{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

Sebastian J
Sebastian J
Tilmeldt:
5. aug 2021
Følger: 14 Emner: 2 Svar: 2

Gianelli go {{forumTopicSubject}}

Hej venner jeg har lige et helt afklarede spørgsmål og det er om jeg kan putte gianelli go på og 5,5 grams ruller og stadigvæk være lovlig?

Håber i vil svare tilbage hurtigst muligt. Forsat god sag

Mvh Sebastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gianelli go
  • #1   28. jan 2022 gg er kun lovlig til 45 scooter og du må ikke ændre noget på en 30 kmt motor

  • #2   28. jan 2022 Jaja, ved godt det er en ulovlig udstødning men mit spørgsmål er somsagt på hvis jeg sætter en par lettere ruller i ville det jo tage noget af farten og så hurtigere optræk og så smider en gg udstødning på ville det være under de 43 km/t? - ved godt det er et meget svært spørgsmål at svare på ud fra noget, når man ikke ved hvad det præcis er.

  • #3   28. jan 2022 Ik svært at svare på. Det hedder bøde på 1000 kr(ellers 500) for ændring på motor. Fjærn tragten og put 6,5 gr ruller. Så kører den ca 38 på rullefelt. Og nej, ruller tager ik noget af topfarten væk eller giver topfart. Det er en myte lavet af idioter

  • #4   28. jan 2022 det er jo ligemeget så længe du har den udstødning på

  • #5   28. jan 2022 Noget helt tredje er du ike har lyst til at køre med 5.5 grams smiley

    Det kører ikke rigtigt. Rullerne ska ha den rigtige vægt.

    Altså jeg sleb ringen i varioen tyndere og satte lettere ruller i min "lovlige" knallert heg havde sidste år.

    Blev stoppet en enkelt gang og sagde den kørte de 38 med super godt optræk. De måtte gerne prøve den. Det gad de ikke.

    De går kun op i 1 ting de betjente. Kører den for stærkt.
    Udover larm og røde lys osv selvf også... men.


  • #6   28. jan 2022 Her er erfaringen at man ik bliver stoppet med et gianelli go hvis den kører 38 (det gør den ikke).

    Der er så en anden og mere vigtig erfaring, begrænsningen ud af forrøret. Så soder den ikke til, og 2 dysenumre op. Og 3 numre op i tomgangsdyse skal der også til.
    Og det er på en Piaggio NRG (hiper2 motor)

    Det giver ikke fart men den kører bedre med det, da Gianelli udstødningen er noget anderledes end den originale.

    Den får ikke fed nok blanding til koldstart med den udstødning, derfor skal tomgangsdysen med op som jeg skriver


  • #7   28. jan 2022 Den kommer til at køre med VANDVITTIGE mange omdrejninger hvis man fjærner begrænsningen. Den kommer til at køre som lort

  • #8   29. jan 2022 #7
    Jeps, men forklar du bare min knægt det....
    Personligt hader jeg alt det uoriginale skrammel, og gider heller ikke og rode med det. Men den skulle jo bruges til at køre på.
    Det virker ja! Men så heller ikke bedre. Desuden larmer det ad H til I forhold til den Gilera jeg lavede i sommer der står originalt.....
    De tåler sgutte sammenligning i køremåde Men kører samme fart (36-38 km/t)


  • #9   29. jan 2022 Jeg forstår heller ikke pointet. Optrækket er jo ca det samme, men lortet kører med pisse mange omdrejninger og 30kmt. Spild af benz

  • #10   29. jan 2022 Præcis, og han skal køre lovligt, den bliver konfiskeret næste gang.
    Men han er over 18 så det styrer han selv.


  • #11   29. jan 2022 Sæt evt strammrre trimfjedre i.
    Det gør en del forskel på scootere med ring i.
    Fordi ringen forhindrer remmen i at gå i bund på vario som den skal, så den starter i for højt gear i forhold tiæ de originale trimfjedre.
    Fjerner du ringen løser det sig. Men sætter du trimfjedre i så får den også mærkbart bedre optræk fra 0-10 kmt.
    Gule eller røde i thansen er fine


Kommentér på:
Gianelli go

Annonce