{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
247 visninger | Oprettet:

Starter problemer. Søger backup ?? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg håber nogle af jer kloge scooter hoveder kan hjælpe mig. Jeg har købt mig en grido fra 2014. Den kører godt når den er igang og den holder fint i tomgang, men den starter helt forfærdeligt. Skal kickstartes 30 til 50 gange. Man skal kickstarte, vente 5 min, kickstarte, vente 5 min og så vil den for det meste starte. EL start er det samme, tager en evighed og nogle gange vil den ikke tage ved og siger bare sådan en klik lyd. Min kammerat påstår der skal ny startermotor i, men jeg troede egentlig kun starter motor var til el start, men der kan i sikkert fortælle mig at jeg tager fejl. Har renset karbu men gav intet. Kan det være en død el choker? Der sidder delorto 12mm på og jeg vil egentlig gerne have manual choker på, men alle manual choker jeg finder passer på 19 og 21mm, jeg ved dog ikke om den også passer på 12mm versionen. Har skiftet tændrør og hætte, det gav intet. Hvor ville i starte med kigge henne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter problemer. Søger backup ??
  • #1   4. sep 2021
    elstart klikker kommer der strøm til og fra relæ i den tykke ledning og kommer strømme ned til el start motoren hvis ja ny motor hvis nej så er det en ledning eller relæ som er død du kan også kortslutte relæ ved at tage en ledning fra den ene til den anden skrue på relæ det vil gniste og du skal bruge en tyk ledning ellers brænder du dig

    start problem kan være mange ting men nu er din vist en to takt så det kunne være så meget være

    start med træk tændrør rense karburator når du har karburator taget af så prop en finder i studsen og mærk om der er meget olie de modeller har det med at smide oliepumpen så hælder den olie motoren når den er slukket hvor mange km hat den kørt tænker om den skal have et nyt stempel eller sågar nyt cylinder


    jeg er sprog spasser så har har du ., håber det ikke er alt for rodet at læse


  • Henrik  L
    Henrik L Online Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 9 Svar: 717
    #2   4. sep 2021 Jo en choker fra en 17,5 phva passer på men din fejler nok ik noget. Du kan tjekke den med et batteri, der er mange forklaringer om hvordan på google.

    Jeg tror dit cylinder/stempel er kaput, det var det på min søns Grido da vi stod der sidste år og hoppede 50 gange for at starte den.
    Er cylinderen i orden er det måske din blandeskrue der står af h til.... Det er en nem en og prøve først.
    Din startermotor fejler ingenting men inde bag forreste variator sidder startkoblingen, der er nogle små stifter der skal tilte og gribe fat når du trykker på knappen, kan være det skulle kigges efter.

    Og tilbage til karburatoren.... Er der fin passage til tomgangsluft og er tomgangsdysen ren, selvom du har renset karburatoren. Det er set før


  • #3   4. sep 2021 El start og kickstart er IKKE forbundet på nogen måde.....Men som nævnt er det nok slidt cylinder og stempel, når kompression er lav har de svært ved at starte...

  • #4   5. sep 2021 Tak jeg kigger på det smiley

Kommentér på:
Starter problemer. Søger backup ??

Annonce