{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.299 visninger | Oprettet:

Kabine-Scooter og el? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg er på udkig after en kabinescooter af en art da hverken benene eller kørekortet er som det det var engang smiley

Egenligt kiggede jeg mest efter en Ape.

Men nu fik jeg øje på at fx Lindebjerg også har nogle ret fede modeller, også hvor man lovligt kan være 2 personer i. Den jeg er lun på er den de har til 50.000 kr smiley

Med elruder og det hele, så det er næsten en bil, bare uden at være det.

Det er jo fint hvis man har 50.000 kr. Men hvad med opladning?

Bor i en etageejendom, så kan ikke bare lige lade den i carporten?

Kan man tage batteriet ud/med op i sin lejlighed lige som på elcykler.

Eller er der en anden måde jeg har overset hvor jeg kan oplade på som sikkert er indlysende ?

Jeg har ikke et job eller lign hvor den fx kunne stå og lade mens jeg var der.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kabine-Scooter og el?
  • #1   8. nov 2021 Hvis du kan få den bevilget som hjælpemiddel (Hvilket er tvivlsomt, da du ikke har et arbejde) så skal kommunen sørge for, at du kan lade den op. Det kan være et stik i opgangen feks.

• #2   8. nov 2021 Nu er det mere en ide, men kunne du måske trække et ledning oppe fra lejligheden og oplade "bilen" med den?

• #3   8. nov 2021 #1
    Er førtidspensionist så nej ingen arbejde (og heller ikke udsigt til/planer om det), desværre.

Altså teoretisk set kunne jeg jo godt. Men det bliver i så fald et motherfucker langt kabel, dels bor jeg på 2. sal, og dels fordi lejlighederne "vender væk" fra den side hvor parkeringspladserne er. Så kablet skal gå hele vejen rundt om blokken så.

Desuden er jeg ikke sikker på at mine underboer ville blive specielt glade for at have et kabel hængende og dingle lige foran deres altan.

Derfor jeg prøver på at komme på et alternativ. Måske er det urealistisk at tage batteriet med op i lejligheden (fastmonteret eller hvad ved jeg).

Men hvad så med sådan en "Jumpstarter" man bruger til biler med fladt batteri, burde jeg ikke kunne oplade den med sådan en? den ville jeg jo godt kunne bære op og ned fra lejligheden og lade på om natten fx, og så tage med ned når jeg skal et eller andet alligevel, til købmanden eller blot tjekke postkassen fx ;)?

I øvrigt er udlejeren/varmemesteren svært glad for sin havetraktor, så tror sådan et kabel i øvrigt ret hurtigt ville blive "tygget over".

• #5   8. nov 2021 Lige i dit tilfælde ville jeg anbefalde en ape 50. Så kan du bare tanke på. Syntes den der kabine scooter bliver svært at oplade

• #6   8. nov 2021 Ja det var egenligt gode spørgsmål og pointer.

Ok jeg var ikke klar over at det var så tunge batterier sådan en bruger, så bliver det nok ret håbløst at slæbe dem op og ned. Synes bare sådan en APE er så grim, nu der findes meget smartere/kønnere alternativer smiley Men det bliver jo nok løsningen, medmindre jeg pludselig finder på at flytte i et fritliggende parcelhus eller lign - men så skal jeg lige finde en ny kæreste at gøre det med - nå det er en helt anden historie smiley

Med hensyn til parkering er det faktisk også et godt spørgsmål!. I færdselslovens forstand tæller den jo som en cykel eller Scooter 30.

Men den kommer jo til at fylde halvdelen af cykelstativet hvis jeg sætter den der?

Tænker jeg primært vil parkere den som man ville gøre med en bil, men kan jeg så få P-bøder eller hvad ?

Tænker også jeg måske skal droppe kravet om "kabine" og måske se efter en 3-hjulet T-rex, og så med en god stor solid bagagebox på i stedet for?

Er der ikke noget med at man kan købe en hjelm med indbyggede højtalere så man kan "bluetoothe" musik fx fra sin telefon? for så behøver jeg jo ikke undvære musik på længere tur alligevel ?

• #7   9. nov 2021 Jeg bruger bare airpods i mit hjælm når jeg kører. Så har jeg en tlf holder som sidder på mit spejl(en jeg har 3d printet så den passer perfekt). Sådan en ape 50 er ikke den pæneste, men den kan hurtigt pyntes oppe. Så har du masser af plads ombagved til alt muligt. Så en der havde et sæde der, tror dog ikke det er lovligt at side i den smiley

• #8   9. nov 2021 Tror du skal søge om en alm. el-scooter.
    Det lyder ikke til, at dit behov er særligt stort, og bliver en benzinknallert ikke luftet? Så får du en masse problemer.
    En el-scooter kan du have i opgangen. Du vil kunne få den bevilget, og sat en lader op i opgangen.
    Mange steder må man endda kører med sådan en indenfor. Det er der ihvertfald mange der gør her hvor jeg bor.

• #9   9. nov 2021 Jeg har spurgt udlejningsfirmaet.

Den må ikke stå i opgangen af brandhensyn, ligesom jeg ikke må have en ledning ud af døren da denne altid skal holdes lukket af hensyn til rotter (og desuden er låst i nattetimerne).

Kan godt være jeg skal gå efter en mere "klassisk" handicap-elscooter, da som du pointerer har et ret begrænset behov. En alm scooter blir stjålet på nul komma fem, selv med megatykke kæder om en lygtepæl og alarm på.

Jeg har allerede omkring 20 knallerter og scootere rundt omkring, jeg ved bare ikke hvor ;/

Regner ikke med de unge gider hugge en handicapscooter.

Så er spørgsmålet blot om batterierne på dem er "tilpas" små til at jeg relativt let kan tage det med op i lejligheden og oplade...

• #11   10. nov 2021 HVad med sådan en "Booster" man typisk bruger til at starte biler med fladt batteri med?

Kunne man ikke bruge sådan en til at oplade den?

Ellers tænker jeg at jeg er hende i Elløbe-hjul, de kan fås helt ned under 10 kg, så kan jeg bære hele "dyret" op i lejligheden og lade, og ikke tænker på om det blir stjålet?

Kommentér på:
Kabine-Scooter og el?

Annonce