikker i Aalborg , som jeg kan gå ind og kigge i. Men de vil jo altid sige at deres er de bedste. Selv thansen. ??????B).
    Derfor kunne det være rart hvis nogle kunne hjælpe mig med hvad jeg skal kigge efter. Stabilt, sikkert. Og nemt at køre.


  • #4   23. aug 2022 Så kig ind i scooterland, ligger i Aalborg. Der er hendes købt og jeg henter selv reservedele til Gileraen der ind imellem. De ved hvad de laver

  • #5   23. aug 2022 En butik der er seriøs med scooter handel, er 100% at foretrække.

    Jeg kender ikke rigtig til nordjylland, men ved der er nogen scooter forhandlere. Seriøse af slagsen.

    Bl.a. scooterworld i låsby.
    De gør sig også i brugte scootere. Med motorgaranti, så man kan få scootere der (desværre) ikke laves mere.

    Thansens maskiner er billige, ift kvaliteten er ca den samme som på motocr kineser knallerterne.
    Men thansen er 100% pengemaskine.

    Dem der arbejder der lægger ingen ære i deres arbejds udførelse.
    Jeg kan klart fraråde thansen.

    Kymco super9 er en taiwanesisk maskine.
    Det er god budgetkvaltet.
    Kymco laver stadig nye scootere der forhandles i dk, meeeen.
    Ja og SYM er der også, og er tilsvarende.

    Men i og med du ikke selv kan lave scooteren mere når den skal ha sevice, så mener jeg ikke det kan svare sg for dig at købe en budget scooter.

    De kræver som regel en anelse mere vedligehold, som din mand førhen nok sørgede for.

    En lidt bedre holdbar maskine koster ikke ret meget mere.
    Men holder gerne en del længere.

    Peugeot, piaggio vil jeg umiddelbart anbefale.
    Designet er virkelig lækkert i hverdagen.
    Super sæde, godt vindlæ, gode spejle,god bagageplads, gode bremser dæk lygter osv.

    Men markedet for nye knallerter i danmark er lidt sørgeligt nu, pga importør problemer
    Så vil sige at en taiwaneser ville jeg også kunne sige god for.
    SYM, kymco osv.

    Kineserne har jeg set nogen købe.
    Og jeg har set mange af dem fortryde det.

    Der er udvalgte kina modeller som lader til at være ok, til prisen.
    Men de fleste af dem koster næsten det samme som en taiwaneser eller en peugeot, udelukkende fordi en eller anden grådig dansker ved navn Rheinhardt har sat sit navn på og skal betale moms og skat og import afgifter og navngive og sælge katten i sækken med prætentiøse reklamer.

    En identisk knallert kan købes på alibaba for det halve.
    Motocr = thiozao zhongneng motorcycles.

    Kan klart anbefale at sætte en dag eller to af til at besøge en rigtig knallert forhandler, der sætter en ære i sit erhverv.

    Peugeoterne holder ret godt, koster ikke ret meget, og er fransk designede (=lækkert og virksomt design i daglig anvendelse)
    Men er en smule dyre i reservedele.

    Piaggioerne er dyrest i indkøb, men holder også klart bedst og er ret billige i reservedele.

    Jeg vil seriøst anbefale dig en prøvetur på en vespa.

    Ja de koster 23-24k i anskaffelse fra ny.

    Men de holder også værdien. Selv 20 år senere er de mange penge værd
    Man sidder helt sindsyg godt.
    De kører langt på en liter benzin.
    De holder super godt.
    Klart investeringen værd hvis du kan undvære pengene i indkøb.

    Bremser lygter sæde, bagageplads, holdbarhed, benzinøkonomi.
    Vespaen er sindssygt lækker.
    Der er en grund til alle andre mærker efterligner den, og her 70 år efter dens opfindelse er det stadig en af de mest solgte maskiner på verdensplan.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #6   23. aug 2022 Tusind tusind tak for svar. Vespa er den bedste lyder det til. Er der forskel på hvilken?
    Ja min mand lavede alt for mig før, på min scooter. Han var guld værd. ?? Hvis heg køber fra scooterland ved I så om de også laver repretionerne på den. Har I vej hjælp til jeres scootere?


  • #7   23. aug 2022 Ja jeg har vejhjælp, 820 om året ved Dansk Autohjælp. Og det er incl. man selv bliver transporteret hjem også. Falck har ikke vejhjælp til scootere længere. Jeg har det da min kone bruger den og ikke skal stå på Lars tyndskids mark uden hjælp og jeg er på arbejde.
    Og scooterland står jeg inde for med service og et godt værksted. De har så ikke 45er pt på deres hjemmeside men det kan du ikke regne helt med de ikke har alligevel. Så et ring inden man kigger forbi kunne være en ide


  • #8   23. aug 2022 Kan se vespaerne er svære at opdrive i basis udgaven nu.

    Mener jeg så basis modellen til 23-24 tusind i foråret.

    De andre er med diverse sportslige eller kosmetiske features.
    Jeg ville personlig anbefale den billigste du kan få fra ny.
    En vespa er en vespa.
    Resten er bare ekstra.

    Det er så længe siden jeg har købt ny scooter at jeg ikke ved hvordan det fungerer længere, og hvad mam har af muligheder.

    De kan lave service vedligehold og reparationer. Men de tager penge for det.

    Netop derfpr anbefaler jeg atbetale lidt ekstra i anskaffelse. For at få holdbar kvalitet.
    Det er hurtigt sparet i reparationer, fravær af værditab og man slipper for at stå med håret i postkassen smiley

    Skal du have en vespa kan du typisk få serviceaftale med en hvilken som helst butik, og bestille den i en farve og model efter dit ønske fra hvorsomhelst i landet der så leveres til dig.

    Det lader desværre til prisen på en basis vespa er steget til 29'000 kr
    https://famoto-sport.dk/product/vespa-primavera/

    Jeg syntes ærlig også det varlidt for vildt, da en kineser kostede 15-17 000 at en vespa kun kostede 24k.

    Det var så åbenbart vespaer der var for billige.
    Desværre hehe.

    Peugeoterne er også gode i design.
    Ikke samme uovertrufne holdbarhed, komfort sikkerhed og praktikalitet.
    Men heller ikke meget langt fra.
    Måske en tur til en stor scooter forhandler kan afgøre det for dig.

    Mht vejhjælp osv vil jeg anbefale at spørge flereforskellige.
    Så er du sikker på ikke at blive bundet noget på ærmet smiley


  • #9   23. aug 2022 ang. vejhjælp. Er der er andre end dansk autohjælp der tilbyder det til scootere

  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #10   23. aug 2022 Jeg vil være ærlig, jeg syntes ikke vespaen er pæn:):)??. Jeg tænker på Ove sprogø i en gammel dansk film, med Bodil Udsen på bagsædet ??????. Gammel ikke pæn scooter , men skidt. Hvis det er den bedste og mest holdbare så er jeg med på den. Ligner en gammel kone scooter, og okay, jeg er jo ret gammel, men føler mig ikke så gammel. ??????. Jeg må finde en vespa 45. Hvis de ikke er til st finde, er det så skørt at købe en vespa 30 ????:)B)

  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #11   23. aug 2022 Er der nogen der ved om hvis den ikke er til at få i nærheden af Aalborg, om man så bare køber den på nettet ved en forhandler og så kommer de ned den? Hvad så med reparationerne? Skal den så det samme sted hen for at få den ordener, eller sender man den bare til den nærmeste ?

  • #12   23. aug 2022 Ja det er en dårlig ide mht garanti osv.
    Og nu er det rigtigt hvad angår Vespa og kvalitet... Men som jeg skrev første gang, min svigerdatters motocr snurrer altså fint... Kymco er også nævnt her, der kan jeg så tilføje min søn havde en Kymco Super 8, købt brugt da den havde gået 8500km.. solgt i 2020 da han havde tilbagelagt 35000 km på den UDEN problemer eller utidigt stop.
    Tricket her er at ejeren ikke piller ved lortet konstant og laver ulovligheder og andet bras.... Min anden søn har på 5 år en VGA Grido 30er der bruges hver dag stadigvæk. Har aldrig svigtet en eneste gang, men spørger du de fleste er vga det rene skrammel fra Thansen... Igen er tricket, service rettidigt og kør på den og hold den pæn... ikke pille og smide skruer væk og hvad har vi ellers.
    Og Bastian med Kymcoen har nu i 2 år, nærmest uden stop kørt på hans Piaggio NRG. Hans benzinregning ligger på 100liter om måneden eller mere end 2000 km.

    Den røde tråd her er vedligehold, og ingen af de 3 nævnte mærker er som sådan dårlige. Dog er Piaggioen klart bedst og køre på, og det er også dem der laver Vespa. Men de andre 2 mærker står ikke tilbage på holdbarhed


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #13   23. aug 2022 Tusind tak. Kumcoen kender jeg og den var jeg rigtig glad for. Det var super 9. Måske jeg vil prøve at kigge efter sådan en. Den var behagelig at køre på og pæn. Min var helt rød ????

  • #14   23. aug 2022 Hvad angår Motocr har jeg læst for noget siden at "uha de kører ikke ret langt på literen osv osv"

    Elisabeth tanker hver anden gang når Bastian fylder på Piaggioen så jeg ved sgu ik rigtig.. Der er en del religion I det her også.
    Og mig selv, ja jeg er sgu ik bedre, jeg sværger til Piaggio og Gilera smiley men jeg erkender da de andre da det er undertegnede der står for service på dem. Dog ikke hendes motocr da den er ny og med masser af garanti


  • #15   23. aug 2022 #13
    Scooterland har Kymco i sortimentet. Du spurgte også om 30er kontra 45er hvis de var svære og finde...
    Det er sådan lidt bop bop.. Du har mere fart i en 45, men den må ikke køre på cykelsti eksempelvis. Omvendt må du placere dig i lyskryds som biler på en 45er.

    Ingen af dem må køre motortrafikvej.
    Google lidt regler og tænk over det, skal du med hovedvej hvor der er en cykelsti er en 30er og foretrække.. Der er lidt for og imod mht sikkerhed hvis du spørger mig


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #16   23. aug 2022 Jeg er jo vant til 45eren så den er jeg ikke nervøs for, heller ikke selvom jeg skal holde mig på vejen. Men har jo ikke prøvet en 30er, men mon ikke man bliver træt af den manglende fart, hvis det er en lidt længere tur. Jeg kører min nye el cykel når jeg kun skal 10-12 km.

  • #17   24. aug 2022 45er er klart fedest.
    Især hvis du har en elcykel. Så behøver du næppe en 30knallert der må køre på stisystemer ind i skoven el.lign.

    Man kan få 45km vespaer brugt, velholdt og kun 1ejers.
    Til ret ok priser.
    Typisk med en lås og en hjelm og en topboks.
    DBA f.eks.

    Men hvis du synes den er grim er det da lidt synd smiley

    De er objektivt bedst men...

    Jeg vil stadig sige det bedste du kan gøre i beslutningsprocessen er at tage til en butik medange forskelligr kvalitets scootere som piaggio peugeot osv.

    Og få prøvet at sidde på dem og få kigget lidt på dem og tag hjem uden at have købt noget.

    At sove på tingene giver tit lidt ekstra velovervejelse.

    De burde kunne levere for en lille merpris.

    De fleste scooter værksteder er autoriserede piaggio mekanikere.
    Så du burde kunne få den serviceret næsten hvor som helst.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #18   24. aug 2022 Jeg vil gerne købe en helt ny.
    Vil også se på vaspaen ????B). Har googlet og fandt også en flot piaggio. Eller hvad den hedder. Men jeg kan kun finde en forhandler omkring Aalborg og det er scooterland. Kunne være rart med flere muligheder. Men tænker jeg tager der ud fredag og kigger.


  • #19   24. aug 2022 Vi har 0 butikier i københavn.

    1 i køge som er ok.
    1 i birkerød som er meget fin.

    Men at du både har scooterland i ålborg og scooterworld i låsby er faktisk priviligeret smiley
    Selv københavnere må sukke misundeligt efter folk i ålborg.

    Vil klart anbefale at bruge et par dage ekstra i overvejelserne.

    Hellere end at fortryde og være utilfreds med sit købi årevis efter.

    Personlig køber jeg gerne en togbillet og tager en tur til jylland for at kigge på brugt knallert.

    Vil jeg ikke have den alligevel har jeg fået en fin togtur og god frokost ud af det, og haft chancen for at få præcis hvad jeg søger til en fair pris.

    Låsby forestiller jeg mig du kan besøge med en busbillet eller to, på en 8 timers tur-retur.

    Men hvis scooterland i ålborg er mættende nok så er der selvfølgelig ingen grund til at bruge en halv dag på Låsby.

    Min erfaring er at de bedste forhandlere ligger lidt ude.
    Så har de mere plads, for en billigere leje, og det er deres gode service der holder dem kørende.

    De forhandlere der slår sig ned midt i et byområde og betaler huslejen, henter typisk udgiften hjem på dårligere service, urimelige priser for udstyr som låse og hjelme. Og prakker en unødige ting på og laver ikke tingene ordentlgt, (ahøm thansen)

    Peugeot har også nogen fine scootere.
    Dem vil jeg klart anbefale at prøve også


  • #20   25. aug 2022 Uanset hvad du vælger, så skal det være en 4-takter. Jeg har selv en Kymco Super 8 og den er jeg super tilfreds med..
    Jeg ved dog ikke om de stadig kan fåes af ny.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #21   25. aug 2022 Den har jeg set ved forhandler, på nettet, men har ikke set kymco super 9. Det kan jeg ikke forstå, det var sådan en jeg havde og den var jeg rigtig glad for.

  • #22   25. aug 2022 Kymco super9 udgik af produktion ca samtidig med kymco super8 udkom.

    Kymco super8 var lidt af en fiasko, fordi der sælges så få 45ere i dk og de er ikke velegnede som 30 knallerter.
    De er egentlig designet til at køre med 125cc motor. Kæmpe tung scooter, med ufattelig lidt plads til fører og bagage taget i betragtning hvor store de er.
    Sæderummet er stort og bagsædet er stort, men førerkabinen føles trang.

    Gennemsnitshøjhden i asien som de er målrettet, er også en god sjat lavere end i danmark.

    Kymco Super8 udgik af produktion i 2015-2016, og blev erstattet af kymco agility 16+.
    Jeg gætter på salget af kymco super8 simpelthen er gået så sløvt at det er derfor de stadig har dem hos forhandlere. Overgemte lagervarer.

    Jeg kan se der så er kommet en ny super8 i år igen.
    Spændende om de kommer til danmark overhoved.
    Det gør de nok ikke ligesom Aprilia SXR desværre heller ikke er i dk.
    Igen fordi kørekortreglerne for 45 knallerter er helt hul i hovedet i danmark.

    Hvis du godt kunne lide formfaktoren på din kymco super9, så tror jeg du vil være glad for peugeot kisbee.
    De er meget ens de to scootere i indrettelse og køre karakteristik.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #23   26. aug 2022 Jeg er lidt skuffet lige nu. Har lige talt ned scooterland og de har næsten ingen scootere ????. Og ingen 45er Æv. De rådede mig til Peugeot kisbee 30er. Jeg ved ikke om det er smart??? Hvad med motocr istedet? Skal jeg nøjes med en 30er eller hvor skal jeg så finde den??? Æv jeg aner intet nu. Ingen vespa ingen kymco Æv

  • #24   26. aug 2022 De prøver at tømme deres lager på dig? smiley smiley

    Se det er det jeg mener med den bedste handel gøres typisk lidt væk fra byerne.
    Dem der slår sig ned i byerne har små lagre, høje omkostninger, meget lidt tid derfor og skal overleve ved at lade ulemperne gå ud over kunderne.

    Det ser ud til scooterworld også har udsolgt kymco.

    Men de skulle have både peugeot piaggio og vespa.

    Har de ikke den scooter du vil have, i den farve du vil have, så burde de kunne bestille den hjem og levere til din adresse inden for en måned.

    Scooterland ser ellers ikke helt dårlige ud.
    Men hvis de ikke kan sælge dig det du vil have så havde jeg kontaktet scooterworld eller andre rundt om i landet.

    Scooterworld i låsby henter og bringer scootere til service osv.
    helt sikkert også maskiner der ikke er købt hos dem.
    Men måske er der endnu bedre service hvis man har købt maskinen hos dem.
    Sådan er det jo som regel.
    Stamkunde fordele og sådan smiley

    Men jeg havde prøvet scooterworld i låsby hvis jeg var dig.

    De bedste æbler er at finde øverst i træet.
    Desværre
    Man må strække sig lidt for at få andet end andres efterladenskaber

    Hos Scooterworld tilbyder vi afhentning eller levering fra kun 49,- kr. i forbindelse med service, skader eller reparationer.
    Læs mere info om vores afhentningsservice her
    https://www.scooterworld.dk/afhentning-udbringing-af-koretoj/


  • #25   26. aug 2022 Ok troede faktisk låsby lå i nordjylland.
    Ka se det er nede ved århus.

    Men jeg ville stadig give dem et ring, og hvis de har varerne hjemme så købt en togbillet og taget en dagstur med frokost/aftensmad i århus f.eks.

    To fluer med et smæk smiley


  • #26   26. aug 2022 Også en fabelagtig mulighed.

    Den skal nok prøvekøres før du skal overveje sådan en.
    De er lidt store i det.
    Men det er også virkelig en komfortabel, praktisk, velkørende og super holdbar og pålidelig maskine sådan en
    https://www.scooterworld.dk/vare/piaggio-nrg-power-45-km-t/

    Du sagde godt nok du vil have en helt ny.
    Men i mangel på bedre kan sådan en 2020 udstillings model være et bedre valg end en helt ny kina knallert i 30km udgave der koster det samme, men er det halve værd efter 1 års brug.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #27   26. aug 2022 Talk L
    Den du har linket til er en 2 takst, skal jeg ikke vælge en 4 ? Jeg vil prøve at ringe til scooterwold og høre dem hvad de har og så evt køre ned og prøve dem. Jeg er super taknemlig for al jeres hjælp. Troede ikke det skulle være så svært at købe en ny scooter når man har pengene og bare vil ha en go scooter. ????. Stresser mig ret meget. Desværre. Ville ønske min mand var her , så ville min nye scooter hurtig stå i indkørselen og jeg skulle ikke være så bekymret ????????????:)


  • #28   26. aug 2022 Ja det er møg besværligt nu.

    Nye euro5 godkendte scootere fås kun som 4t.
    Derfor ville du være tvunget til 4takt.

    Der er som sådan ikke de store fordele eller ulemper ved det ene over det andet.
    De kræver service ca lige ofte.
    Koster ca det samme at holde kørende.
    4t kører en anelse længere på literen end 2t. Men vi snakker ikke mere end 15-20%.

    Det behøver som sådan ikke være en 4takt.
    Men det ender nok med at blive 4t eftersom du helst vil have en helt ny smiley

    Ja det er stressende.
    Unge mennesker har det især svært.
    Der var rift om de få 30km 2t sports scootere der var tilbage sidste år, og i år er de stort set uopdrivelige.

    De må ikke køre 45km så for dem er udvalget endnu mindre.

    Mht motocr vil jeg fraråde dem, da du netop ikke har din mand til at rette de småfejl der oftere opstår på dem.

    Fugt i tændrørshætten der gør at den ikke vil køre, vand i lygterne så pærerne går, ventiler der taber luften fordi de er af ringe kvalitet ift danske vejrforhold.
    Den slags kan en gørdetselvmand nemt holde styr på.

    Men er man afhængig af fabriksgarantien og forhandlerens gode service, så er det et ufoeholdsmæssigt stort sats at købe en af de helt billige kina maskiner hos en by-butik.
    Eller endnu værre en kineser hos thansen.

    Det skal gerne være et mærke og en forhandler der lever af sit navn og gode omdømme.
    Ellers bliver man nemt svigtet og kan intet andet gøre end at skrive en anmeldelse på trustpilot og leve med sit tab.

    Nåmen held og lykke med låsby så smiley

    Kender det godt det med at mangle en der har styr på det.
    Da min mors bror pludselig døde for nogen år siden, stod hun og var vant til han hvert år kom med en ny brugt bil til hende og tog den gamle med tilbage på værkstedet.
    Han havde eget værksted og sørgede altid for hans søster havde en ordentlig bil at køre i.

    Pludselig måtte hun ud og selv købe en.
    Det lykkedes. Hun har nu bil nummer to hun selv har købt og er meget glad for den.
    Men nemt var det ikke før det var overstået smiley


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #29   26. aug 2022 Sikke en sej søster du har. Det er frygteligt når de pludselig ikke er her mere. Min mand var 52 år og tog glad på arbejde og kort tid efter kom hans kollega og fortalte at han var faldet død om. Hjertestop. Meget svært at forstå. Men nu skal jeg jo selv finde min nye scooter. Og det kan jeg næsten ikke overskue , men enten finder jeg en ellers lader jeg være. Opgiver. Skide irriterende , men skidt. ??B). Jeg kiggede først efter kabine scooter, men dem har jeg ikke erfaring med, så det blev for stor en mundfuld. Scoter 45 har jeg kørt i nogle år ud til hesten og de nemmere ture. Så det føles nemmere at overskue. Men så er de svære at finde, det er da irriterende. Ikke ?????????. Men jeg prøver at hære scooter world. Håber de er bedre til at råde mig end scooterland

  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #30   26. aug 2022 Åh mors bror. Ikke søsters mand. Ups. Undskyld

  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #31   26. aug 2022 Den her er sej ??????????. Er det et godt køb? Syntes virkelig den er flot <3<3<3

    profilbillede
  • #32   26. aug 2022 Piaggio liberty er en super god scooter også.

    Super praktisk.
    God kvalitet både af design og materialer.

    Har ikke anbefalet den da jeg tænkte den var for anderledes fra kymco super9.
    Hjulene lidt større og udseendet er lidt anderledes.

    Men tager du til sydeuropa så er de fleste scootere i samme stil som den piaggio liberty du har fundet.
    Samme form og større hjul størrelse.

    Den går man bestemt ikke helt galt i byen med.

    Virkelig fin scooter hvis man har råd, og hvis man ikke er en 16årig dreng der absolut vil have mere sportsligt udseende scooter smiley

    Kan klart anbefale den hvis du synes om udseendet og indretningen!


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #33   26. aug 2022 Jeg er helt vild med den ???????? Er den sværer at køre? Tungere? Jeg har jo kørt bil i mange år. Audi A4. Men det er 20 år siden ????. Og så kymco super 9. Men syntes den var fin at køre.

  • #34   26. aug 2022 De større hjul kører lettere over huller og bump.
    Fordi hjulene ikke er så små.

    Den står også bedre fast. Fordi mere af dækket rører vejen/gruset hele tiden.

    Bagagekrogen er placeret højt så poser kan hænge der. og super lækkert indrettet ved at krogen kan åbne og lukke så man kan hænge ting der sikkert.

    Jeg elsker personlig piaggios bagagekroge.
    Har selv to piaggioer holdende jeg er ualmindelig glad for.
    Det er virkelig noget der virker i hverdagen sådan en piaggio krog

    Piaggio liberty har også handskerum kan jeg se.
    Det åbnes med et tryk på tændingslåsen, og det synes jeg er en stor fordel.
    Det lille aflukkede rum man altid let har adgang til, men som er lukket af så tingene derinde forbliver rene og tørre.

    Den ene af mine piaggio har også sådan et handskerum.
    Det er virkelig godt at have.

    Jeg lægger mine handsker, min lille bremseskivelås og indkøbspose derinde.
    Så de ting altid er let tilgængelige.

    De er ikke svære at køre overhoved.
    Men jeg vil som altid, stadig anbefale en tur til en forhandler og sætte dig op på alle de maskiner du overvejer smiley
    Eller endnu bedre, få en prøvetur på de forskellige du overvejer for at være mere sikker i din sag.
    Hvis forhandleren ellers er serviceminded nok til det hehe.

    De bedste knallertkøb starter som regel med sådan en tur til en forhandler der har både god service og et bredt udvalg af scootere.

    For 4 år siden kiggede jeg på ny scooter og tog til birkerød i nordsjælland for at prøvesidde en motrac m5r og en peugeot django.

    Det endte med jeg tog hjem igen og beholdte min piaggio, nu endnu mere glad for min piaggio smiley smiley
    Jeg har piaggioen endnu og har ikke planer om at skille mig af med den fordi jeg ved den er det bedste jeg kan få til mine behov og lyster.

    Men skulle du bestille en scooter i blinde ville jeg ikke være betænkelig ved du bestiller en piaggio liberty.
    Letkørt praktisk komfortabel velkørende holdbar kvalitets maskine der ikke koster alverden i vedligehold og holder værdien godt.


  • Joan L
    Joan L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #35   26. aug 2022 Lyder jo rigtig godt det hele. Men scooterland skriver at der ikke er en dansk leverandør af piaggio, vil det så ikke betyde at det bliver svært Aller måske umuligt at få reservedele til scooteren?
    Jeg er meget tæt på at vælge den scooter, men skal være sikker på at det er muligt at få reservedele til den. Tak for din tålmodighed med mig. Nu tror jeg at jeg for en ny scooter ????????


  • #36   26. aug 2022 Aha ok.
    Reservedelene skulle stadig være nemme at fremskaffe.

    Så vidt jeg ved betyder det at der ingen leverandør, bare at det ikke er en 2022 model.

    I 2020 drejede TMP nøglen om og lukkede.
    De var ellers importør af piaggio, gilera, aprilia og vespa m.fl.

    Derfor er der ingen nye 2022 aprilia eller piaggio til salg i dk.

    Reservedelene, og især sliddelene, skulle være præcis de samme.
    Eneste forskel skulle være typegodkendelsen.

    Men hvis de har sagt til dig at der ingen leverandør er, så må der næsten være en grund til de har sagt det.

    Jeg ville ringe og bede dem uddybe om det giver nogen som helst problemer for dig som kunde, eller om du sådan set kan være ligeglad om der er en leverandør af nye 2022 piaggio scootere eller ej.
    Mit umiddelbare gæt er at du kan være fløjtende ligeglad.
    Men det undrer mig de har sagt det til dig. Hvorfor skulle de sige det?

    Hvis ikke der er nogen hage ved det, så havde jeg absolut bare købt den alligevel.
    Det betyder så vidt jeg ved bare, at det er de sidste de har, og der kommer ikke flere piaggio til danmark før de får en ny piaggio leverandør.

    De sælges stadig i alle andre lande. Sverige tyskland norge england osv osv. Så kan ikke se hvad problemet er.

    Men lader ikke til de lægger skjul på noget. Så jeg havde bare spurgt dem, hvad er problemet i at importøren af dem lukkede forrige år


Kommentér på:
Hvilken scooter skal jeg vælge

Annonce