{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Hjælp min Suzuki rmx gider ikke at starte {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige købt en Suzuki rmx første gang jeg skulle starte den startede den i andet hug og kørte fint. Men da jeg havde kørt lidt gik den i stå jeg kunne ikke få den startet efter. Jeg troede at det var tændrøret så jeg har puttet et nyt tændrør i men den starter ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min Suzuki rmx gider ikke at starte
  • #1   7. feb 2022 ført og fremmest velkommen her til sg

    hvordan stoppet motor da den gik ud bremset den hårdt op eller sagde de bare bøhhe

    men en moderne 2 takts motor skal bruge 4 ting for at kunne køre det er

    gnist
    benzin
    kompression
    og en tæt membran

    din maskine mangler en af tingene og nu ved jeg ikke hvor god til motor du er så vi starter helt helt fra start så vi startet med er der benzin på

    er der gnist det tjekker du ved at tage tændrør ud og sætter det i tændrør hætten og ligger det på topstykket og træder på kickstarter imens nøglen er på tænd så skal den gerne gniste

    så tjekker vi kompression optimalt har man en tester til at teste det men det har du nok ikke så sæt en finger i hullet til tændrør IKKE I HULLET bare luk det til også tryk på kickstarter din finger bør blive suget ned og du skam ikke kunne holde trykket tilbage når stempel køre op

    membranen er noget pis at tjekke på din model da den sidder under cylinder så cylinder skal af og det vil jeg ikke anbefale at du selv gør hvis du ikke ved hvad du gør men din model har der med at tabe karburator pga den måde den er monteret


  • #2   7. feb 2022 Tusind tak for hurdig svar. Der er en gnist på tændrøret når man trykker ned på kickstarter og ens finger bliver suget ned og der er benzin på.

  • #3   7. feb 2022 oki så er det hele jo fint hvordan gik den ud

  • #4   7. feb 2022 Jeg gearet ned til første giver imens jeg holder koblingen inden så da jeg næsten er i Tom gang går den ud jeg prøver så at starte den igen men den vil ikke jeg prøvet også at løbe den i gang. der kommer lys i den og røg ud af udstødningen men den giver ikke gas.

  • #5   8. feb 2022 Tjek om benzinen kommer frem til karburator, det kan jo være en stoppet benzinhane. Eller evt skidt der har sat sig i dysen i karburator. Er der et benzinfilter på benzin slangen? Dette kunne også trænge til udskiftning, er der ikke et filter, så få endelig et sat på.

  • #7   8. feb 2022 Jeg prøver at se hvad jeg kan gøre i morgen smiley

  • #8   9. feb 2022 Der flyder benzin igennem men der er ikke et benzinfilter på. Skal der så en på eller behøver en Suzuki rmx ikke en ?

    profilbillede
  • #9   9. feb 2022 Benzinfilter er altid en god idé da den fanger skidtet inden det ryger i karburator og motor.


  • #10   9. feb 2022 Er det så bare at klip 2 huller i benzinslange og så Sæt et benzinfilter på ?

  • #11   10. feb 2022 Bare klip slangen over og sæt filter på. Filter har en studs i hver ene som slange skubbes over.

  • #13   10. feb 2022 Okay smiley

Kommentér på:
Hjælp min Suzuki rmx gider ikke at starte

Annonce