{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
272 visninger | Oprettet:

Når teknikken driller (lidt og huske på) {{forumTopicSubject}}

her er lidt og huske på når teknikken driller smiley

Min søns Piaggio NRG Power fra 2014 kører som regel altid og igen, virker hver dag og han kører ca 1800km om måneden. Købt i foråret 2020 og fik nye krumtaplejer 2 måneder senere pga en uheldig slange med olietilførsel. Ellers ikke noget som sådan andet end vedligehold osv.

Så kom han ca 15 November "den kører ikke helt ordentligt, det er som om den bliver afbrudt på tændingen og kan ikke tage fuld gas"

Lidt omtanke sagde mig den skulle gøres ren for koks da et lille regnestykke sagde den havde kørt ca 15000 siden sidst. Det snakkede vi også om 1 November da den fik et nyt NGK tændrør og en karburator gennemgang.


1. Af med cylinderen, ja det var da lidt kokset..... Bum bum... Ok jeg havde et originalt stående der havde kørt 4000km, på med det. Fejl fundet hurrah ....... Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

2. Aha! Så er det CDI med tændspolen der er træt, havde en liggende så et hurtigt bytte .... Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

3. Aha! Tændkablet fejler, udskiftet med nyt, nu virker den .... Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

4. Ok! Ja det kunne så måske være tændinglåsen??? Det lød jo som om man sad og legede med nøglen ON/OFF
Øv!! Af med hele frontskjold (bøvl) og ud med bundstykket af tændingslåsen. Der var da lidt ir på kontakterne meeen!!!
På igen ud og prøve en tur op ned af vejen.
Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

Nu stod der så et total bart stel oppe på liften der stadig ikke kørte ordentligt smiley

5. Ny plan: Statoren!!
Jeg havde så ikke en liggende, så der skulle en ny til hvis det var. Original stator går sgu ikke sådan i stykker men ok... 500 kr for en ny original, fandt så en på Sjælland (DBA) for 150 med porto.

I med den. Nu virker det! Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

Nu er vi fremme ved 4-5 December, sønnemand har opgivet, 3 uger on/off i værkstedet. Det er koldt.... ØV! Og juletravlhed på job og alt det der.
Han kørte så på den Gilera jeg lavede i sommer så der var da et køretøj der virkede, så det var ikke helt håbløst.

Så tænker jeg fejl på karburator, det kunne også lyde som benzinmangel... Måske!

6. Af med luftfilter og karburator, ingen fejl i den. Alligevel en hurtig prøvetur efter montering..... Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

7. Et dysenummer eller 2 op, det er jo koldt, så af med karburator igen,
Havde ikke en dyse i rigtig størrelse, fik bestilt. kom 2 dage senere.
Lør 18 December om formiddagen satte jeg den nye dyse i dyret.....

Men nej! Fejl var der stadigvæk smiley

Så stod jeg der og tænkte lort!!!
Hmmm Jeg kan da lige tage det nye tændrør, og bytte ud med et af de gamle udslidte jeg har liggende til dårlige tider.

Så kørte skidtet som den var betalt for det smiley smiley

Moralen er, husk altid og tjekke tændrøret først, og selvom ens hobby er MCer og tohjulere generelt og har været i mange år kan man sagtens overse det mest indlysende smiley

Og fronten er monteret igen, her i ferien må målet være og sætte de sidste skjolde på.
God jul og godt nytår smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når teknikken driller (lidt og huske på)
  • #1   25. dec 2021 Ja, selv et nyt tændrør kan være dårligt smiley Altid en god idé at have nogle i reserve, bare lige for at prøve om det nu er det smiley

  • #3   25. dec 2021 Det er også min pointe. Selv om man har lavet ting 1534 gange før kan man stadig overse et eller andet.
    Og huske sig selv på man ikke bliver verdensmester hvert år pr automatik. Der skal kæmpes for det smiley


Kommentér på:
Når teknikken driller (lidt og huske på)

Annonce