1.389 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor koster en 3-hjulet så meget ? {{forumTopicSubject}}
Hvordan kan det være at en 3-hjulet Scooter, som den der PGO fx laver, og sikkert også andre koster SÅ meget mere end 2 hjul ?
Jeg er med på at det naturligvis koster at ombygge fra 2 til 3 hjul, men en scooter til 15.000 kr, koster så pludselig 40.000 kr ?
Det fordi jeg selv er gangbesværet. Vil bare helst ikke på sådan en Elscooter som de gamle kører på (er kun 40 år).
Og en Ape, selvom det stadig kun rent teknisk er en 30-scooter, så koster den næsten det samme som en lille personbil ? Det er jo helt vildt ?
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
Ape er næsten en lille bil
PGO laver ikke 3-hjulet mere og har ikke gjort det længe. Tror kun det er powerwheels som ombygger Kymco der har ny som benzin.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Med et stort bredt gel sæde som er justerbart i højden, rækkevidden er ikke det store men måske nok.
Praktisk ift opbevaringplads og nem påstigning.
Jeg ved ikke om de her er noget bras, til kun 12'000 fra ny.
men kan se velronnemerede mærker ned til 25000, uden de er på tilbud, så mon ikke man kan få noget ok grej for cirka det en budget knallert koster (15-20k)
https://www.dba.dk/el-ladcykel-fabriksny/id-505132931/
okt 2021
Følger: 12 Følgere: 41 Emner: 8 Svar: 26
Jeg sad ikke lige med da byrådet tildelte handicap-køretøjer?
Normalt skal jeg heller ikke længere ned til købmanden, så det kunne jeg nok klare på en "ellert".
Men tænker at decideret "handicaåkøretøjer" er der ikke så mange der vil have, så¨dem kan man nemmere "have i fred"?
Elektrisk ladcykel er nok udelukket. Tror sådan en ville blive stjålet inden for 1 uge da jeg ikke har mulighed for at låse den mere end til cykelstativet foran min boligblok.
Men ville da stadig gerne måske ligge oveni os få en "fed" 2.hjulet" + det bliver noget baks at bakse batteriet op i min lejlighed for at lade, derfor noget på benzin.
Men jeg kan ikke gøre noget så ? Kommunen vil maskimalt give mig en Elsccooter, som gamle gandicappede, og ikke en sej PGSO jeg i det mindte kunne style lidt?
sep 2018
Du kan ikke få en pgo. De bliver ikke lavet eller solgt mere.
Men du kan få en kymco fra powerwheels.
okt 2021
Men tænker jeg må have fat i Lindebjerg eller lign med handiicap-scootere.
Jeg kan bare ikke lide følelsen af at det nu er på el og handicap og ikke benzin og tun GG.,
Men det må jeg jo nok bare vænne mig til.
Det kan i al fald ikke gå sådan her. JEg har fx lige hentet en pakke på 400 gram hos købmanden der er ca 2 x 300 meter. Det tog mig næsten 1½ time.
Så må man ligge sin blufærdighed væk. Tror heller ikke nogen gider stjæle sådan en handicap-scooter
okt 2021
Nå jeg skal jo heller ikke så langt, og vi skal være "grønne" osv.
Men ikke meget fedt ved at overcolcke sådan en handicapscooter ;(
sep 2018
Det er først hvis du skal ud på større ture, og vi snakker dagligt, før en benzin overhovedet giver mening. Og skulle behovet være til det? Så vil de hellere give en kabinescooter end en benzin.
Det vigtigste er jo, at du kan klare dagligdagen.
okt 2021
Sådan en Elscooter forbinder jeg med ældre eller stærkt handicappede. Og jeg er ikke ældre, så jeg er jo stærkt handicappet hvis jeg kører i sådan en... ;/
Det er svært at indse selvom det er sandt.
Men du har helt ret, når mit behov alligevel kun er op til max 1 km inden for bygrænsen, og i de 9 af 10 tilfælde blot tilkøbmanden altså 300 meter, så er en benzinmotor ikke engang nødvendig.
Og sådan en handicaptingest er heller ikke så oplagt for unge mennesker at ville stjæle.
Så der er mange fordele faktisk. Skal heller ikke tænke på benzin fx.
Det bliver nok løsningen til foråret tror jeg, jeg skal stadig lige "sluge" at det er sådan at verden er".
Jeg har lige hentet en pakke på posthuset. Der er ca 2 x 300 meter. For de fleste er det en gåtur på 10 min, for mig tog det 1½ time. Heldigt der er 4 steder på vejen hvor man kan sidde og hvile/få vejret. Jeg hader KOL.
Hvorfor koster en 3-hjulet så meget ?