{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
319 visninger | Oprettet:

Sprutkørsel blandt unge ? {{forumTopicSubject}}

Især i yderområder hvor der ikke lige er en bus, og en nat-taxa kan være umulig at få fat i, så er det velkendt at unge ofte kører til og fra privatfester på scootere/knallerter.

Jeg kan i al fald huske fra min ungdom at jeg var til mange privatfester langt fra "Alfavej", busser var der intet af, slet ikke om natten, så jeg fik mange sikkert hjem. Fx bag på min knallert.

Men det jo ulovligt,

Men det vil jo til stadighed ske, især i de områder hvor der hverken er alternativer som S-tog eller bus eller taxa.

Hvis der endelig er en lokal taxa, kan denne være optaget af en anden opgave.

Hvad gør man så for at komme hjem, når man tydeligvis ikke kan køre selv, og den der holdte festen ikke ønsker at folk overnatter?

Jeg foreslår at man laver en ordning ala flextrafik, hvor man ikke umiddelbart skal betale noget. Men kommunalt .Så en flok unge kan komme sikkert hjem, uden at køre på knallerter eller lign risikabelt.

Og en del kan ikke bare ringe efter deres forældre, da de er lige så berusede, typisk lørdag aften/nat.

Man kan evt fratrække udgifterne til taxaen i deres SU/kontanthjælp/dagpenge/løn eller hvad de nu er på ?

Kan bare huske fra mig selv at jeg ofte var 3 på min Kreidler RMC, for at få alle hjem i god behold, men tror sgu ikke jeg selv var på lovlig promille. Blev dog aldrig stoppet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sprutkørsel blandt unge ?
  • #1   1. jul 2021 Elsker du bare og starte sådan nogen diskutioner?

• #2   1. jul 2021 Eller man kunne bare være klog og lade være med at drikke. Hvis man ved, at man selv skal køre hjem, så lad dog være med at drikke, eller find nogle der kan køre dig hjem (der ikke er fulde). Og nej, ingen kommuner gider køre unge fulde folk hjem gratis (og endda midt om natten hvor ingen gider køre i forvejen). Hvis du så mener at de kan trække det fra deres SU, så kan de jo lige så godt ringe til en taxa. Dårlig diskussion at starte.

• #4   3. jul 2021 Ja kan naturligvis godt se det "dobbeltmoralske" i det.

Køre fulde folk hjem, selvom jeg selv var det. ?

Og nej jeg kan jo ikke bare lade være med at drikke selv overhovedet, så ville jeg jo slet ikke være en del af festen.

Jeg var der som deltager, ikke chauffør hjem.

Anyway så kom alle hjem safe and sound på den ene eller anden måde, for det meste med min hjælp.

Synes da egenligt jeg er ret god når jeg kan køre 4 piger hjem samtidigt (og mig selv altså 5 personer i alt også op af bakke)...?

Men jo jeg mener faktisk at hvis det offentlige har udgifter forbundet med "hjemkørsel" fra byen eller privatfester, så kunne man trække det som en Taxa koster tilsvarende i deres SU, eller kontanthjælp, eller hvad de nu er på.

• #5   27. aug 2021 Altså nu er der stor forskel på....

Måske at have drukket en tand over promille grænsen på 0,5 det gælder også på knallerter. , og så være så vissen at man knapt kan stå op.

Det var den slags piger jeg kørte hjem i seng. Så nu ved jeg hvor de bor, totalt stalker-agtigt gg.

• #6   1. sep 2021 Det er jo lige der hvor man så bestiller en taxa, hvis det alligevel koster det samme. Hvis staten kunne køre folk hjem, var der nok ingen der bestilte taxaer, og dermed ville de gå konkurs. Det er altså en dårlig idé du er kommet med. Jeg kan se, at du prøver at spille helt ved at sige, at du kørte de fulde piger hjem. Men du udsatte dem kun for endnu mere fare ved at gøre det. Og man kan sagtens være en del at fællesskabet, selvom man ikke drikker. Det er kun den dumme danskerkultur der siger, at man skal drikke. Det er nok også derfor at der er unge med alkoholproblemer.

Kommentér på:
Sprutkørsel blandt unge ?

Annonce