{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
299 visninger | Oprettet:

Hvor meget hurtiger slider man sin rem? {{forumTopicSubject}}

Hej sg, har en hot med følgende opsætning:
Malossi 70cc sport
Voca sabotage
Std karbu med 90 dyse
Top racing krumtap
Std vario med 6,5 i ruller
Std vario med std trykfjeder
Style pro std rem i kevlar

Ville gerne putte en medium trykfjeder i den, der remmen glider. Men er bange for den æder mit rem. Holder remmen nogenlunde det samme hvis jeg skifter over til medium? Kører nemlig 50 km om dagen med fuld gas(dvs i højeste "gear") og er bange for den kommer til at æde mit rem på et par uger. Tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget hurtiger slider man sin rem?
  • #1   16. okt 2021 Og det har du helt ret i min knægt fik ædt remmen da han satte det lort på. Tæt på det kostede en gang nye hovedlejer da den smadrede rundt derinde.
    Men altså helt lort er det heller ikke. Man skal bare huske på at kører man tunet koster det og holde det kørende. Og tid også, man skal holde mere øje med tingene... Sådan er det bare, også med biler og MCere


  • #2   16. okt 2021 Det har du jo ret i. Behøver den jo ikke. Det er kun fra 0-20 at den glider. Så holder den som den skal efter

  • #3   16. okt 2021 Det slider også remmen, når den glider

  • #4   16. okt 2021 Ja det slider altsammen, klemmer den mere med strammere fjeder er der pres på, glider den går den også i smadder på et tidspunkt.
    Det er derfor man skal være ekstra opmærksom når man kører med de der "super-dele"


  • #5   17. okt 2021 på piaggio er trykket lidt hårdere end mina vist, og de yder en smule mere, men med 70cc sport har min holdt 10'000km. malossi special belt uden kevlar eller noget i, bare normal gummi.
    Ville regne med 5-7000km hvis man øger trykket lidt. Hard trykfjedre så kan det godt være det holder under 4000 fordi det jo ikke er ret store remme, i forhold til kraftigere bygget motorer som altså har meget meget hårde trykfjedre i.
    250-550 cc scooter trykfjedre, dem kan man ikke klemme sammen med fingrene smiley
    Men sæt en kevlar rem i af en slags, hvis du kan finde en der passer, så vil jeg mene det skulle holde 10'000km før den er slidt under tolerancemålet med en medium fjeder i en hot motor.
    Laver polini ikke en der passer i pgo som er kevlar?


  • #6   17. okt 2021 tjo lige 0.6mm for bred men det er fint med en shimskive i de første par 1000 km.

    Burde holde ca 10'000 skud fra hoften
    https://www.twostroke.se/moped/drivrem/


    profilbillede
  • #7   17. okt 2021 Min kedelige erfaring er fra en Piaggio Nrg.
    Sønnen havde sat en strammere fjeder i for et bedre optræk. Kevlarremmen fra Athena holdt vel 800 km, så gik den i pulver og han kom ikke længere.
    Vi fik den lavet......2 dage senere rev den stemplet, remmen havde slået et lille hul i slangen ved oliepumpen. Nyt cylinder på og stempel, den har kørt siden og med standardfjeder. Alt andet er skrammel og ragelse i min optik


  • #8   17. okt 2021 Har en stylepro kevlar rem i. Den har de originale mål osv. men hvis den skulle holde til 10.000 km smider jeg den der trykfjeder i

  • #9   17. okt 2021 Har du set den gt tuning video hvor de slås med at remmen slasker rundt ved højeste gear?
    De tager vario dækslet af og filmer den.
    Det er nok det der æder rem hvis det er. Almindelig slid skulle den kunne tage det samme som en hiper motor med "soft" tryk i.


Kommentér på:
Hvor meget hurtiger slider man sin rem?

Annonce