{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Sebastian E
Sebastian E
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 14

Hydraulisk bremse gider ikke danne tryk {{forumTopicSubject}}

Jeg har stået i en evighed og pumpet på min bremse og det er som om at den bare ikke gider danne tryg. Og jeg har kigget flere steder om der kunne være hul på slangerne eller et sted hvor det kom ud. Kan jo godt være jeg bare skal blive ved med at pumpe bremsen men ville lige høre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hydraulisk bremse gider ikke danne tryk
  • #1   5. jul 2022 Kør en tur på et ujævnt underlag.
    Når du kommer tilbage, så trykker du bremsehåndtaget i bund med den ene hånd og løsner udluftningsskruen med den anden hånd.

Når du løsner udluftningsskruen nede ved hjulet, så klemmes håndtaget i bund.
    Når håndtaget er klemt i bund, så skal du holde det inde og spænde udluftningsskruen med den anden hånd.

Hvis den ikke virker som den skal når det er gjort, så kør en tur mere og gentag det hele, indtil at den virker.

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#2   5. jul 2022 Okay det vil jeg prøve mange tak:)

• #3   5. jul 2022 #2
    De små bobler kan være noget lort at få ud af en lodret slange.
    Det er meget lettere at få dem rystet op, ved at tage en tur på f.eks. ujævnt grus eller brosten.
    Enten så ryger luftboblerne op til styret og ud den vej eller de ryger op til udluftningsskruen.

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#4   5. jul 2022 Okay men kan de små bobler virkelig være skyld i at der ikke bliver dannet tryk når jeg presser bremsen ind?

• #5   5. jul 2022 #4
    Ja da.
    Når du trykker håndtaget i bund, så trykker du jo bare luftboblerne sammen.

Prøv det jeg siger.
    Det tager max en halv times tid, ialt, og forskellen er stor.

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#6   5. jul 2022 Okay mange tak vil jeg få prøvet imorgen så får vi at se:) skal nok lige skrive hvis det virker:0

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#7   5. jul 2022 Jeg prøvede det lige med køretur og det hele. Der kom en smule luft ud men der kommer stadig ikke tryk pø selvom jeg står og trykker gentagende gange. Forstår altså ikke helt hvorfor det ikke duer.

• #8   5. jul 2022 #7
    jeg læser dette:

Der kom en smule luft ud

Jeg gentager mig selv fra #1

Hvis den ikke virker som den skal når det er gjort, så kør en tur mere og gentag det hele, indtil at den virker.

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#9   6. jul 2022 Okay yeah det burde jeg nok have gjort hahahah. Får jeg gjort imorgen. Tak for din hjælp:)

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#10   6. jul 2022 Nu har jeg kørt 3 ture på den og gjort hele processen 3 gange og bremsevæsken der kommer ud af bremsen er praktisktalt klar. Men håndtaget bliver stadig ikke sværere at presse ind

• #11   6. jul 2022 #10
    Har du husket at efterfylder beholderen?
    Jeg tænker at den nok er helt tom nu.

Hvis den er helt tom, så efterfyldt og kør så en tur mere, hvor at du kører på ujævn vej og trykker og slipper handtaget hele tiden, imens at du kører.

Slut af med at stoppe den og læne scooteren til venstre og pump en masse små pump på håndtaget.

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#12   6. jul 2022 Jeg har fyldt den op hele tiden. Men vil da lige prøve det der med at køre på ujævn vej og så trykke ind på håndtaget og det.

• #13   6. jul 2022 Når den er helt klar i væsken, nede ved hjulet, så kan du nok også bare læne scooteren til venstre og dreje styret til venstre og pumpe en masse små pump på håndtaget, imens at låget er taget af beholderen.
    Så kan du måske se en hel masse små bobler komme op.
    Bliv ved, indtil at der ikke kommer flere bobler.

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#14   6. jul 2022 Ooookay det vil jeg så lige prøve for væsken nede i bunden er helt klar!

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#15   6. jul 2022 Det skal dog også lige noteres at jeg har skiftet denne her ud med den fra den gamle bremsekaliber da den ellers ikke passede på forgaflen. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor den ikke passede på den for det stod der på hjemmesiden at den sku. Men ja ved ikke om det kunne være skyld i mine problemer

profilbillede
  • #16   6. jul 2022 En adapter har intet at sige.

Alt ser fint ud, så du skal bare have lidt tålmodighed.

Den metode, som jeg har beskrevet her, den har virket for mig de sidste 25 år, på alle 2 hjulede køretøjer, på forbremsen.

Bagbremsen er en helt anden snak, da de små bobler ikke selv kan vandre opad.

( Jeg kunne egentlig godt lave en video omkring det og lægge den ud på min YT kanal, men jeg gider helt ærligt ikke åbne bremsesystemet på en 5 år gammel Hot 50, der har kørt 2300 km )

• Sebastian E
    Sebastian E Tilmeldt:
    jul 2022

#17   6. jul 2022 Forståligt jeg må vel bare blive ved så:)) så mange tak for hjælpen! Det må jo være resterende luftbobler der er skyld i det når jeg ikke kan finde noget som helst andet der skulle få det til ikke at due.

Kommentér på:
Hydraulisk bremse gider ikke danne tryk

Annonce