{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Mads U
Mads U
Tilmeldt:
10. maj 2022
Emner: 2

Forsikring til gearmaskine {{forumTopicSubject}}

Heyy er en 13 årig dreng som overvejer at købe en gearmaskine efter min konfirmation og nok begynde at køre på den inden jeg kan få køre kort til den PGA. Alle mine venner er begyndt at køre allerede ville bare høre om der er nogen der ved om forskning dækker en gearmaskine som køres uden kørekort og om der var nogen der syntes de ville være en dum idee


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring til gearmaskine
  • #1   11. maj 2022 Almindelig ansvarsforsikring dækker hvis den er tegnet i dit navn.
    Altså den dækker skader på andre... dog skal man være ekstra "forsigtig" at man ikke forårsager et uheld på grund af en kørsel der kan betegnes som grov hensynsløshed.
    At du er mindreårig og ikke har modtaget køreundervisning er en bidragende faktor.
    Men jo altså normal ansvarsforsikring skal dække, du kan f.eks lovligt købe og eje knallerten derhjemme. og stille den ud på fortorvet ved siden af naboens ferrari, så knallerten vælter og skader ferrarien. Det er dyrt hvis du ikke har ansvarsforsikring.

    Du må selvfølgelig ikke køre på knallerten. Politiet vil straffe dig. Men forsikringsselskabbet skal tilbyde dig en standard lovpligtig ansvarsforsikring som registreret ejer af et køretøj.
    Uanset om du må køre det.
    Og forsikringen dækker at du kører på den. Selv om du ikke må for politiet.


  • #2   11. maj 2022 Kan garantere dig for mange synes det er en dum ide.
    Mange vil også påstå forsikringen ikke gælder.
    Men læs forsikrings betingelserne. Der står intet om den ikke gælder hvis man bryder loven når man forvolder en forsikringssag skade.

    Faktisk kan man knap nok køre galt uden at bryde mindst en regel i færdselsloven!

    Afhængig af omstændighederne kan jeg også synes det er en dårlig ide.
    F.eks. hvis du regner med at blive stoppet af politiet og du ved at de lokale betjente hader knallerter, og din onde stedmoder slår dit kæledyr ihjel hvis hun opdager det.
    Then don't.
    Men hvis det bare er til diskrete hyggeture mens du tager kørekortet næste år, hvis du har kørt mx, hvis dine forældre kan hjælpe dig med tingene, så kan det være ok at tyvstarte en anelse, især hvis man har styr på tingene


  • #3   12. maj 2022 Selvfølgelig er det en dum idé.....Og ikke pga af forsikring eller manglende kørekort, men simpelthen pga af din unge alder og absolut ingen erfaring....Du kan komme virkelig slemt til skade, og det der er værre...

Kommentér på:
Forsikring til gearmaskine

Annonce