{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Marco N
Marco N
Tilmeldt:
24. mar 2022
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

Hvornår bliver en scooter taget af panserne {{forumTopicSubject}}

Jeg har med mine gutter diskuteret lidt hvorvidt og hvornår en scooter bliver konfiskeret. Nogle snakker om når den kører over 100 km/t på rullefelt at den bliver taget, og andre har prøvet at blive rullet til over 100 men hvor den ikke er blevet taget. Jeg spørger så nu da min forvirring ligger omkring om den bliver taget første gang hvis den rammer 100 på rullefelt eller om det er en bøde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bliver en scooter taget af panserne
  • #1   27. apr 2022 Det er først anden gang, at de konfiskerer den. Man har hørt om at de kan tage den ind på stationen og pille tun delene af, men det gør det vidst ikke mere.
    Feltet kan heller ikke måle 100, så siger den --.


  • #2   27. apr 2022 De kan tage den med til undersøgelse.
    Så kan du hente den med eller uden tundele på stationen når de er færdige.
    Det er anden gang de konfiskerer den.


  • #3   27. apr 2022 De kan sagtens konfiskere den 1 gang, f.eks hvis de tror den er ulovlig men ikke kan tjekke det. Det kan være fordi den pludselig ikke kan starte, eller at de ikke har et felt med. men der får du den så tilbage igen. 2 gang er den væk og du ser den aldrig igen.

  • #4   27. apr 2022 Anden gang inden for 3 år du er taget på en knallert der ka køre mere end 43.

    Dit kørekort ka blive taget hbis du kører over 100 kmt samtidig med du overskrider vejens fartgrænse med 100%

    Dvs 100 kmt i en 50 zone, 120 i en 60 zone og 160 i en 80 zone.
    Men 80 i en 40 zone er ikke over 100kmt så der får du ikke taget knallertkørekort. Eller knallert for den sags skyld


  • #5   27. apr 2022 #4 Loven om vanvidskørsel gælder ikke knallerter og cykler.

  • Marco N
    Marco N Tilmeldt:
    mar 2022

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #7   28. apr 2022 Tak for det. Så har jeg ikke det store at frygte udover en lille bøde og måske en tur på stationen??

Kommentér på:
Hvornår bliver en scooter taget af panserne

Annonce