{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

ZenMonkey
ZenMonkey
Tilmeldt:
25. dec 2021
Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164

VGA {{forumTopicSubject}}

Hej SG.
Jeg ser ofte flere scooter der kører og Er en VGA firfox. den ser egentlig ret fed ud. er det en scooter der dur til hverdags brug? almindelig kørsel, ikke tunnet, og skal heller ikke noget baghjul pis og den slags små knægte ting. eller er det igen noget af det Thansen har skaffet der bare ikke dur til noget, og max holder 2-3 år?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA
  • #1   13. mar 2022 De holder ok, og er lidt bedre udstyret end de helt billige.
    Cirka på niveau med cpi.

    Ok design funktionelt til hverdag.
    Men køb den brugt for under 8000 og sælg den inden den bliver 4 år gammel.. for 3-5000 kr.
    Så kan det næsten betale sig.

    Det mest tiltalende ved dem er at de er dimensioneret bedre til europæere end de helt små kinesere.

    Thansen har mig bekendt kun solgt sym som ikke var kinabras.
    Deres keeway og vga og cpi og benelli er alt sammen middelmådig kval budgetkinesere.
    Deres sym modeller var så syms budget maskiner. Ikke noget der bare lignede et flagskib.
    Men priserne var fine for de sym de havde i thansen.

    Er der ikke en hæderlig motorcykel knallert forhandler inden for 60km radius af dig?

    Den time eller to ekstra rejse er godt givet når den en sjælden gang imellem skal til service.
    Oplevelsen bliver som regel også bedre, det plejer at være en overskudsforretning at gå udenom de lavest hængende frugter, når det kommer til knallerter.

    De kan ellers godt bruges de firefox.
    Vil ikke anbefale dem generelt men de kan være et ok kompromis for nogen. Især hvis du kører lovligt og har lukket opbevaring til den


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #2   13. mar 2022 #1 det var mere bare mig der undrede mig over hvor mange der kører af dem i mit område. i forehold til vilket ry thansen har i mit område. altså her er thansen = skrot... derfor jeg blev forbavset over at se 4 forskellige personer på 1 dag og alle kørte
    VGA Firefox.
    Kunne jo være at lige præsis VGA Firefox var undtagelsen af VGA modellerne, så den rent faktisk var ok/god nok.


  • #3   13. mar 2022 De sidste er solgt på udsalg.
    2020-2021.
    De har været nedsat for at få tømt lageret. Så det er nok derfor de kører rundt lige nu.
    Slå evt nummerpladen op på nummerplade.net når du ser en, og find ud af om de lige er rullet ud af butikken sidste år eller hvornår.

    Når jeg kigger på dba har ingen af dem formået at køre bare 4000km inden de er sat til salg på dba.

    Det er et klassisk faretegn for en kina vare smiley
    Selvom jeg har prøvet ihærdigt er det aldrig lykkedes mig selv at få tælleren over 10'000 på en kineser.
    Hverken den 250cc offroader, 200cc supermoto, 100cc scooter eller 50cc knallert jeg havde. Det længste jeg harfået en var min første knallert, den cpi hussar. Købte den fra ny.
    Den holdt 1½ år og 7500 km inden den tog falsk luft ind og varmesatte sig, udover alle de andre fejl den havde udviklet (udstillingsmodel så reel alder 3 år)
    Så jeg solgte den som skrot for 300 kroner. Gal det var dyrt og en skod oplevelse at eje.
    I det mindste var den på størrelse med firefoxen så jeg har ikke taget skade af at sidde helt af h til det 1½ år jeg kørte på den. Når den ellers virkede.


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #4   13. mar 2022 #3 jeg har i dag lige solgt min motocr hot 50 naked efi . gav 15500 får den af ny for 7 mdr siden , fik 11000 for den , er rent faktisk ret tilfræds med det. nu står jeg bare og skal finde noget til den pris eller under som rent faktisk er værd at eje og køre på. og skal være i umiddelbar nærhed af mig da jeg ikke kan hente med bil + trailer. så ting i nærheden af 6400 sønderborg der er mine penge værd. Havde lidt en pgo G-max i tankerne, men med de ny benzin priser ved jeg ikke helt om 2 takter er det værd.

  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #5   13. mar 2022 syntes jeg her inde på et tidspunkt havde set en skrive at VGA bruger samme motor som yamaha neos 4t ? i så fald kan de vel egentlig ikke være helt dårlige. Har lige set den nye VGA ONE 12" Euro-5 30 km/t
    tænkte om det var noget? hvis den alligevel kører med yamaha motor ?


  • #6   13. mar 2022 Det her er virkelig i orden
    https://www.guloggratis.dk/transport/scooter/piaggio/annonce/54240663-304taktscooter

    Flueknepperen i mig får lyst til at prutte på den... Men jeg gav 6000 for min med ridser og knust baglygte fordi knægten havde kørt rundt og stejlet. Og den havde kørt 4000km

    Synes 8000 for den der er top dollar.

    En skam den primavera der var listet til 15 forleden allerede er solgt.
    Hvis man ku prutte sådan en ned på 13 på grund af en lille ridse eller den er lidt snavset eller whatever, så ville det være wunderbar jo.
    Afhængig af hvor den står selvfølgelig.

    Piaggio zippen er ikke den mest hóldbare piaggio der er lavet. Men til prisen er den meget fin. Har selv en også jo men de er i den lille ende.


  • #7   13. mar 2022 Peugeot, SYM, kymco og snart alle maskiner fra kina og alle budget maskiner fra de omkringliggende lande, bruger den GY6 motor platform som vga også bruger.

    Yamaha bruger den dog ikke på neosen
    De bruger næsten kun højkvalitetskomponenter som ikke passer på nogen andre fabrikanters maskiner smiley Derfor de koster det ekstra. Og så er japanske R&D afdelinger ikke kendt for at være sløsede.
    Så designet er som tit helt nyt og game changing


  • #8   13. mar 2022 Bare for inspiration, prøv at overvej den her. De sælger den for 16500, nypris var måske 25'000 med ekstraudstyret.

    Den er fra 2017 og har kørt 31'000 km
    de 5 år på den maskine har været nogen dejlige år køretøjsmæssigt forestiller jeg mig.
    Super affjedring og sortmalede fælge arh mon ikke han/hun har givet næsten 28000 fra ny.

    Eller også har de selv købt den brugt... Lige serviceret, nye dæk, klar til 30'000 km mere.

    Det er en 45er så det bliver ikke relevant, bare for at sætte alternativerne i perspektiv.
    Du finder ikke en eneste kina knallert på 50cc som har rundet bare halvdelen af hvad den vespa har kørt på 5 år
    https://www.dba.dk/piaggio-vespa-sprint-2017/id-1088612869/

    Men er du ude i at købe nyt igen?


  • #10   13. mar 2022 den her dr. big ku godt være turen til randers værd
    https://www.scootergalleri.dk/pgo-dr-big-30r/id-1336648


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #11   13. mar 2022 Ja det var den mintgrønne vespa smiley men syntes zip ser meget fyskisk lille ud. og der er også hovedgrunden til jeg ikke kan lide Pgo Hot 50 modellen , samt syntes den har en ualmindelig grim forende. Jeg kan godt lide store ting , fx Kymco super 8 , pgo G-max, pgo dr big. Yamaha neos 4t har et ualmindeligt dejligt sæde. men ja sådan en dejlig vespa primevera havde lige været sagen , der er også en peugeot Django relativ tæt på mig i jylland, men de har ikke mulighed for at levere til min bopel. men den har kun kørt 4400km og koster 6000kr, den har det nice retro look. og er 4t så ville havde købt den hvis de kunne have bragt.
    den her er også lige mig, desvære bare for langt væk https://www.facebook.com/marketplace/item/2289500801191545


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #12   13. mar 2022 den piaggio vespa sprint er vist også mindre end primeveraen. men ellers er den sku fed smiley tror ikke jeg kan få noget "nyt" for mine 11000kr andet end Thansen. så tror jeg prøver brugtmarkedet af denne gang.


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #13   13. mar 2022 jeg har skrevet med ham fra randers , han kan heller ikke fragte , og jeg kan ikke hente smiley
    jeg kunne tage tog/bus der op og ligge og køre en hel dag hjem på den. men så skulle det nok havde være mere varmt end nu . nej det bliver sku nok jernhest det næste stykke tid indtil noget relevant kommer frem på brugtmarkedet.


  • #14   14. mar 2022 De sidste par år er der solgt en del vespaer da de er blevet billigere og 4t.
    Så det ku godt ske der ender med at komme sådan en på udbud i nærheden.
    Så vidt jeg har ku forstå er forskellen på sprint og primavera mest af udseende og udstyr. Sprint har de lidt dyrere sports komponenter og lidt mere minimalistisk udseende, men komfort og bagageplads skulle være det samme.

    En skam der ikke længere er forhandlere med andet end kina knald. Så du ku prøve at sidde på diverse vespaer piaggioer gileraer apriliaer osv. De nyere modeller.
    Nåmen held og lykke med at finde noget der tjener dig godt


Kommentér på:
VGA

Annonce