{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Dårligt optræk og topfart på hot 50
  • #1   13. okt optræket med skive i kan jeg godt forklare det er fordi den sjovt nok ikke geare højere op i hvor den nu gør ligesom på din cykkel hvor du tåger den af i 2 gear der er du sjovt nok hurtigere oppe i fart ind i 1 gear men du har nok samlet det forkert da du fjernet skiven igen men hvorfor sætte den i for at fjerne den igen

  • #2   13. okt Der var politi razzia så ville gøre den lovlig men den har ingen optræk hverken med skive eller uden

  • #3   13. okt tror du har samlet noget forkert

  • #4   13. okt Har gjort det mange gange jeg ved godt hvordan man gør

  • #5   13. okt oki så kan du også finde fejlen da det er der inde dit problem er da det eneste du har ændret ved jeg lyder som en nar men prøver at hjælpe

  • #6   13. okt #4

    Ikke for at være efter dig eller noget, men lyt lige til hva #5 siger..

    Du siger selv at du har gjort det mange gange før og godt ved hvordan man gør. Eftersom det er dig selv der har pillet ved det og du udmærket godt ved hva du laver, så burde du uden problemer også kunne fixe dit problem på 2min.

    Siger det bare.


  • #7   13. okt Jeg ved bare jeg ikke har samlet det forkert da jeg godt ved hvordan man gør. Det betyder dog ikke jeg er ekspert på knallert og ved hvad problemet er. Jeg kan ikke helt forstå hvad der er galt med det jeg skrev da jeg bare svarede at jeg ikke har samlet det forkert så vi alle sammen ved at det ikke er det der er problemet. Problemet opstod også først et stykke tid efter jeg satte skiven i så jeg tror hvis jeg havde samlet det forkert ville problemet have været opstået med det samme.

  • #8   13. okt #7

    Nu må du lige blive enig med dig selv.

    Sådan som du skriver giver du udtryk for at problemet er opstået efter skiven. Men nu siger du at det er kommet et stykke tid efter. 5min eller en uge eller hva er et stykke tid så?

    Kan du ikke godt selv se det? Du skriver ét, vi svarer sig og du skriver så noget andet. Det er ikke nemt.


  • #10   13. okt nej okay det kan jeg godt se men det var efter jeg satte skiven i og kørte en okay lang tur på den at den begyndte at få et dårligt optræk. undskyld forvirringen. men gør det overhovedet nogen forskel om det er lige efter skiven eller lidt tid efter uanset hvad så har den fået lav topfart og dårligt optræk efter jeg puttede skiven i. jeg kan simpelthen ikke se hvorfor vi skal sidde og diskutere det her når jeg bare et kommet her lige så stille og rolig for at prøve at få noget hjælp.

    Tror du det kunne have noget med variator at gøre?


  • #11   14. okt Du kan simpelthen ikke se hvorfor det har betydning at give de rette informationer?

    Nu skriver du igen en okay lang tur, som om vi ved hva det er for dig?
    En okay lang tur for mig på scooter er 30-40km.

    Kald mig sippet, men jeg gider ikke hjælpe når jeg føler jeg løber panden mod en mur. Men håber da en anden vil prøve at hjælpe dig.


  • #12   14. okt Jeg skriver præcis det jeg ved og jeg ved ikke helt præcis hvornår den fik dårligt optræk

  • #13   14. okt Jamen for pokker.. Ja du skriver helt sikkert præcis det du ved
    1"problem kommet efter der er pillet ved skiven"
    2 "problem opstået efter en okay lang tur"
    3. Vi aner igen ikke hvor lang en okay lang tur er for dig og du vil ikke fortælle det.
    4. Jeg er et pikhoved i dine øjne og det er helt forståeligt, men du sejler rundt i dine forklaringer og så nægter jeg sgu at hjælpe en der ikke vil hjælpes..


  • #14   15. okt Jeg satte mig op på min knallert efter jeg satte skiven i og kørte. Efter noget tid begyndte den at få dårligt optræk af hvad jeg tænker er en okay lang tur. Det vil sige at jeg sjovt nok har ingen idé om hvor langt jeg kørte så det ville være svært at sige præcis hvor langt det var. Og når jeg skrev efter skiven så mener jeg det var efter jeg satte skiven i hvilket det jo også var og jeg mener ikke at det var lige præcis sekundet efter. Jeg føler ikke jeg har givet nogen forkerte informationer men du måske har misforstået noget.

  • #15   15. okt #14

    Ja okay, der vil jeg godt gi dig ret. Men det kan nemt forståes på flere måder det du skriver, og det er ikke altid så godt når man vil have hjælp til at løse et problem.

    Det er heller ikke vigtigt mht km, det er mig som var lidt irriteret på dig. Hvis det er opstået efter du har kørt bare nogle km så har det intet med din samling af det hele at gøre.

    Det kan jo være mange ting som træt cylinder/stempel, beskidt karb/filter, slidte ruller, utæthed et sted.

    Men hvis den ellers starter og kører som den plejer, bortset fra mistet optræk, så er det 99% sikkert ikke en utæthed men en af de andre scenarier.

    Men her kommer jeg igen og brokker mig lidt nu, for jeg synes vi mangler ret så meget info om scooteren og service, hvis det ellers er lavet?


  • #16   19. okt Altså jeg har tjekkede mit cylinder og stempel som ser fint ud og renset min kabu. Mit luftfilter ser også fint ud og har tjekkede om den køre helt ud på vario og det gør den. Jeg har også skiftede rullerne. mit el sidder også rigtigt. Jeg har også skiftet mit tændrør. Alt ser fint ud. Kan sagtens se at det kan være svært at hjælpe når jeg ikke skriver alting.

  • #17   20. okt Hvor langt har den gået?

    Du har tjekket det ikke er en bremse som ikk slipper helt?

    Hvis du er sikker på alt ellers er som det skal være og tæt, så havde jeg købt et nyt stempel og set om ikke det alligevel var problemet, givet fald at den har gået jorden rundt.


  • #20   20. okt cylinder og stempel har kun gået omkring 1000 km så tænker det er fint har også nogen billeder.

    Hvordan tjekker man om bremsen ikke slipper?


    profilbillede
  • #21   20. okt

    profilbillede
  • #22   20. okt Den får nok olie da eller forbrænder det ikke ret godt, stemplet burde ikk se sådan ud efter 1000km bare.

    Sørg for at for/baghjul er fri fra jorden og drej så på dem, der skule jo så ikke gerne være modstand. Selvfølgelig vil baghjulet føles strammere end forhjulet, men du ved.


  • #23   20. okt Kan ikke lige tjekke det med bremser nu da jeg ikke er hjemme men hvad kan man gøre ved problemet med stemplet så og skal jeg have nyt?

  • #24   20. okt Hvor meget olie får den?

    Stemplet er så godt som nyt selvom det har fået en slat olie for meget. Det kan jo altid renses, så tænk ikke på hvordan det ser ud på toppen.


  • #25   20. okt Jeg ved ikke hvor meget olie den for da den for olie igennem oileblander.

    kan man tjekke det?

    Men det med den får for meget olie
    gør det virkelig at den for dårligt optræk og kun køre 40 med pillet skive?



  • #26   21. okt Så burde den få rette mængde, 2% i mit hoved.

    Hvilken olie og tændrør bruger du til hvilken opsætning?

    For fed en blanding kan sagtens få den til at gå sløvt. Men tvivler alligevel på det er der problemet ligger.


  • #27   21. okt Bruger fuldsyntetisk 2 taks olie til en std opsætning undtagen sportudstødning. og bruger et B7HS NGK tændrør.

  • #28   21. okt Der burde ikk være noget problem så. Nu skriver du ikke hvilket mærke olie, men bruger du en dyr/lidt dyr fuldsyntetisk kan du sagtens skifte den ud til en billig semi syntetisk.

    STD opsætning er ligeglad med olien, så det er bare penge ud af vinduet i længden med det dyre.

    Få tjekket om en af bremserne hænger inden du går videre i teksten.


  • #29   24. okt Mine bremser hænger ikke eller det tror jeg i hvertfald ikke da mine hjul kan dreje frit rundt uden nogen problemer.

  • #30   24. okt Så må den være utæt et sted, eller din udstødning næsten faldet sammen så den ikke kan komme af med gassen ordentligt.

    Skil skidtet ad og saml på ny med nye pakninger hele vejen rundt, så det ihvertfald ikke problemet længere.


Kommentér på:
Dårligt optræk og topfart på hot 50

x