{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvilken veteran knallert skal jeg vælge
  • #1   3. aug Piaggio/Vespa Ciao

  • #2   3. aug ikke en maxi haha

    det er helt op til dig hvad du kan lide alle veteraner er jo til at lave selv


  • #3   3. aug Puch er noget skrammel i
    i forhold til italienske og japanske knallerter.


  • #4   3. aug som man ser på det puch er mere robust og knapt så højt ydede og tager knapt så høje omdrejninger som mange andre men jeg sys det er en go kvalitet

  • #5   3. aug tjaaa ville ikke sige den er mere robust end en Ciao og så larmer den meget mere

  • #7   3. aug Hvad for nogle veteran knallerter er italianske (Vad) TEAM8990 nu med sonic

  • #8   3. aug hvis vi kun snakker maxi så skal de bare i havnen ja der er intet godt over dem jeg snakker mere generelt

  • #11   3. aug hvad er hverdags kørsel for dig og begge modeller er små sys jeg jeg er 188

  • #12   3. aug Brian n hverdags kørsel for mig er omkring 30 km

  • #13   3. aug det er 2 skrammel maskiner sys jeg fordi man sidder dårlig på dem men hvis jeg skulle vælge en af dem så caio der er bedre sæde på

  • #14   3. aug Køb noget du kan få reservedele til.....!!!!

    Forestil dig at du køber en gammel knallert, som står virkelig flot og kører godt.
    Så kører du på den i 2 3 måneder og så er der noget der går i stykker.
    Hvis du ikke kan skaffe en ny eller brugt del til den, så har du ekstremt mange penge holdende.

    Priserne på de gamle maskiner er kunstigt høje nu.
    Vi er på vej ind i en recession, som betyder at den slags niche ting falder hårdt i pris.

    Overvej om ikke hellere du burde bruge dine penge på en Aprilia SX 50, hvis du gerne vil have noget med gear.
    Så får du et køretøj, som ikke er over 30 år gammelt og som ikke har haft mindst 20 forskellige ejere.

    En veteran knallert kan have sin charme, men det er i bund og grund noget gammelt lort.
    Der er jo en grund til at man ikke bygger tingene på samme måde nu.

    Vælger du veteran, så er sandsynligheden for at motornummer og stelnummer passer sammen cirka lige nul.

    Køber du en Aprilia SX 50, så er sandsynligheden næsten helt sikker.



    Prøv en SX 50 og prøv en veteran.
    Så mærker du hurtigt at veteranen kører elendigt, sammenlignet med den nye.
    Og der er altså ingen street credit at hente, ved at køre rundt på en gammel sur Puch Monza Juvel.


    Og husk så lige.
    Hvis ikke du vil have bøvl med politiet, så har de gamle knallerter kun 1 HK.

    En Aprilia SX 50 har 2,5-3 HK.

    Du mærker forskellen i modvind og op af bakker.


  • #15   3. aug Tommy Kan ikke finde ud af gearene på min cykel men har aldrig prøvet en gearmaskine men har fået af vide at de er meget tunge og høje Har dog kigget på en Derbi Senda R da jeg syntes den er fed og har hørt godt om den fra mangler ældre generationer

  • #16   3. aug #14

    Hvis du kommer forbi mig på en funklende Monza Juvel, så er der i den grad street credit til dig herfra! Det er bare nogle fede knallerter, men alt er selvfølgelig smag og behag.

    En sx50 har ingen charme og sjæl, det er bare en knallert til at køre på. En gammel knallert er fed at køre på, også selvom den bare tuller med 20km/t.

    Husk det bare er mit syn på det.

    #15
    På ingen måder for at være efter dig eller noget! Men har du virkelig problemer med gearene på din cykel?

    En gear maskine er hverken svær eller tung at tumle rundt med, du har lært det lynhurtigt. Husk du også skal lære at køre bil om et par år, det er jo samme princip, så du har virkelig ingen grund til at være "bange" for gear.

    En Senda R er udelukkende 45km/t, så lige dét valg er nok dumt at ta.


  • #17   3. aug En Monza juvel er også fed men koster også bare en bondegård

  • #18   3. aug #17
    Den nyeste Monza er nok fra midt 80erne og så er den 2 gears.
    Skal den være 3 eller 4 gear, så er den fra 70erne.
    Hvor mange teenagedrenge tænker du der har kneppet løs på en knallert der er over 40 år gammel?

    Vælg noget du VED der virker og som du ikke skal skrue på i tide og utide.
    Ved du intet om knallert, så held og lykke når du skal skifte platiner.

    Og husk så også lige på at de gamle maskiner kun er 6 volt.
    Lyset på dem er totalt til grin og nærmest livsfarligt.


  • #19   3. aug Hvad med en Honda wallaro den ligner jo lidt en gammel knallert men er forholdsvist ny i forhold til Monza og maxi nogen der har afaring med såden en

  • #20   3. aug Vælg noget der virker godt.
    Hvis det er for at bruge den som transportmiddel.

    Har selv haft investeret i en honda wallaroo.
    Fordi der er sæderum, vario istedet for kæde og de er fra omkrikng 1990 så de findes i god stand uden at koste mere end en 2018 derbi senda.

    De er slet ikke så høje eller tunge forresten de gear knallerter.
    En bekendt på 175cm synes hans var for lav, og blød i adfjedringen så fik den hævet.
    Vægten er under 100kg tørvægt så vejer ikke mere end en gilera runner f.eks. normal middelstor scooter vægt.
    Man lærer at køre dem meget hurtigt.

    Men de er uden bagageplads, kæden skal smøres og strammes og man har ingen vindlæ på dem.
    Så det er nok den mindst praktiske løsning.
    Bortset fra en tilsvarende upraktisk veteran knulle til 15.000kr selvfølgelig. Det ville være det mindst prakriske transportmiddel du kan få


  • #21   3. aug Har også hørt de køre langt på literen en bekendt har fortalt han kunne køre 50 km på en tank uden problemer på en wallaro

  • #22   3. aug #21
    Det siger intet om størrelsen på tanken...!
    Langt på literen, så er det en 4 takter.

    https://koehler-knallerter.dk/produkt/little-monster/
    Overvej sådan en her, hvis du har penge nok til en Monza Juvel.

    Den kører langt på literen og der er garanti på den.
    Samt at der ikke er en eneste før dig der har skruet på den.

    https://skyteamdanmark.dk


  • #23   3. aug Tommy tak for forslagene men har ikke så mange penge

  • #24   3. aug #23
    Hvis du ikke har mange penge så hold dig langt væk fra veteraner.

    I god stand, der koster de en formue og du aner ikke om der skal laves noget inden for kort tid, som du måske ikke har råd til eller ikke kan skaffe dele til.

    I dårlig stand, der ender det bare som et projekt du aldrig får gjort færdigt.

    Man køber ikke en veteran, hvis man ikke ved noget om knallerter og ikke selv er god til at skrue på dem.


  • #26   3. aug L fuck den er fin

  • #27   3. aug #26
    Den som #25 linker til, den er der solgt sindsygt mange af i de sydlige lande.
    Så den kan du få reservedele til de næste 10 eller 20 år.


Kommentér på:
Hvilken veteran knallert skal jeg vælge

x