{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

ZenMonkey
ZenMonkey
Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164

Ja så er det tid til at lære noget igen! {{forumTopicSubject}}

Hej SG!

OBS OBS DETTE ER IKKE NOGET JEG HAR TÆNKT MIG AT GØRE! DET ER BLOT FOR VIDENS SKYLD! OBS OBS

Hvis man tog en scooter , pillede alt plastik af den og kun lod den have sædet på, og lys og lygter. og så blot Tapede hele stellet til med gaffatape så alle ledninger ikke hang og dinglede. Altså en stellracer.
Måtte man reelt køre på gaden med det? eller er skjolde pligt?

Ja jeg ved det ville se dumt ud. men det er blot spørgsmål hvorvidt om det er lovligt.
Og det er intet jeg har i sinde at gøre!

Jeg kan sagtens se vigtigheden i lys og lygter samt spejle og den slags, men skjolde er vel teoretisk set pynt? en Puch Mxi er jo næsten også bare en stellracer, men den er jo så produceret sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ja så er det tid til at lære noget igen!
  • #1   16. apr 2022 Jeg tror der er noget med sikkerhed i det.
    Puch maxien er fra en anden tid og er en knallert, det andet er en scooter.
    Der kan ske ret mange ekstra skader på en person ved påkørsler.

Man bliver "snittet" af policen hvis man kører uden kofanger på en bil eksempelvis. Blev engang stoppet med manglende bagkofanger på bilen. Kunne så vise dem mit helt nye anhængertræk i bagagerummet jeg skulle hjem og sætte på i weekenden inden syn. Så slap jeg med en løftet finger istedet for en bøde på 1000. Som han sagde: Jeg vil ikke se dig om en uge uden kofanger igen, det skete så heller ikke.
    Den eneste lovlige grund til at køre uden er eksempelvis til og fra autolakerer/værksted og er ikke engang sikker på det er "helt lovligt"

Men så på den anden side, så købes der rask væk gamle motorcykler der får kåbe osv pillet af og ombygget til en scrambler eller såkaldt café racer.
    Og de bliver da noget naked og kigge på, men kan synes alligevel.

Men en ting er sikkert, der må ikke være skarpe kanter som sådan på nogen køretøjer, og slet ikke skarpe som følge af forandringer

• ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #2   16. apr 2022 Jeg er nemlig helt med på det med de caféracer. det er nemlig tit og ogfte mc der er pillet ting af.
    Derfor jeg tænker om skjolde er pligt? eller betegnes som " pynt " ?
    Et stel i sig selv har jo ingen sparpe kanter det er jo rundrør.
    så hvis man nu bare havde stellet og svejsede nogle fodviler på ? er det jo virkelig ikke langt fra en Puch maxi eller for densags skyld Suzuki fz50
    hmm tror jeg en dag vil spørge politiet direkte og se om der er et svar på det.

• #3   16. apr 2022 Ja det er nok en god ide. Man gider da ikke stoppes og få en bøde. Dengang med bilen anede jeg det ikke. Eller havde ikke tænkt på det sådan, jeg tog bare kofanger og det gamle meget rustne træk af. fixede der rent og fint og de dage der gik inden jeg fik det nye træk kørte jeg da til og fra arbejde, men den dag de stoppede mig så de bilen og vendte rundt. Det var ikke sket med kofanger på så det tages alvorligt.

• #4   16. apr 2022 det går ind under konstruktive ændringer og i må gøre intet ved en 30 knallert og betjenten som stopper jer vil også tude over skarpe kanter fordi plast skjolde holder til så meget så når man køre lille Lotte på 5 år ned så river hun sig ikke på div beslag

• #5   16. apr 2022 Det kan godt gøres nogenlunde lovligt, men kræver indgående forstand på detailforeskrifter om køretøjers indretning og udstyr.

Ved af erfaring at man kan tilpasse stel og dække resten ind i lidt pu-skum el.lign og gøre det lovligt.
    dog skal der ikke meget til før modifikationerne er strafbare som fejl eller mangler på køretøjet.

Du skal være heldig at spørge den rigtige betjent på den rigtige dag for at få et rigtigt svar.
    De kender ikke alle sammen alle reglerne. Langt fra endda.

• #6   19. apr 2022 Det går vel ikke sådan indirekte under konstruktiv ændring men ja igen måske ang sikkerhed osv og også bare fordi man vil mene det går under noget der er "forkert/ulovligt" så selvom der ikke er direkte en lov om lige præcis den handling, så tror jeg faktisk godt at popo kan give dig en bøde for det og så fx kalde det en konstruktiv ændring selvom det ikke direkte er det men også samtidig bare fordi de kan fordi de har magten! Men prøv måske du bliver kendt for det! smiley

• #7   19. apr 2022 Hade ikke læst indlæg før jeg gav mit svar, men okay det tyder så på alligevel at det faktisk bliver betegnet som en konstruktiv ændring og det et jo netop ulovligt så der har du dit svar, ja det er ulovligt! smiley

Men det også sindssygt med alle de regler, så er eller andet sted vil det sige at vis man fx smed en spoiler på fra en Sonic over på en sfx så det jo også konstruktiv ændring og derved ulovligt! Der er jo ting som ses med fingeren med og andet der ikke gør men det er sgu sindssygt nogen af de regler der er, ikke alle giver mening! Hehe

• #8   19. apr 2022 Der er ikke noget som siger man ikke må.
    Der skal være lys, klokke, speedometer, fodhviler, samt skærme over hjul.
    Så er der nogle nye EU regler fra 2019. Som har standardiserede tingene. Så man ikke må sætte aftermarket bling osv på køretøjer. Men de regler har jeg ikke sat mig ind i, da det er en lang gang EU jura. Men det gælder kun køretøjer som er produceret fra 2019 og frem. Så meget ved jeg.

Kommentér på:
Ja så er det tid til at lære noget igen!

Annonce