{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Politi jagt
  • #1   19. jun 2021 Du for vidst en bøde på 1000-1500kr for førsøgt flugt.

  • #3   19. jun 2021 Tak for svar
    Men ka heller ik finde ud af om de tager din knallert første gang ved over 60
    Det står der ik på deres side men det sagde min kørerlære de ku hvis det over 60?????


  • #4   19. jun 2021 Jeg vil jo helst ikke tages;) men det er ikke noget jeg ik overlever

  • #6   19. jun 2021 Okay tak for svar
    Satser på de ik tager den så;)


  • #7   19. jun 2021 #6
    hej de kan ikke tage den lige meget om du kører 31 eller 257 kmh første gang det er først når du bliver taget anden gang med over 43 kmh du kan dog risikere at miste din tunings dele hvis de tager den in


  • #8   19. jun 2021 Rent moralsk skal du altid stoppe hvis politiet antyder at det skal du. Men lige i øjeblikket bør du tænke på forhånd:

    Hvad kostede mit tunsæt, og hvis du som de fleste kører i "nærområdet" måske 10 km radius, så kend ALLE smutveje med bomme, eller marker og lign hvor en politibil ikke kan eller vil følge efter.

    Og det vigtigste: Hvis du vil tune så gør det ordenligt. Altså enten kører du 40 km/t, eller 100 km/t , det der med 50-60 stykker med pillet skive er for sølle til fx en græsmark.

    Jeg og så vælg en model med ordentlige hjul Fx Aprilla Rs50, eller skal det være gammelt så er en Puch Maxi skam bedre end diverse moderne scootere med 10" hjul smiley


  • #9   20. jun 2021 Har en Gilera rcr med 19-21 tommer hjul på
    Kender de alle smutvejene da at jeg bor i en lille by men man skal så os være hurtig hjemme i sit skur for de kommer altid forbi hvor man bor i såden en lille by


  • #10   20. jun 2021 Og har lige købt tun til 3k sådan noget 80cc og så videre så satser på og ramme 130 km/t

  • #12   20. jun 2021 80cc
    24 mm fladspjæld
    Tun indsug - membran
    15-48 gearing
    Std tænding
    Har ofte hørt om nogle ramme 120-130 kmt på lignende opsætning

    Men havde det her før -
    50cc TP
    17.5 mm kabu
    12-48
    Metrakit kobling
    Den rendte 90


  • #13   20. jun 2021 Er igang med renovering;)

  • #14   20. jun 2021 Jo, politiet kan skam godt konfiskere knallerten første gang ved vanvidskørsel. Dvs. at hvis du kører 110km/t et sted hvor du må køre 50km/t, så kan de godt snuppe den. Og bare lige til ham en anden der sagde, at de ikke kan snuppe dig selvom du kører 257km/t, så er al kørsel over 200km/t vanvidskørsel i Danmark, så jo, de kan godt snuppe den.

    "Der skal ske beslaglæggelse af det anvendte køretøj med henblik på konfiskation, jf. færdselslovens § 133 a, stk. 2, 1. pkt., allerede første gang, ejeren af køretøjet har gjort sig skyldig vanvidskørsel. Vanvidskørsel defineres som følgende overtrædelser:

    – Uagtsomt manddrab under særligt skærpende omstændigheder (straffelovens § 241, 2. pkt.),

    – Uagtsom forvoldelse af betydelig skade på nogens legeme eller helbred under særligt skærpende omstændigheder (straffelovens § 249, 2. pkt.),

    – Forsætlig forvoldelse af nærliggende fare for nogens liv eller førlighed (straffelovens § 252, stk. 1),

    – Særlig hensynsløs kørsel (færdselslovens § 118, stk. 10),

    – Kørsel med en hastighedsoverskridelse på mere end 100 pct. ved kørsel med over 100 km i timen,

    – Kørsel med en hastighed på 200 km i timen eller der over, og

    – Spirituskørsel med en promille over 2,00."



  • #15   20. jun 2021 Mathias k
    De nye regler om vandvidskørsel er om 45 knallerter og deropefter dvs biler lastebiler osv altså 30 knallerter er ik med i den lov… da det enlig ikke som såen er er køretøj på vejen
    Og så snart jeg kører 60 kører jeg 100% for stærkt uanset hvad skiltene siger


  • #16   20. jun 2021 #15 Det er 100% over ved kørsel over 100km/t dvs. at hvis du kører 99km/t er det ikke vanvidskørsel, med mindre du svinger ind og ud af banen eller sådan noget.

    "– Kørsel med en hastighedsoverskridelse på mere end 100 pct. ved kørsel med over 100 km i timen,"

    Og hvis du søgte lidt på det, så er der flere eksempler hvor knallerter er blevet snuppet for vanvidskørsel


  • #17   20. jun 2021 En 30 knallert må kører 30 ergo 60 er 100%;)

    Men som sagt indgår 30 knallerter altså ik i de nye love om vandvidskørsel
    Det er 45 knallerter ellers er det anden gang de stopper 30 knallerten


  • #18   20. jun 2021 #17 Prøv lige at søge på vanvidskørsel på knallert 30. Politiet snupper dem stadig ved vanvidskørsel.

  • #19   20. jun 2021 Ka ik finde noget så du må gerne sende link hvis du kan

  • #23   20. jun 2021 Jeg har voca underlagt warrior 50-70cc

    Måler fart på GPS på mobil det sku være ret præcist

    Og jeg har endda offroad dæk på min


  • #25   20. jun 2021 nej det kan de ikke det er hans kørekort:)#14


  • #26   20. jun 2021 mathias k den nye vandvidsbilisme lov gælder ikke knallert kun mc og bil!

  • #27   20. jun 2021 Tt
    Sry overså keg
    Det er et 80cc italkit Racing et eller andet
    Burde sagtens kunne gå med den udst det siger en klog knallert mekaniker jeg kender ihvertfald?????


  • #28   20. jun 2021 #27
    voca underlagt warrior 50-70cc og 80cc italkit fungere alså ikke sammen smiley


  • #29   20. jun 2021 Okay
    Ellers må det jo bare skiftes;)


  • #31   21. jun 2021 Der italkit og ikke italy
    Men ja ka godt se dun pointe;)


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #33   23. jun 2021 Stop altid. Det er kun en tåbe der ikke frygter havet. De finder dig stol på det. En sur politimand er ikke sjovt. Du sætter jo også andres liv i fare. Bare stop og få det overstået. Du kommer 100KM beder af med det. Han ved jo godt men han bestemmer hvor meget han hun vil gøre ved sagen. De er til at tale med. Men vis du stikker af. Så plukker de hvert et hår af dit hoved.

  • #34   24. jun 2021 Har godt hørt det med at man får taget maskinen hvis man kører det dobbelte af den skiltede fartgrænse, men ja det er der vel kun en måde at finde ud af om det passer...
    Jim h
    Det virker squ ikke altid at stoppe, jeg stoppede 4 gange ialt i min tid på knallert, 3 af gangene kunne jeg tale mig ud af en bøde, men de betjente man møder nu er magtliderlige, jeg er kørt fra dem mange gange, måske ville flere stoppe for dem hvis politiet også begyndte at tage sig af reelle kriminelle, istedet for en sølle knegt der leger rundt på en knallert, men nej de går efter de nemme point...


  • #36   24. jun 2021 Her kan i læse hvad der står i loven og ikke gætte jer til hvad der måske står.

    https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/534

    Men der står ganske rigtigt at lille knallert er undtaget fra loven om Skærpet indsats mod vanvidskørsel


  • #38   24. jun 2021 #37
    Nu er jeg ikke lige den bedste til at finde en korrekt overskrift til sådan en tråd så håber der er en anden der lige vil tage den så andre også kan læse at lille knallert er undtaget fra LOV nr 534 af 27/03/2021 (Skærpet indsats mod vanvidskørsel)


  • #40   24. jun 2021 Hejsa
    Jeg har lidt svært ved at finde rundt i det link du har sendt
    Hvornår står der der at de må tage den?


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #42   26. jun 2021 vanvidskørsel kan man godt få på en tunet scooter eller knallert. Men ikke på en 30km smiley så skal man rigtigt køre vanvittigt der ud af med vind i ryggen

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #44   26. jun 2021 Vis du tuner den vanvittigt ikke. og vis du køre en ned så bliver du sigtet for uagtsomt manddrab §241 i straffeloven §237 og vis du så ikke stopper for politiet så bliver de stik tosset på dig

  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #46   28. jun 2021 Nej. Men det kan ende så galt. Vis et barn ikke ser dig når du prøver smutte fra politiet så kan det ende med du er skyld i manddrab. kender en lille pige og en dreng. den lille pige blev kørt ned af en knallert med 45KM, en 30KM hun døde på stedet fordi han ikke ville stoppe for politiet

Kommentér på:
Politi jagt

Annonce