{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Forbremse virker ikke ordenligt {{forumTopicSubject}}

Hej sg, har denne problem med min forbremse på min hot 50. Bremsen virker stadig, men ikke som den skal. Bremsehåndtager kan trykkes næsten helt ind mod styret, men der er stadig noget modstand i den og den bremser stadig lidt. Men den kan overhovedet ikke låse hjulet. Lige nu virker min bagbremse bedre end forbremsen. Har udluftet bremsen med en udluftningsværktøj(pump 5 gange, hold ind, løsn udluftningsskruen, stram den igen, gentag). Der kom dog intet luft ud. Beholderen var også stadig helt fuld. Der blev skiftet bremsekaliper og bremseplader i august sidste år.
Tænker vel at der er luft i systemet, men kan ikke rigtig få det ud. Ellers er det vel noget andet?

Bremsepladerne har stadig 2-3 mm belægning på. Kan ikke mærke olie eller lign på bremseskiven

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbremse virker ikke ordenligt
  • #2   24. maj 2022 Hvad mener du med det? Altså skille det hele ad og rense det? Det virker bare mærkligt. Den har ikke tabt væske og der var heller ikke nogle bobler OVERHOVEDET. Der var lidt spor af noget på følget(troede det var bremsevæske), men beholderen i toppen er stadig fyldt med væske

• #4   24. maj 2022 Når jeg strammer/løsner udluftningsskruen, så kan jeg se at selve kaliperen sidder ikke stramt på. Den sidder sådan løst. Er det normalt?

• #5   24. maj 2022 Har lige lidt billeder her. Har skildt det ad og strammet det hele til. Den ene "bolt" der holder kaliperen på var løs. Der er ingen tegn på noget der skulle være utæt

profilbillede
  • #6   24. maj 2022 Har også udluftet men der kommer jo ikke rigtig noget igennem. Kun 1 lille bobbel. Der er dog intet forskel på hvor godt den bremser

profilbillede
  • #8   24. maj 2022 Nej nej jeg fik skildt den helt ad. Dog tog jeg ikke stemplet af, da jeg ikke havde nye pakninger til den eller hvad man nu kalder dem. Skiftede dog kobberskiverne ved bankobolten. Så udluftede jeg igen med ny væske, men de virkede lige så dårligt. Så tog jeg et kig på bremseklodserne og der sad noget klistret snavs på siderne af belægningen. Gav dem noget sandpapir og det hjalp lidt. Tror jeg fik kørt i noget olie eller noget på et eller andet tidspunkt

profilbillede
  • #10   25. maj 2022 Sikkerhed er i top for mig. Det er også derfor jeg begyndte med at fikse bremserne så snart jeg lagde mærke til de ikke kørte som de skulle. Håndtaget er svær og trykke helt ind. Og så kommer den heller ikke helt ind. Den er stadig 1-2 cm fra styret. Men jeg skal trykke hårdere end normalt nu for at kunne bremse. Kigger lige på de klodser der

• #11   25. maj 2022 Sådan nu virker den ordenligt. Skiftede klodser med nye og den virker ordenligt nu. Ser ud til at den der slimede pis blev absorberet i bakkerne

• #13   25. maj 2022 Det er sgu ikke rart at køre uden bremser eller med dårlige bremser. Især når man har godt fart på. Nu skal jeg bare finde ud af hvor den der klistret "slim" er kommet fra. Har det også på udstødningen nemlig. Det er også det samme "slim" i udstødningen. Den er dog meget hårdere. Skal lige se om jeg kan finde hvad det er

• #15   25. maj 2022 Det der i udstødningen er rimelig hård, dog stadig elastisk. Snavsen er sort pga udstødningsgasserne, men under det første lag har den ingen farve. Der er nærmest hår i det.
    Tror dog at det der kom på bremsen er noget fra vejen eller noget. Min knallert holder parkeret under et træ, så måske er det noget træsaft som har dryppet på bremsen

Kommentér på:
Forbremse virker ikke ordenligt

Annonce