{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Fartkontrol af scooter er det en ting? {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Ny scooter ejer her. Har en scooter 45 som nok kan kører lidt mere end de 45. Men tænkte på hvor bekymret man behøver være når man jo ikke har nummerplade foran ift politiets fartkontrol kamera som jo af gode grunde ikke kan tage billede af scooterens nummerplade når nummerpladen jo sidder udelukkende bagpå?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartkontrol af scooter er det en ting?
  • #1   8. maj 2022 Hej.
    Du skal lige være lidt varsom med at overskride for meget hastighed på en 45er.
    På en stor knallert kan du opnå klip og frakendelser i dit bilkørekort på lige fod med alle andre trafikanter bil/mc osv...

    https://www.sikkertrafik.dk/rad-og-viden/knallert/stor-knallert/boder-og-sanktioner/


  • #2   8. maj 2022 Og med hensyn til fartkontrol (du mener fotovogn??)

    Skal du ikke bekymre dig om, jeg kører selv på en MC og 2 hjulere tager de ikke.
    Målingen er ikke sikker nok til at det kan bruges. Vi er for små og måle på kontra biler. Læste det i MC magasinet sidste år hvor de interwievede en færdselsbetjent om det.. MCere overlader de til civile/patrulje vogne eller lasermåling hvor de står bag hækken og griner af os.

    Nu vil jeg så lige tilføje at jeg ikke kører for stærkt så jeg er personligt ligeglad, de må måle alt det de vil


  • #3   8. maj 2022 Ekstremt lille grund til bekumring på det område

    Fart kontrol er 99% automatisk idag.

    Dvs du kan køre 80 på landevej, forbi en fotovogn, og den blitzer dig ikke engang for du kører jo under fartgrænsen smiley

    Derudover har jeg kørt 70 og mere, direkte foran en politibil, mange gange. Uden problemer. Det går de ikke op i.
    Du har kørekort og må køre 130 uden brok. Så bare du kører pænt i øvrigt så har de slet slet ikke tid til den slags flueknepperi. Det kræver for meget og de får en grim smag i munden af at snakke lort til medborgere der sådan set ikke gør andet galt end at ignorere vanttige skodregler smiley


  • #4   8. maj 2022 Du mister kørekortet ved 75 kmt.
    Ved 75 kmt der kører du mere end 70 % for hurtigt.
    Der skal ikke ret meget til før du får et klip.

    Få dig et MC kørekort og køb en Sym GTS EVO 300i eller lignende.
    Så har du 23 HK og en topfart på over 120 kmt.

    https://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/92373-sym_gts_evo_300i

    Jeg savner min gamle scooter.
    Jeg solgte den for 16.000 kr.


  • #5   8. maj 2022 Hvis du har bil kørekort kan du forresten køre mc wcooter uden det koster mere end 2500 i bøde. Hvis du bliver stoppet.
    Og hvor tit stoppr politiet lige mc scootere?
    Aldrig, iflg min erfaring (25'000 km i storkøbenhavn gennem 4-5 år)

    Enig, køb en mc scooter.
    Uanset om du har førerret til det.
    God investering.
    Førerretten er hunde dyr. Men bøderne er små. Dog er kørekortet en god investering selvom det er en sjat penge


  • #6   8. maj 2022 #5
    What?
    Det kan du altså ikke.
    Manglende MC kørekort til en Mc scooter koster 5.000 kr 1. gang, 7.000 kr 2. og 10.000 kr 3. gang og en konfiskering af køretøjet.


  • #7   8. maj 2022 Mc kørekort findes ikke smiley

    Der findes kun 1kørekort.
    Det er lyserødt og der er et billede af dig på dit lyserøde eneste ene kørekort.

    Bagpå er der rubrikker til de forskellige førerrette.
    Blandt andet motorcykel førerret.

    Bødetaksten for kørsel af mc, med kørekort, men uden den aktuelle kategori, er fast og stiger ikke ved gentagelsestilfælde.

    Det er ikke kørsel uden kørerkort.
    Fordi man sådan set har kørekort.

    Der findes ikke noget der hedder køre mc uden mc kørekort.
    Det hedder at føre er køretøj hvortil der kræves kørekort, uden at have erhvervet sig et kørekort, eller under kørselsforbud (frakendt kørekort)

    Straffen for at køre f.eks. en 150cc scooter med A1 motorcykel førerret på kørekortet, er langt under 5000kr.

    Det samme gælder hvis du kører en afdroslet A2 motorcykel selvom du kun har A2.

    Det samme gælder også hvis du kører 600cc sports motorcykel kun med førerret til 3500kg bil med op til 8 passagerer.

    Eller hvis du kører 90cc "mc" knallert kun med lastbil kørekort.

    Førstegangsbøden for at køre uden kørekort er forresten hævet fra 5000 kr til 7000 kr første gang.
    Det er ikke kun 5000kr længere.

    Men det er for sagen uvedkommende smiley

    Håber jeg har fået bukket det i store nok neon bogstaver til at det er helt tydeligt både hvad reglerne er og hvorfor de selvfølgelig er sådan


  • #8   9. maj 2022 Nu har jeg gode erfaringer med at køre 45.
    Det har kun været når jeg har kørt rendyrket bandit kørsel de har sagt noget til det. Røde lys, overhale højre om en civil i busbanen og frem for orange.
    Overhalet en civil mc betjent med 90 i en 60 zone...
    Den slags...

    Men når jeg får kørekort igen skal jeg ha en mc scooter og en 30er.
    Så ka det være jeg beholder mit kørekort for eftertiden.

    Vil dog slet ikke fraråde at køre tunet på 45er.
    Det er basically frankrikg herhjemme. Jeg har kørt som en franskmand til hverdag i årevis og som sagt kun fået ballade ved ting der også ville give babu i rom og paris


Kommentér på:
Fartkontrol af scooter er det en ting?

Annonce