{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  straf på knallert 45
  • #1   21. jun 2021 Ja, du mister dit bil kørekort...Derfor kører man ikke ulovligt på en 45....Det er bare for dumt...

  • #2   21. jun 2021 Det er forkert

    Du får kun en betinget frakendelse, og det kun hvis du bliver taget 2 gange.
    Tredje gang er det ubetinget frakendelse = miste kørekortet. (der er kun 1 kørekort, derfor man kun har 1 stk plastik selvom man både har førerret til bil mc lastbil bus anhænger knallert osv)

    Mener bøden er 2000kr for at køre tunet på en "stor" knallert.


  • #4   21. jun 2021 #3
    jeg har i forvejen læst artiklen, men de siger ikke rigtig noget om hvor stor bøden er

    der står man får en bøde for at den har tun-dele og delene bliver konfiskeret. derudover får man også en bøde 1. gang den kører 64 eller over, men igen står der ikke noget om omfanget på bøderne


  • #5   21. jun 2021 Korekort-guiden .dk har før skrevet ting der var lodret forkerte.

    De holder ikke tingene adskilt, og virker mere som om deres mission er at afskrække fra regelbrud end oplyse om reglerne.

    De formår ikke at skrive bødestørrelsen for at køre på en tunet 45 knallert i afsnittet om straf for tuning af 45 knallert.
    De skriver det faktisk kun som en kommentar til en anden type forseelse.
    Så jeg ville absolut ikke råde til at tage deres ord for gode varer.

    Men de skriver at bøden er på 1500kr


    profilbillede
  • #6   21. jun 2021 Øh, forkert billede.
    Her er det rigtige

    Nedenunder snakker de om knallerten måles af politiets radar til at køre over 64.
    Det er føreren der måles. Det er føreren der straffes.
    Du kan køre 64 kmt ned ad valby bakke på en lovlig knallert45 i frigear.
    I så fald vil du få en fartbøde, fordi du ikke bremsede.
    2000kr og et klip i kørekortet.
    Men din knallert er ikke tunet. Det er ikke den der måles.
    Det er DIN fart der måles. Fremfører du køretøjet med 64 kmt så få du et klip og 2000 i bøde.

    Men måler politiet knallertens topfart på et rullefelt til at være mere end 64,9 (de runder 1kmt ned)
    Så får du en bøde på måske 1500kr. Hvis de ellers har hold i den bædetakst.
    Deres makværk af en guide efterlader mig ikke med en følelse af tillid til deres professionalisme


    profilbillede
  • #7   21. jun 2021 https://koerekort-guiden.dk/knallert-45-boeder


    ved ikke hvor valid den side er


  • #8   22. jun 2021 Kommer osse an på hvad betjent du møder og hvordan du snakker til dem. Jeg snakkede fint med ham der stoppede mig, og han tjekkede slet ikke hvad der sad på scooter eller tog tun. Fik bare 1 bøde på 1500

  • #9   23. jun 2021 Du får en fartbøde.
    Og en bøde for konstruktiv ændring.


  • #10   23. jun 2021 Simon jeg fik kun 1 bøde på 1500

  • #11   23. jun 2021 Det lader til man kun får 1 betinget frakendelse, selvom man både kører så hurtigt at man skal have betinget frakendelse, og det på en knallert der kan køre for hurtigt så man skal have en betinget frakendelse.
    Mængderabat.
    Normalt giver 2 gule kort = 1 rødt kort.
    Altså to betingede frakendelser = ubetinget frakendelse.

    Men der lader til at være mængderabat.
    Så havde jeg måske ikke behøvet køre fra dem hver gang.
    Ku godt ha stoppet en enkelt gang og stadig have haft førerret til knallert.
    Men hvad skal man også med fører-retten, hvis man alligevel ikke vil tale med fremmede mennesker der er bevæbnede.
    De er jo de eneste der vil se det nogensinde.


    profilbillede
Kommentér på:
straf på knallert 45

Annonce