{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af første knallert
  • #1   13. apr 2022 Som du nævner er det en 45er, mange af dem er som regel ret ok i stand. Og priserne er lave da de ikke er så populære for andre, end voksne der skal til og fra arbejde.

    Men den er da 21 år gammel så vedligehold har meget at sige, og måske kørt om vinteren med et meget rustent stel inde bagved. Men det kan da kigges efter når man står med den med en lommelygte af den gode slags.
    Det er tit noget med at have en fornemmelse af hvem sælgeren er, har han haft den hele tiden osv. Lidt med mavefornemmelse osv.....
    Uanset hvad man køber som er +5 år skal man tit regne med en eller anden reparation af et eller andet: Dæk, kabel, bremseklodser, variator, rem, ruller, el-net

    Jeg nævner det bare, det er dig der ser på den og kan sige noget om tilstanden.
    Du nævner ikke hvor langt den har kørt og det er ret vigtigt hvis du skal have et godt råd eller 2.

    Har til eksempel for 14 dage siden haft en SYM sport her til en lille overhaling. En bekendt havde købt den for 2300 på auktion og afhentet ved ejeren.
    Rigtig fin med hele skjolde og alt el virkede fra 2015.....Men kørt 26000km..... "Skal lige have et lille service, og den kan ikke starte"

    Ja fint! svarede jeg.

    Da den stod her på liften konstaterede jeg:
    Karburator kina-kopi der var forknoklet og splittet ad (der skulle en ny til)
    Knækket den ene bolt der holder bremsekaliber ved baghjul (farligt at køre med)
    7mm slør i akslen til kickstarter der helt kæntrede i dækslet (skrammel)
    Bagdæk der ikke holdt luft pga. alderdom (det kunne da skiftes)
    Forbremsekaliber der var irret sammen til en klump (ny kaliber)

    Havde slet ikke dækslet pillet af til variator, han hentede den bare igen og kørte den til gammelt jern.
    Den kunne sagtens laves men for dyrt og langt fra "et lille service" som jeg da gerne hjælper med.
    Men den slags renoveringer skal jeg ikke rodes ind i smiley
    Så se dig godt for


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #2   13. apr 2022 Husk Peugeot speedfight 2 har en anderledes støddæmper i fronten , den har stor tilbøjelighed til at rustne meget, i det danske vejr. Gaffelbroen er ret så blottet også. den er kendt for den svagheder angående rust. ( er trods alt Peugeot )
    ellers er det en dejlig maskine. godt lys med HP4 pære. god affjedring. ligger godt på vejen blot sørg for at få ordentlige helårs dæk på. ser sporty ud. Ulempen er at man har den forhøjning ved fodpladen. poseholderen kunne godt lige være en anelse højere.


  • #3   13. apr 2022 Klassisk begynderfejl at spare et par tusind i indkøb, så waste et par tusind på rep, så overveje for et par tusind forbedringer for at kompensere for den er for sørgelig.
    Så bliver man træt af problemerne, den er ikke sjov at køre og man kan ikke bære at realisere tabet ved at sælge den for at få et bedte udgangspunkt, så den ender med at stå i garagen som en anden cockblocker for fremtiden.

    Vil anbefale at købe noget nyere og købe noget italiensk eller japansk.
    Evt fransk til nøds men trippeltjek din plan inden du springer ud i et flute

    De ekstra penge i indkøb tjener sig selv hjem i vedligehold og gensalg til slut.


  • #4   13. apr 2022 En pgo i god stand kunne også være en fornuftig investering.
    Især dren model her, og libra.
    De andre er pgo modeller er mindre oplagte til formålet.

    https://www.dba.dk/pgo-t-rex-2011-7345-km-b/id-1089395102/


  • #5   13. apr 2022 Kan kun tilslutte mig kommentaren om PGO Trex herover. De virker ret så driftsikre, det må jeg indrømme selvom jeg selv kun er til Piaggio og Gilera.
    Kunne selv have anbefalet det da jeg skrev første gang, men tænkte mest på det du spurgte om mht. den Peugeot


  • #6   13. apr 2022 Køb noget der er under 10 år gammelt.
    For din egen skyld.
    Du skal være god til at skrue på knallerter og gide skrue på dem, hvis du skal købe en der er så gammel.
    Og med en der er så gammel, så skal du forvente at alt er rustet fast.


  • #7   13. apr 2022 Henrik L

    Tænker også at kigge den igennem for defekter og rust smiley

    L

    Nu er jeg ikke interesseret i nogen former for styling eller noget, den skal bare køre fra A til B.


  • #8   13. apr 2022 ZenMonkey

    Så jeg skal bare sørge for at tjekke ophænget foran grundigt?


  • #9   13. apr 2022 Tommy

    Kan godt lave biler, men aldrig haft med scooter/knallert at gøre før. Men ja, kan være jeg skal kigge på en nyere.


  • #10   13. apr 2022 Se evt om du kan finde en PGO Big Max.
    Det er 45 kmt udgaven af PGO Hot.
    De er nemme at skrue på.
    Rimelige i pris.
    Delene er ret billige og nemme at få fat i.
    Man man købe dele brugt og der er mange der sælge brugte dele til dem.

    Men igen, så gå efter en der er under 10 år, af hensyn til rust osv.


  • #11   13. apr 2022 Jeg mente ikke styling.
    Forbedringer er ikke styling.
    Sørgeligt er dårligt kørelys. Se alle dem der har sat en arbejdslygte på så de faktisk kan se noget i mørke.
    Det er den slags jeg mener.

    Støddæmperne.
    Dækkene, er der godt greb i dem eller er det nogen komplet lorte dæk.
    Den slags..


  • #12   13. apr 2022 L

    Nååh, så misforstod jeg ??


  • #13   13. apr 2022 En kammerat har åbenbart en Stalker stående, kunne nok være et bud

  • #14   13. apr 2022 #13
    Tjek lige stelnummeret.
    Jeg mindes at det sidder ret udsat for vand/salt, så det ruster hurtigt væk.


  • #15   13. apr 2022 Tommy

    Selvfølgelig, vil jeg få tjekket.

    Skal sådan en 30 knallert ikke have papirer? Det er en uden plader


  • #16   13. apr 2022 Er de fra før juni 2006 så hedder det "ikke-registreringspligtig knallert" når det er en 30er
    Og "registreringspligtig knallert" når det er en 45er.
    Det var først med Lene Espersen i 2006 at navnene blev ændret fordi nu skulle ulovlighederne bekæmpes så alle knallerter skulle have nummerplade.

    Gilera Stalker er en fornem knallert, men det er desværre sjældent man finder en i god stand.

    Dog er markedet for 45 knallerter helt anderledes end 30 knallert markedet.
    45 knallerterne er som regel lovlige, ofte med udfyldt overholdt service hæfte, og oftere i god stand.
    Og de er markant billigere, fordi efterspørgslen er mindre.

    Men hellere en slidt kvalitets maskine end en ny kommunist knallert smiley
    Alti alti


Kommentér på:
Køb af første knallert

Annonce