{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Længste tur på Scooter? {{forumTopicSubject}}

Den længste Tur i har kørt på en scooter i Km?
Skriv gerne hvilken scooter og hvor turen gik fra og til. Og havde i pause undervejs? Fik den fuld gas hele vejen?
Jeg kører Aprilia Ditech - turen gik fra Frederikshavn til Hadsund cirka 110, som tog mig lidt over 2 timer. Jeg holdte en pause på 2 min halvvejs. Kostede mig 3 liter benzin cirka.

Jeg har oprettet dette: for at finde ud af om scootere er bygget til at kører lange turer, eller kun beregnet til små turer i byen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Længste tur på Scooter?
  • #1   19. apr 2022 Længste tur jeg har kørt var på ca 120km i alt. Den kørte fra store heddinge og så op til strøget i københavn(ca 60 km hver vej). Vi kørte der oppe og spiste på mcd(ca 30 min pause) og så kørte hjem igen. Brugte ca 5-7 liter benzin og kørte turen på ca 2 timer og 30 min i alt. På vej tilbage havde vi besøg af de blå blink så det tog en ekstra 20-30 min der. Men selve turen hvis man bare kørte ville havde tager 2 timer.

Skal siges at jeg kørte med 70cc sport, gg og 17,5 karbu den gang.

Knallerten slukkede efter jeg kørte ud af køge da den var blevet for varm(men den fik ikke sat cylinder).

Ville sige at man godt kan køre lange ture på en knallert, men man skal tanke relativ ofte(især på pgo) og man skal virkelig passe på med at ikke køre med fuld gas. Man skal køre men kvart-halv gas og ikke mere så motoren ikke bliver for varm.

• #2   19. apr 2022 det længste jeg har kørt på scooter var 46,9 km turen gik fra aarhus til horsens igemnem skanderborg og kørte videre til odder derefter viby j i aarhus så ialt 94,7 km og det var på min tidligere yamaha jog r og tanke kun 1 gang

• #3   19. apr 2022 For 9år tilbage var jeg på en tur der gik fra Århus til Grenå og fra Grenå til Skanderborg og fra Skanderborg tilbage til Århus!

Googlede det lige med adresse osv og der står hele 188km! smiley

Grundet turen, var at jeg boede lige kort i Grenå og hade så forudbestilt gta 5 men flyttede så til Århus og da de ikke ville sende det til Gamestop i Århus samt vis jeg ikke hentede det ville de videresælge min limited edition til en anden i køen, så jeg måtte jo tage turen der hen men passede så også med samtidig at dagen der på, hade en tøs jeg datede den gang også hade fødselsdag, så efter jeg fik hentede spillet gik turen mod Skanderborg hvor hun lige skulle fejres samt have et farvel knald! smiley Tænker jeg var der ca 1times tid og vendte så snuden tilbage mod Århus.

Det skal så siges at da jeg kørte fra Grenå til Skanderborg, tog jeg motorvejen i stedet og det samme da jeg skulle fra Skanderborg til Århus! Jeg nåde netop at køre af motorvejen og så døde den da tanken var tom! (Har kørt hele turen på 1 fuld tank) Jeg boede heldigvis ret tæt på så det var nemt at trække den hjem det sidste men shit man tænk vis jeg var løbet tør for benzin på selve motorvejen! alt lys osv var jo ikke muligt at tænde vis man ikke hade gang i motoren Haha!

Har dsv ingen anelse om hvor mange timer det tog mig men det var lyst da jeg tog af sted og mørkt da jeg kom hjem smiley

Jeg kørte på en Rieju rs2 matrix pro! Det originale digitale speedometer viste at den kørte 136kmt men det passer self ikke men den var fanmde hurtig! Dejlig sommerdag hvor man kunne få luftet arme i T-shirt og se cool ud med bandit hjelmen på! Jeg gav den bare fuld Jonna og overhalede lastbiler osv, det var sgu den gang man ikke var så klog igen, idag er jeg godt klar over at man skal køre pænt og er også sindssyg glad for jeg ikke var i et uheld eller bare blev taget af popo! Mindes faktisk heller ikke at jeg så en eneste panser den dag sjovt nok!

Men ja tænker at det nok har været min længste tur ind til videre! smiley

• #4   19. apr 2022 Sådan en sr 50 ka sagtens køre lange ture.
    I det hele taget er maskinen gennemvarm 10 minutter inde i turen så du ka køre til motor ska serviceres.

Første tur på min hm-moto kørte jeg direkte fra vejle til århus, tog færgen over, og så kørte de 125km hjem fra odden til københavn

Kørte engang 140-150 km på en dag på en lejet 110cc ved den gyldne trekant.

Hah ok kørte 150km i et stræk første tur nogensinde på min gilera dna.
    Tjekkede lige maps. Shit det er langt.
    Og der var den fanden edeme lovlig smiley smiley fra lolland til kbh.
    Det tog halvdelen af aftenen.

Det ka de sagtens sålænge det ikke er kinaskrald det begynder at smelte lygtehus eller ledninger eller spændingsregulator som vgaerne gør eller hva ved jeg. Billig ungarsk kopi velo med eger af tin så de skal spændes op for hver 100km.
    Aprilia sr50 er en sport touring scooter så den er ligefrem rigtig god at toure på.

Kvali scootere er dybt undervurderet i dk generelt

• #5   19. apr 2022 min længste tur var 80km hver vej på en monza 2 gear med 40 kmt

men scooter og knallerter er jo lavet til at køre lange ture også der er mange lande hvor folk køre langt på dem og har en kammerat som kun har scooter og knallert han køre gerne til grindsted i thansen 25-30 km hver vej på hans pgo libra han har også været i Esbjerg på hans fs1 der er små 60 km hver vej og køre til fole træf hvert år

• #6   19. apr 2022 Mig og min fætter på min pmx og hans hot, fra Viborg til Øster Hurup og tilbage igen.
    Ca. 160km i alt.

• #7   19. apr 2022 120 km på 10 timer.
    125 ccm 4 takt ukendt mærke.
    Turen gik mod et øde naturområde sydvest for Marmaris Tyrkiet.
    Sikke en fed tur.
    Det var en del af min bryllupsrejse.

Ja, jeg har fundet den helt rigtige kvinde, når hun er frisk på sådan en tur, frem for at foreslå en bil.

• #9   20. apr 2022 det længste jeg har kørt var på min beta ark en tur fra hedensted og så til Viborg for at blive tusset og så hjem igen 4 timer senere men jeg holdte bare fuld gas hele vejen smiley

• #10   20. apr 2022 Fint indlæg, tror man mere eller mindre kan køre derhen man ønsker, så længe køretøjet er "lovligt", der med ment at man ikke har lavet andet om en begrænsningerne.
    Kender man sit køretøj ved man (eller finder ud af) hvornår der skal holdes pause.
    Tænk på hvor mange mennesker der i andre lande har samme køretøjer som vores og de bliver brugt flittigt hver dag også over længere strækninger.
    Det kræver jo nok at servicen mm. er i orden smiley

• #11   20. apr 2022 Kørte fra Esbjerg til Kolding omkring 85 km, på en bws

• #12   20. apr 2022 Tak for de mange kommentarer. Imens jeg læser dem igennem, får jeg en opfattelse af- at alle bliver mindet om noget godt.

Det er en frihed at trille på to hjul. Jeg planlægger snart en tur til Færøerne. Tænker at det må være noget af det flotteste på 2 hjul. Ønsker jer en god sommer !

• #13   21. apr 2022 (Chat A)

Syntes det lyder som en fantastisk ide med Færøerne! Det gad jeg sgu også godt! smiley

Også god sommer til dig! smiley

• Jacob L
    Jacob L Tilmeldt:
    jan 2022

Følger: 1 Svar: 27
    #14   21. apr 2022 Spændene indlæg.
    Min profil er væk kan jeg se, så måtte lave en ny.

Vi skal en del år tilbage ca 2007, hvor min onkel boede tæt på rosengårdscenteret i Odense. Jeg boede så i Middelfart ( gør jeg stadig) så det er en tur på 45 km hver vej.
    Jeg havde købt en lettere brugt PGO T-REX nogen måneder forinden.
    Og sammen med min far havde vi fået fjernet de sidste begrænsninger .
    Vi havde og har stadig den holdning at begrænsninger har ikke noget og gøre på en scooter smiley .

Jeg valgte en weekend med godt vejr. Og så kørte jeg afsted, da jeg nåede landevejen fik den fuld øre indtil jeg nåede Odense. Og da den kørte næsten 80km/t tog det kun 5 minutter mere end hvis det var samme tur i bil.
    Service inden turen var rimlig simpel, tjekkede dæktryk, renset tændrør med stålbørste, og fik tjekket op på motorolien.

Dejlig tur til Odense uden pauser smiley .

• #15   21. apr 2022 Hehe da jeg kørte de 150km hjem på min nykøbte gilera dna, der tjekkede jeg dæktryk. Fyldte benzin op og kørte de 150km.
    Den havde stået stille i flere år og overhoved ikke kørt.
    Jeg spurgte sælger om der var olie på, så den ku klare turen til københavn. Det mente han vistnok. Så det satsede jeg på smiley

Tjekkede hverken kølevæske, baglygte, tændrør gearolie eller noget som helst. Det er jo en gilera smiley de ka sagtens køre langt næsten uanset hvad.
    Skulle dog ikke nyde noget på en nøjser.
    Gal der har været mange problemer med dem jeg har haft

• Jacob L
    Jacob L Tilmeldt:
    jan 2022

#16   21. apr 2022 Nøjser?.

• #17   21. apr 2022 Kommunistkinesisk knallert smiley

Eksempel skyteam, baotian, texas, adly, vga, motocr, lifan m.v.

• Jacob L
    Jacob L Tilmeldt:
    jan 2022

#18   21. apr 2022 #17.
    Haha nåh okay, mange af de mærker har jeg ikke engang hørt om.
    Har kun haft 2 scootere med pillede begrænsninger .
    Den første var en piaggio zip den gamle model med tromle bremser foran.

• #19   22. apr 2022 Her på stedet kørte sønnen meget rundt sammen med kammerater forrige vinter (de er ikke så rædde for kulde)
    Lørdag aften: Afsted til Hobro- Randers-Hadsund-Ålborg- Og hjem igen.
    Ingen problem, og det rendte i ca 240km
    Det var meget pga Corona og forsamlingsloft, ting var lukket osv.... Så ku man da køre en tur sådan 3 gutter om natten. tourstart var typisk kl 20 og hjemme midt nat.

Og det var på Piaggio NRG, Kymco super 8 4t, og PGO big max.

Vi bor på en del af det sorteste Jylland, og han kører ikke helt så meget mere på NRGen.
    Da det gik vildest for sig havde han en OK benzinregning på 100-120 liter om måneden af 25km literen, det gav 2500-3000 km om måneden.Den ene måned sidste April tror jeg, kørte han 3800km.
    Men her snakker vi lovlige scootere der mangler en skive og er holdt meget i orden, man kan ikke køre så langt på mange af de "eksemplarer" man ser rundt om med tarmene hængende nedenud (standard hot50 look)
    Har man sådan noget, går det i smadder halvvejs og skal smides på jerncontaineren hvor de fleste hører til.

• #20   22. apr 2022 #12
    God kørekomfort.
    Langt på literen.
    Stor tank.
    Husk værktøj.
    Giv den et fuld service, inden du drager afsted.

• #21   8. maj 2022 Opdatering; jeg går og planlægger en lang ferie Tur på scooter. Derfor kører jeg altid med værktøj. Men idag var jeg uheldig. Men samtidig heldig.

Jeg fandt ud af at scooteren kørte mærkeligt. Og fik åbnet op til variator. Her finder jeg ud af, at remmen var slidt. Og der var noget snor fra remmen som havde viklet sig som en Skive - ved variator. Det er søndag og det eneste som har åbnet , var T Hansen. Jeg køber en Rem til 100kr og får den monteret. Jeg når ikke at kører mere end 7 km, før scooteren blokkere stærkt og faktisk går helt ud. Den har spist remmen! ( kunne jeg ha sat den forkert på)

Heldigvis var jeg kun 7km hjemmefra og en god ven hentede mig med trailer. Nu har jeg renset alt det ødelagte rem stumper og støv og venter nu på en ny polini Kevlar Rem. For at teste om scooteren stadig kan køre monterede jeg den gamle originale Aprilia Ditech rem. Og jo den kører.

Kan i anbefale gode ting at tage med på scooter langturen? Ekstra tændrør? Lappesæt ? Andet? Så skriv gerne.

Hvis nogle har kendskab til Aprilia Ditech remme , så skriv gerne.

profilbillede
  • #22   8. maj 2022 Har bestilt denne rem til min Aprilia Ditech , standard uden begrænsning.

profilbillede
  • #23   8. maj 2022 Som regel er de originale remme fine, eller ligefrem bedst, til en scooter med original motor.
    Selv om du også har sat en sports udstødning på.

Men, det meste sikkerhed ligger i forebyggelsen smiley
    Der er n ret udførlig tjekliste man ka finde og gennemgå, så man får tjekket rem og skiftet gearolie og oliepumperem og sådan, inden det bliver slidt så meget at knullerten strejker i vejkanten.

Men jo ekstra tændrør!
    Og en ekstra forlygte pære.
    Baglygte og blink ka man godt undvære. Men som regel virker pærerne også for evigt uden problemer.

Lappegrej kan redde en også. Det fylder intet, sååå. Jo god ide.

Personlig sørger jeg for at have en lås med, så jeg kan låse den hvis jeg af whatever grund ikke kan kørw videre på den. Og så penge, og en plan B.

Da jeg kørte en tur på over 400km på 24 timer.
    På min gear knallert... hm-moto derapage.
    Der havde jeg powerbank med, snacks, ekstra tøj osv men næsten ingen penge.

Det jeg kom til at mangle var mere powerbank, og noget der ku dække mellem trøjen og handskerne så ikke jeg blev så ekstremt solbrændt lige på håndleddet haha.
    Endte med at finde et træ og tage et par blade, stikke i handsken og lukke. Så stak bladene op under mit trøjeærme og skyggede for solen...

Har personlig kørt 13000 km på min piaggio nrg power, med 70cc, og kun haft 1problem engang.
    Den gik ud midt på ringvejen.. kærte ind til siden, tænkte åh nej. Startede den igen og så kørte den ellers videre...

Men ok jeg har så også lavet alt der skal laves på den, inden for serviceintervallerne.
    Det kræver en del forberedelse at sikre sig.
    Men det kræver enormt meget mindre, end hvis man kører afsted på en nedslidt rem der risikererat ødelægge noget når hvis den knækker så man ska skifte enormt meget.
    Har selv garage, værktøj, forstand på det og hændern skruet rigtig på, så for mig er det nemt. Og billigt.
    Skal man på værksted så ska man helst kende et godt værksted med nogen pålidelige mennesker... som kan være behjælpelige

• #24   8. maj 2022 Du skal huske regntøj og en stor på powerbank.

• #25   8. maj 2022 Sådan så remmen ud, da jeg stod i vejkanten.

profilbillede
  • #26   9. maj 2022 Det er ikke meningen smiley

Størrelsen på remmen er ikke uvigtig. Det kan være årsagen til thansen remmen stod af.

Faktisk synes jeg thansen oftere sælger remme i forkerte mål. End de rigtige mål.

Polini kevlar remmen er måske også lidt... forkert i størrelsen.

Gå du på twostroke.se og kigger under drivlina--> drivrem.

Så kan du se målene på alle de remme de har.
    Der er også den originale, så du kan sr hvad mål den originale har.

Desværre kan du ikke bruge det til at se hvad størrelse din polini rem er. Medmindre du kan se den på twostroke og de har samme varenummer.

Ved at der er to polini kevlar remme til pgo, og kun den ene passer i.
    Alle andre remme "til pgo" er i de forkerte mål.
    Det ser man let på twostroke.
    Men på de fleste andre webshops fortier de målene og langer helst den rem over disken de tjener mest på.
    Mange steder forstår de slet ikke at remmenes størrelse er vigtig.

Nu er jeg ikke 100% på din ditech kører med hiper motor.
    Men hvis den gør ka jeg anbefale den eriginale piaggio rem, og så malossi special belt. De fleste andre er wrong size til standard vario dele. Ingen er bedre størrelse.

Men ja. Short story long. Remmens størrelse er vigtig og ofte helt overset

• #27   9. maj 2022 #26

Tak for svar, T Hansen remmen var 1 cm mindre end den originale piaggio rem. Som sidder på min Ditech. ( jeg tænkte at det nok var en af grundene til at den sprang.

Heldigt at den ikke tog olie remmen med sig, da det hele blev flænset.

Der var en ting jeg lagde mærke til at remmen havde rykket op. Og det var olie slangen , ved siden af benzin slangen, hvor gas kablet er på spændt. Jeg tænker det kan have fatale konsekvenser hvis nogle af de ting ikke virker.

Jeg troede at polini remmen var god kvalitet - men hvis størrelsen ikke passer, så ender den jo nok ligesom t Hansen remmen.

Du har nok ret i at man skal holde sig til det originale. Min Ditech er helt original, med original udstødning. Dog har jeg selv pillet skiven og måtte skifte til 6 grams ruller. Google man min scooter står der at den kan kører op til 85 90kmt. Og jeg troede at en polini rem kunne forlænge levetiden.

• #28   9. maj 2022 Ok 10mm i længden er fint.

Kevlar får den til at holde en smule længere, men det er mest beregnet på højere tempersturer, kraftigere tryk og hårdere ryk i den.

Kommentér på:
Længste tur på Scooter?

Annonce